Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

myśleliśmy kiedyś żeby do zetora 6340 założyć turbo ale wszystkich co o to pytaliśmy to nam odradzali ponieważ (w naszym przypadku) zetor 7340 nie różni się tylko tym że ma turbine ale ma równie niektóre elementy mocniejsze od naszego a to mogło by groźić awarią ciągnika więc postanowiliśmy nie ryzykować, turbina kosztuje 1-2 tys zł

Opublikowano
czy można założyć turbo do zetora 6211 ???

co trzeba by było dokupić

i jak je zamocować??? :D

 

Wszystko można tylko za ile i na jak długo?

Ten silnik nie jest przystosowany pod turbo, skąd wiesz jaką dać turbine i jakie ciśnienie doładowania żeby nie uszkodzić silnika? Tłoki w tym Zetorze chyba nie mają chłodzenia olejowego (oil jet) i moga sie powypalać od doładowania. Układ korbowy może nie wytrzymać większych sił i momentów i w konsekwencji np. urwać się korbowód. Pomijając juz aspekty zdroworozsadkowe, to skąd weźmiesz kolektor z flanszą pod turbine do tego silnika? Moża go dorobić ale to bardzo duże koszta... Zrobienie smarowania turbiny to nie problem ale będziesz musiał wywiercić w bloku/misce otwór do powrotu oleju. Silniki turbo są zazwyczaj odprężone w stosunku do jednostek wolnossących (inne tłoki albo głowica). To nie jest takie proste jak sie wydaje i w tym przypadku bezsensowne. Lepiej pieniądze na przeróbke przeznaczyć na dołożenie do mocniejszego ciągnika (np. 7711)

Pozdrawiam :D

Opublikowano
Wszystko można tylko za ile i na jak długo?

Ten silnik nie jest przystosowany pod turbo, skąd wiesz jaką dać turbine i jakie ciśnienie doładowania żeby nie uszkodzić silnika? Tłoki w tym Zetorze chyba nie mają chłodzenia olejowego (oil jet) i moga sie powypalać od doładowania. Układ korbowy może nie wytrzymać większych sił i momentów i w konsekwencji np. urwać się korbowód. Pomijając juz aspekty zdroworozsadkowe, to skąd weźmiesz kolektor z flanszą pod turbine do tego silnika? Moża go dorobić ale to bardzo duże koszta... Zrobienie smarowania turbiny to nie problem ale będziesz musiał wywiercić w bloku/misce otwór do powrotu oleju. Silniki turbo są zazwyczaj odprężone w stosunku do jednostek wolnossących (inne tłoki albo głowica). To nie jest takie proste jak sie wydaje i w tym przypadku bezsensowne. Lepiej pieniądze na przeróbke przeznaczyć na dołożenie do mocniejszego ciągnika (np. 7711)

Pozdrawiam :D

 

Turbine można dobrać, to nie jest największy problem. W Zetorach serii 3320-7340 wszystkie silniki miały ten sam stopień sprężania. Nie wiem jak w starszych, ale podejrzewam, że było tak samo. Więc odprężanie możnaby darować. Chociaż silnik z 6211 nie ma teraz kontynuacji w produkcji... W Zetorze 5211 układ chłodzenia jest bardzo wydajny i może odprowadzić dużo więcej ciepła niż musi. Jeśli 6211 ma większą chłodnice pewnie ma podobnie, jeśli tą samą... to nie wiem jaki ma zapas.

Ciągnik czasem musi pracować pod maksymalnym obciążeniem. Jeśli za dużo się od niego będzie wymagać może odmówić współpracy. Jeśli całą przeróbkę zrobić z głową ma prawo to chodzić. Odpowiednie doładowanie, ostrożnie z paliwem i dobra obsługa !

Wszystko się da, tylko czy warto w stosunku do ceny? Raczej nie. Pozdrawiam

Pawełtdi

Opublikowano

Ja mam zetorka 7045 z turbo.

Turbine kupiłem okazyjnie za 150zł z omegi A 2.3 diesel

Intelcooler z forda mondeo 1.9 dałem 50zł.

W silniku nic nie przerabiałem.

Kolektor pasuje z C-360 tylko kilka przeróbek i koniec.

Tanio mnie to wyniosło.

Opublikowano

Jakie masz ciśnienie doładowania czy to turbo nie za małe za 3,6 litra??

Opublikowano

weź pod uwagę, że silniki samochodów osobowych moją znacznie większe prędkości obrotowe od silników ciągników rolniczych, jeśli obliczysz wydatek powietrza dla tamtego samochodu ( w uproszczeniu prędkość obrotowa x objętość skokowa) i dla zetora wyniki będą podobne, więc turbina jest całkiem dobrze dobrana, aczkolwiek myślę, że jest nawet ciut za duża, trzeba by to obliczyć, bo na oko mówię.

Opublikowano

bedi90 a Ty weź pod uwagę, że silniki samochodowe mają zazwyczaj mniejszą pojemność i dzięki temu mogą kręcić się szybciej. W silniku benzynowym ile dasz paliwa tyle spalisz, natomiast w dieslu dojdziemy do momentu w którym zwiększanie dawki nie podniesie ani mocy ani nie zwiększy prędkości obrotowej silnika ;)

Opublikowano

myśleliśmy kiedyś żeby do zetora 6340 założyć turbo ale wszystkich co o to pytaliśmy to nam odradzali ponieważ (w naszym przypadku) zetor 7340 nie różni się tylko tym że ma turbine ale ma równie niektóre elementy mocniejsze od naszego a to mogło by groźić awarią ciągnika więc postanowiliśmy nie ryzykować, turbina kosztuje 1-2 tys zł

 

ten model wymaga tylko zmiany tłoków od 7340 turbina pasuje też od 7340 ,w 7340 korbowody są te same co w 6340 głowica też porównaj w sklepie tłok różni się tylko wieżchnią warstwą utwardzaną jest to wstawka prawdopodobnie żeliwna i otworkami olejowymi do nakrapiania denka tłoka co zabezpieczy przed wypaleniem w 7245 jest tłok z mniejszą komorą przez co trochę ma mniejszą pojemność ma też inaczej wykorbiony wał suw jego tłoka jest krutszy niż w 6340 czy 7340 to też ma wpływ na pojemność w 6340 pompa wtryskowa została wyposażona w sekcje 9 mm 7340 9,5 mm to mała różnica zakładaj turbo nic się nie martw silnik po zmianie tłoków wytrzyma zwiększ tylko dawkę po otwarciu dekielka pompy wtryskowej z tyłu od strony kabiny przykręcony 9 śrubek zobaczysz śruby regulacyjne dawek górna to początkowa , środkowa rozruchowa i dolna działa jak silnik przekroczy 1400 obrotów górną wkręć o 1 obrót a tom na dole o 2 obroty środkowej nie dotykaj chyba że rano ciężko pali to wykręć odrobinę nie sugeruj się tym że u 360 dawkę regulowano wykręcając śrubkę u zetora jest odwrotnie wykręcając zmniejszasz życzę powodzenia

Opublikowano

kolego ale nikt nie oczekuje odp na te pytania i nie cytuj odpowiedzi przed tobą bo dostaniesz punkty

 

ja sądze że ty nie oczekujesz na moje odpowiedzi ale jakbyś nie wiedział są tu inni z kimś można napewno porozmawiać

  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez tomato21
      Witam mam zetora 6245 w ktory założyłem nowy blok po przemrożeniu. Nowy blok jest od 72XX-średnica tłoka 102(bo podobno do 62XX-średnica tłoka 100, już nie produkują). Pompa wtryskowa jest ta sama, nie została zmieniona ani oddana do regulacji/sprawdzenia.
      Wie ktoś czy pompy wtryskowe w 62XX i 72XX różnią się wydatkami lub dawkami paliwa. Jeśli ktoś posiada takie dane to proszę o zamieszczenie.
      Pozdrawiam i dziękuje z góry
    • Przez Piotruniu25
      Ile wchodzi płynu do układu chłodzenia w 5211?Dzisiaj wymieniałem i nie wiem ile powinno wejść.
    • Gość
      Przez Gość
      Witam. Czy orientuje się ktoś

      jaki powinien być nominalnie luz na wale w silniku perkins 6, dokładnie jest to T6.354.? Silnik odebrany ze szlifierni i przy mierzeniu występu tłoka, jest wyczuwalny luz, czujnik zegarowy pokazuje 0,04mm - 0,05mm. Czy jest to dopuszczalne? Pozdrawiam serdecznie 
    • Przez wojt
      Witam
      Doradzcie czy to objedzie dajac nowe panewki czy nadaje sie do szlifu, na 4 cylindrze takie rysy na wale, roznica pomdzy gladka powierzczhnia a gdzie rysa jest tak od 0.05 do 0.1.
      Wał nominał 
       








       


    • Przez Włader
      Witam potrzebuje pomocy mam problem z odpalaniem zetora majora 80 z silnikiem deutz 2016 rok. Włączam zapłon kontrolki się zaświecą po chwili zgasną wszystko jest jako powinno być przekręcam kluczyk zakręci  krótko coś rozłączy i nie odpali czy miał ktoś taki sam problem ? Dodam jeszcze że od nowości jest przejechane 500 motogodzin i akumulator jest nowy założony 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v