Skocz do zawartości

Damiano30

Members
  • Zawartość

    46
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

2 Neutral

O Damiano30

  • Ranga
    Nowicjusz
  1. Zetor proxima 90 opinie

    witam mam juz 3 lata proxsima 90  nie mam zadnych problemow padla tylko pompka zasilajaca ale to na gwarancji w tej chwili ma 1200 mtg i oby tak dalej  jak dla nie to strzal w 10  
  2. Czy talerzówką da się zastapic orkę?

    własnie o tym mowie zbyt luzno to ziarno jest umiejscowione i przez to jest gorszy problem z podsiakaniem ale pochodzile dzis po jednym polu gdzie nie bylo pluga od 4 lat ale byl  rok temu glebosz   i sa pierwsze efekty dzudzownic jest ic duzo wiecej  oczywiscie cała słoma pozostaje na polu plus jakies poplony  wiem ze tym nie ma sie co chwycic bo musze to sprawdzic  bardziej dokladnie czyli wziasc szpadel i pokopac w pwru miejscach i sprawdzic  caly profil gleby tak chociaz do 35 cm jak ona ma struktore  zobaczymy jak to wyjdzie jak tego dokonam to napewno napisze tu moje uwagi  
  3. Czy talerzówką da się zastapic orkę?

    wlasnie minus jest taki że jezeli słoma pozostaje ścieta na polu to zabiera nam wilgoc co przekłada sie na siłe kiełkowania nasion  ale plus jest taki że powoduje nam pruchnice  sam prubuje rozwiazac problem ze sloma i w tym roku zrobilem tak  że po omlocie przejechalem poglebiaczem attilla na mała sage oczywiscie pogoda nie pozwolila dalej kosic zboża wiec moglem czas wykorzystac na ten zbieg agrotechniczny i minelo ok 3  tygodni i siałem uprawowo-siewny a przed tym brona ale nie zdala do konca moich oczekiwan  efekt jest taki ze wschody rzepaku byly bardzo nie ruwnomierne aczkolwiek teraz jest ok w przyszlym roku po siewie weze odrazu walami przejade bedzie nastepne doswiadczenie po mojej obserwacji moge stwierdzic że attilla bardzo spulchni glebe i nasiono nie lezy na twardej strukturze tylko tak jakby wisialo  tej glebie mzna by chyba porownac do tego jak lezy rozwalony balot slomy i rzucic na niego ziarno tez bedzie swowodnie lezało  wracajac do slomy juz teraz dokladnie nie pamietam ale posiada w sobie cos ze w momecie rozkładu zachodzi proces ktory jest szkodliwy do kielkowania nasion nie pamietam jak sie to nazywalo mimo tego ja w swoim gospodarstwie tne cala słome i sieje pszenice rzepak buraki kukurydza czesc zasiewow jest siana striptilem glównie kukurydza
  4. Czy talerzówką da się zastapic orkę?

    tak atilla  niewiem ale pinokio mi sie wydaje ze ma niski przeswit  co powoduje zapychanie sie   no i chyba jest cala rama delikatniejsza  
  5. Czy talerzówką da się zastapic orkę?

    Witam ja osobiscie uwazam ze uprawa bez orkowa ma duzy potencjal tylko nie do konca jest wszystko tkie proste jak to sie o tym mowi  po pierwsze musza byc odpowiednie maszyny sluzace do tej uprawy  ale  ta technologia  bedzie przynosic rezultaty przy odpowiednim plodozmianie  wraz z poplonami cala ta mysl sprowadza sie do tego aby bylo jak najwiecej dzudzownic ale zeby byly dzudzownice to musza miec co jesc wiec wszystkie resztki pozniwne sloma wszelkiego rodzaju poplony itd musza pozostac w jak najwiekszej ilosci na powierzchni ziemi gdyz dzudzonica zywi sie tylko tym co pozostaje na powierzchni a nie tym co jest  przemieszane jedno mnie tylko zastanawia co bedzie gdy przyjda mokre lata wtedy sprzet do tej uprawy moze nie podolac  sam jestem nowicjuszem w tym systemie od 4 lat nie uzywam pluga ale uzywam poglebiacza gaspardo wraz z podwwojnymi walami ale nie co roku jak narazie nie widze pogorszenia plonow  jezeli ktos z was ma jakies  uwagi sugestie wlasne doswiadczenia to piszcie na forum wspolnie mozemy wyeliminowac jak najwiecej pomylek  pozdrawiam
  6. Cena ziemi 2014-2017

    witam panowie a jak to sie ma do dziedziczenia po rodzicach gospodarstwo a spadkobierca nie ma wyksztalcenia rolniczego  bo w pierwszym projekcie bylo ze trzeba miec wyksztalcenie rolnicze a wiem ze jakies zmiany mialy nastapic  jezeli ktos wie prosze o odpowiedz
  7. Żniwa 2015

    nie idzie wjechac kazdy prubuje ale jescze za wilgotne jeszcze duzo rzepakow stoi dzis wjechalem w swoj ale za wilgotny potrzeba doslownie 1 dzien slonca z wiatrem i wszystko bedzie dobre do zbioru tak jak i rzepak i zboa
  8. Cena rzepaku

    dzisiaj wymlucony pierwsza dzialka 2 ha na slabszej glebie odmiana belawi plon okolo 3,5 tony jutro sprzedam to bede dokladniej wiedzial wilgotnosc 8procent rzepak z pnia bez desykacji gmina łysomice powiat torun  
  9. Opinie o kombajnie Bizon BS Z-110

    witam wszystkich mam bs z 97 roku jestem z niego zadowolony mluce nim rzepak oraz zboza ale chcialbym zaczac kosic kukurydze na ziarno tylko niewiem co trzeba w nim powymieniac tzn jakie podzespoly typu sita itd albo ktos z was ma do sprzedania cala przystawke do kukurydzy wraz z podzespolami jezeli ktos jest mi w stanie pomuc to prosze o informacje na nr tel 783 685 779  
  10. wczoraj u kuzyna  mlucony rzepak z pnia po desykacji wilgotnosc 8 procent wydajnosc 3.5 tony kuj-pom   wczoraj u kuzyna  mlucony rzepak z pnia po desykacji wilgotnosc 8 procent wydajnosc 3.5 tony kuj-pom  
  11. kto po 850 za paszuwe placi jak mozesz to daj namiar  
  12. Czy talerzówką da się zastapic orkę?

    z wapnem to sam nie wiem do konca jak to jest wiec nie bede sie wymadrzal ale z tym nawozem to jest tak ze jesli sie chce dac gleboko w ziemie tzn na 20-30 cm to do tego jest potrzebna maszyna tzw strip-til i ona docelowo podaje nawoz na glebokosc jaka chcemy jest jeden problem te maszyny sa bardzo drogie i malych gospodarstw na to nie stac
  13. Czy talerzówką da się zastapic orkę?

    zalezy co masz na mysli uprawa uproszczona nie da sie tylko talerzowka robic rok w rok musi isc co ktorys rok jakis poglebiacz
  14. Koledzy czy może ktos z was lub waszych sasiadów młócił juz rzepak jak tak to jaki region ile z hektara sypia i na jakich glebach pytam z ciekawosci bo sa różne spekulacje na temat plonow dzieki za info jezeli jest taka mozliwosc
×