Skocz do zawartości
© Paweł Barski

Autosan d46s


ursusc914

Autosan d46, staruszka sprawna w 100%. Wojsko polskie

Prawa autorskie

© Paweł Barski
  • Like 2



Rekomendowane komentarze

Tak myślę nad kupnem d55 lub d732. I tu pytanie jakie burty max mozna założyć do jednej lub drugiej. Czy da sie z tych przyczep bez przeróbek ramy itp wozić po 7-8t?

Odnośnik do komentarza
28 minut temu, Michal014d napisał:

Tak myślę nad kupnem d55 lub d732. I tu pytanie jakie burty max mozna założyć do jednej lub drugiej. Czy da sie z tych przyczep bez przeróbek ramy itp wozić po 7-8t?

Do D-55 spokojnie można 2x50cm i śmiało wytrzyma jeśli "zdrowa". Do D-732 też zakładają 2x50cm,ale jak dla mnie to ta przyczepa ma za mały rozstaw kół żeby tak szaleć, środek ciężkości wysoko, a przyczepa dość wąska. W swojej mam 50cm+30cm+ skosy i jest w sam raz, pszenicy mieści ok. 5500kg, więc te 7-8t i z 2x50xm raczej nie uzyskasz w zbożu. 

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
10 godzin temu, Michal014d napisał:

Tak myślę nad kupnem d55 lub d732. I tu pytanie jakie burty max mozna założyć do jednej lub drugiej. Czy da sie z tych przyczep bez przeróbek ramy itp wozić po 7-8t?

D50 mam na dwa razy 50 cm 

Pszenicy ponad 9 miałem. Rama i resory bez problemu ogarniają.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza

Wymiar paki d55 tez ma 2x4m jak d732? Myślałem tez o hl6 ale male zabudowy maja zazwyczaj a ja chcialbym zeby przynajmniej 6t+ wchodziło a najlepiej ok 8t

Odnośnik do komentarza
2 minuty temu, Michal014d napisał:

Wymiar paki d55 tez ma 2x4m jak d732? Myślałem tez o hl6 ale male zabudowy maja zazwyczaj a ja chcialbym zeby przynajmniej 6t+ wchodziło a najlepiej ok 8t

2.2m na 4.5 m ma d55

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
2 minuty temu, szymon09875 napisał:

D50 mam na dwa razy 50 cm 

Pszenicy ponad 9 miałem. Rama i resory bez problemu ogarniają.

A d50 i d55 to ta sama rama resory itp tylko wywrotem sie roznia? Niedokladales jakichs odbojow itp? Wszystko oryginał i daje rade z takim tonazem?

Odnośnik do komentarza
Michal014d napisał:

Wymiar paki d55 tez ma 2x4m jak d732? Myślałem tez o hl6 ale male zabudowy maja zazwyczaj a ja chcialbym zeby przynajmniej 6t+ wchodziło a najlepiej ok 8t

d55 to 6, a d732 to 4 więc siłą rzeczy d55 musi być większa

Odnośnik do komentarza
Przed chwilą, Michal014d napisał:

A d50 i d55 to ta sama rama resory itp tylko wywrotem sie roznia? Niedokladales jakichs odbojow itp? Wszystko oryginał i daje rade z takim tonazem?

Rama jest inna. Nic nie dokładałem 

 

Odnośnik do komentarza
13 minut temu, Michal014d napisał:

Wymiar paki d55 tez ma 2x4m jak d732? Myślałem tez o hl6 ale male zabudowy maja zazwyczaj a ja chcialbym zeby przynajmniej 6t+ wchodziło a najlepiej ok 8t

Mam HL6 i D55, paka jest praktycznie taka sama, w HL chyba o 5cm krótsza ale 2 cm szersza jak dobrze pamiętam ;) Mam burty 50+37, w zależności od zboża sypie się nawet lekko ponad 8t i wytrzymują taki ładunek bez problemu ;) 

Oryginalna HL nie przerabiana ma wywrot 2 stronny.

Wymiar paki wewnątrz jak dobrze pamiętam, to w D-55 2,25mx4,5m

Edytowane przez Tomasz0611
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
35 minut temu, jonek98 napisał:

d55 to 6, a d732 to 4 więc siłą rzeczy d55 musi być większa

D633 to prawie to samo co d50. Wrzuciłem na nią pakę 2,40x480 burty 2x0,5m. Mieści przeszło 9t pszenicy. 

Edytowane przez 6465
Odnośnik do komentarza
szymon09875 napisał:

2 minuty temu, Michal014d napisał:

Wymiar paki d55 tez ma 2x4m jak d732? Myślałem tez o hl6 ale male zabudowy maja zazwyczaj a ja chcialbym zeby przynajmniej 6t+ wchodziło a najlepiej ok 8t

2.2m na 4.5 m ma d55

a nie 2.4x4.5 ? 2.2 to d47...


na d55 wujo ma coś 2x60 chyba i z 9 ton qq mokrej miałem ale to już sporo na tą przyczepę ...

Odnośnik do komentarza
1 minutę temu, szymon09875 napisał:

Nie, 2.4 miały samochodówki sztywne IFA

Ale chyba tylko sztywne, bo mam oryginalna wywrotkę HW6011 i tam praktycznie wymiarowo taka sama paka jak w D50/D55.

Edytowane przez Tomasz0611
Odnośnik do komentarza
szymon09875 napisał:

Nie, 2.4 miały samochodówki sztywne IFA

W D50 nie zamkniesz burty z balotami

wuja d55 zamknie a chodziła ona za starem chyba zamknie 🤔 star 1142


hl to miały chyba ròżne wymiary skrzyń zależnie od roczników ?

Odnośnik do komentarza
6 minut temu, slawek74 napisał:

wuja d55 zamknie a chodziła ona za starem chyba zamknie 🤔 star 1142

 

hl to miały chyba ròżne wymiary skrzyń zależnie od roczników ?

 

W D55 na pewno nie zamkniesz oryginalnej paki z balotami ... Musi być przerabiana jeżeli się mieszczą.

1142 miał pakę wewnątrz 2.3m więc nie wiem jak zamykał burty jeżeli dwa baloty to 2.4m ...

Edytowane przez Tomasz0611
Odnośnik do komentarza
37 minut temu, Tomasz0611 napisał:

Ale chyba tylko sztywne, bo mam oryginalna wywrotkę HW6011 i tam praktycznie wymiarowo taka sama paka jak w D50/D55.

Tak sztywna. Miałem taką 2.4x 4.8 lub 5mbo 120 4 sztuki wchodziły na długość a 130 było ciężko wcisnąć 

Odnośnik do komentarza
6 godzin temu, slawek74 napisał:

a nie 2.4x4.5 ? 2.2 to d47...

 

na d55 wujo ma coś 2x60 chyba i z 9 ton qq mokrej miałem ale to już sporo na tą przyczepę ...

 

nie, 223cm w obu przypadkach, różnica 50cm w długości

cena pewnie zwala z nóg, choć jak z wojska to więcej to przestało niż latało za samochodem

Odnośnik do komentarza
19 godzin temu, Bercik92 napisał:

szkoda że "sztywna"

Zawsze można przerobić na wywrotkę, za 2 tysiące złotych  trudno kupić wywrotkę. 

Buda pójdzie na drugą ramę z d46 i mamy gotową wywrotkę. 

 

10 minut temu, izydor6280 napisał:

nie, 223cm w obu przypadkach, różnica 50cm w długości

cena pewnie zwala z nóg, choć jak z wojska to więcej to przestało niż latało za samochodem

Cena 2 tysiące złotych za przyczepę z dokumentami to drogo? 

Rolnik sprzedał bo nie miał pieniędzy, z dużą stratą. Jego sprawa. 

Na przetargach cena dochodzi do 15 tysięcy za autosanke. 

Odnośnik do komentarza
9 minut temu, ursusc914 napisał:

Zawsze można przerobić na wywrotkę, za 2 tysiące złotych  trudno kupić wywrotkę. 

Buda pójdzie na drugą ramę z d46 i mamy gotową wywrotkę. 

 

Cena 2 tysiące złotych za przyczepę z dokumentami to drogo? 

Rolnik sprzedał bo nie miał pieniędzy, z dużą stratą. Jego sprawa. 

Na przetargach cena dochodzi do 15 tysięcy za autosanke. 

Powiem ci że sumienie by mi nie pozwoliło tak kogoś wykorzystać. Dał bym mu 4tys. I też bym był bardzo zadowolony z zakupu a skoro on tak potrzebował pieniędzy to tyle mu się należało.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v