Skocz do zawartości

Materiał na nowe koło do pługa obrotowego



Kupiłem uniwersalną piastę 4x100 i to faktycznie jest piasta uniwersalna  pasuje na każdą felgę z 4 otworami 😂 ...pręt trapezowy z nakretką. Reszta materiału leży w garażu 😉Trzeba to tylko jakoś mądrze połączyć 😉 Co ciekawe ta piasta kompletna z łożyskami i ośką waży 5 kg a sama stara piasta bez łożysk i oski waży ponad 6. Kolejna sprawa pomiędzy kołem 13 a 14 o tej samej szerokości różnica w wadze to ponad 2 kg 😉

  • Like 1

Rekomendowane komentarze

@mani51

Może i coś w tym jest ale ja też miałem zwykłą oponę dwa sezony i nic się z nią nie dzieje. Druga sprawa to mam ze dwa komplety kół...auta poszły na złom a koła zostały tak że w razie czego to tylko zamieniam na kolejne sprawne koło ;) 

@SamaPrawda

To koło które teraz mam chcę wymienić raz ze względu na to że nie mam na tyle regulacji głębokości pracy a dwa tak jak piszesz jest po prostu za ciężki i mocno wali przy obrocie ale to też wina tego że użyłem do tego za ciężkich materiałów bo robione z tego co było pod ręką  i tam sama piasta bez łożysk waży tyle ile tutaj kompletna piasta z czopem i łożyskami. Kolejna sprawa to teraz zrobię jakieś gumowe odboje które odbiorą to pierwsze uderzenie bo teraz uderza metal o metal i po dwóch sezonach ograniczniki praktycznie zrobiły dziury w miejscach gdzie stykają się z ramieniem koła a specjalnie to miejsce dodatkowo wzmacniałem grubą blachą.  Miałem plan z początku żeby zrobić dwa koła każde osobno regulowane tak jak to było w Krone bo to było bezawaryjne  tylko sama regulacja każdego koła z osobna była troszkę wkurzająca. Sama średnica koła to jedno ważniejsza jego szerokość. W krone miałem nie duże koła jeśli chodzi o średnicę ale były trochę za wąskie przez co jak było w polu mokro to zawsze trochę robiły koleiny przez co od razu głębokość orki się zmieniała. 

@wlamaj1

Na początku miałem wstawioną 16 ale była to wzmacniana felga od przyczepy i całość była strasznie ciężka. Wstawiłem R13/165 i już było dużo lepiej i moim zdaniem koło o takiej średnicy jest wystarczające. Dostawia metal do metalu czy jest jakiś odbój ? 

@Grzechooo

Zawsze od biedy można by było dorobić skrobak ale przez ten czas co miałem to koło gumowe a orałem w różnych warunkach to nie zdarzyło się żeby się jakoś nadmiernie obklejało. Jak pisałem wyżej z oponami/ całymi kołami na wymianę nie ma problemu :) 

11 godzin temu, prorok napisał(a):

Na początku miałem wstawioną 16 ale była to wzmacniana felga od przyczepy i całość była strasznie ciężka. Wstawiłem R13/165 i już było dużo lepiej i moim zdaniem koło o takiej średnicy jest wystarczające. Dostawia metal do metalu czy jest jakiś odbój ? 

Uderza metal w metal - ogranicznik jest dość szeroki, nie widzę tam zbytnio śladów zużycia a pług już swoje wyorał - u mnie ma "wczasy". Większe "strzały" występują jak stoję w miejscu i opuszczę pług i "kółko nie może się zdecydować w którą stronę iść"...

Koniecznie wstaw amortyzator i nie będziesz miał problemu z waleniem. Bo u Ciebie nie jest problem z ciężkością, tylko że ma źle zrobione koło i nie masz amortyzacji. 

https://sprzedajemy.pl/amortyzator-do-kola-podporowego-pluga-obrotowego-silownik-przedborz-4-e30984-nr65568305

 Możesz też samemu zrobić   z małego siłowniczka. przewiercasz tłoczysko  otworek z 3 mm,, zmieniasz uszcelnienia na oryng, zaślepiasz otwory, możesz zaspawać,  i masz amotryzator. Nowe uszczelnienie na tłoczysku i masz. Bo tu chodzi żeby olej przelewał sie  przez tłoczysko, między komorami, nawet te 3 mm będzie za duża, od 1,5 mm bym zaczął. 

Miałem w KV zwykłą oponę 15 to moment i śmietnik, po założeniu C trochę wytrzymywała, Ale problem z  dostępnością opon C,, wiec radzę od razu na 16 robić, tu jest dużo opon C. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v