Skocz do zawartości

Manitou Mlt 634 nowe sworznie i tulejki



Tulejki w calej katce nowe ori a sworznie dorabiane ze stali 40HMT. Ciekawe co będą warte


Rekomendowane komentarze

2 godziny temu, mikad napisał:

Tu masz chociaż graty metryczne, tulejki można dopasować z uniwersalnych a i sworznie łatwiej się toczy, w jcb natomiast wszystko calowe, jak śruba się zgubi to trzeba dorabiać, głupie kalamitki nawet nie pasują.

Nie żartuj sobie, że w dzisiejszych czasach zakup calowej śruby albo kalamitki stanowi jakikolwiek problem. Zamawiasz przed południem i na drugi dzień kurier przywozi. Nie wierzę, że ktoś w dzisiejszych czasach dorabia śruby...

P.S. Nie wiem skąd teoria, że w Manitou wszystko jest metryczne...

Edytowane przez timo

Tak, w manitou na pewno silnik jest nie metryczny bo jest debilny perkinsa, reszta nie wiem nie mam manitou ale tak mniemam bo to francuska konstrukcja. W metrycznych maszynach jak coś robisz a widzisz że śruba przeciągnięta, obrobiona czy w ogóle jakaś podejrzana to po prostu bierzesz z pudełka drugą a tu skąd ją wytrzaśniesz. Już widzę jak idziesz do sklepu i kupujesz od ręki śruby albo kalamitki calowe, dostaniesz co najwyżej te typowe które idą do silnika perkinsa i są to najczęściej z gwintem fine czyli drobnozwojne. Jak sobie wyobrażasz zakup śruby przez neta czy telefon którą potrzebujesz na już, albo zakup śruby za złotówkę i przesyłka 20. Wolę podejść do tokarni, 10 minut i zrobione, nie wieżę że ktoś w dzisiejszych czasach nie potrafi śruby dorobić i czeka dwa dni na przesyłkę.

O z tym dorobieniem sruby bym sobie nie zartowal, bo w maszynie wiekszosc jest 8.8 lub 10.9. 5.8 to jedynie w kabinie do skrecania zegarow, po drugie znalezc tokarza i tokarke dzisiaj jest coraz gorzej a jeszcze takiego co od reki cos zrobi to w mojej okolicy niewykonalne. Predzej w sklepie srube znajde nawet calową. Kazda z tych msszyn czy to jcb czy manitou ma swoje plusy i minusy. Co do silnika perkinsa u mnie akurat 120 km i 9 tys h nie mam zastrzeżeń, mimo ze wlasnie teraz poszla pompa wtryskowa do zrobienia bo ciekla to i wtryski tez pojechaly, oleju nie bierze, odpala ładnie. So manitou z czesciami jest ten ból ze sa drozsze a do jcb mamy duzo zamiennikow. Kazdemu pasuje co innego, ja mam tą ładowarke juz 9 lat i nie bede jej zmienial jeszcze dlugo bo dobrze mi sie nia pracuje, silnik mocny, pompa tłoczkowa, skrzynia powershift, klima jest, a i ma wszystkie media do przyczep łacznie z wywrotem i hamulcami hydraulicznymi, wiec jak na dosc starą maszyne (2004)  to daje rade.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v