Skocz do zawartości

Zbiornik On jfc 2500L



Odwlekany w czasie zakup ale w końcu zrealizowany, zobaczymy czy będzie różnica w spalaniu na paliwie B0 jak to większość osób twierdzi że jest mniejsze.
  • Like 1

Rekomendowane komentarze

ile cię wyszedł zbiornik? co do spalania, nie dostrzeżesz różnicy. ja zima jeżdżę na b0, bo ono może dłużej leżeć, a w okresie gorących prac i dużego zużycia paliwa idzie b7. bo ono też ma zaletę a nie tylko same wady Ma niższą smarność skorygowaną tzn jest mniej suche/ bardziej tłuste od b0, wiec dłużej na nim wytrzymuje pompa/ aparatura wtryskowa. jak kupujesz paliwo to poproś o jego kartę charakterystyki. ogólnie normą jest do max 460 i paliwo b0 zawsze się w tej okolicy kręci a to przyjedzie 440, a to 450. natomiast jak jest b7, to zwykle ma koło 300, a czasem nawet mniej.

Z drugiej strony bio uszkadza szybciej uszczelniacze w układzie paliwowym, szczegolnie w starszym sprzęcie. 

Dodatek bio sprzyja też rozwojowi bakterii w paliwie. Później są tematy z biorącą się niewiadomo skąd mazią, brązowym osadem w paliwie. 

Co do różnić w spalaniu: Kiedyś było dostępne samo bio. To jeżdżąc osobówka między zwykłym paliwem, a czystym bio była różnica ok 5-10% ( dokładnego wyniku już nie pamiętam) ( więcej zużywał bio, trasa bardzo powtarzalna i sprawdzane kilka razy) 

 

Przy B0 i B7 różnica będzie ciężka do wychwycenia.

Praktycznie do sierpnia jeżdże na zimowym  B 0. Kierowca co mi przywozi  cały rok osobówka  tylko na zimowym jeździ. 

 Passata miałem 360 tyś i zero problemu z  układam paliwowym, normalnie po 200 pada. 

Teraz mam Audi A6 2 litry niby 135 km, bo z Belgi.   to jak kupiłem  średnio spalanie wychodziło około 5,8, po 10 tyś spadło do 4,8 i tak mam. Niedawno jechałem ponad 400 km średnia prędkość wyszła 120 km   i 4,7 pokazał komputer. Koło domu około 5 pokazuję. 

tomek73 napisał:

Praktycznie do sierpnia jeżdże na zimowym  B 0. Kierowca co mi przywozi  cały rok osobówka  tylko na zimowym jeździ.   Passata miałem 360 tyś i zero problemu z  układam paliwowym, normalnie po 200 pada. 

Moja Avensis T25 ok 80tyś przejechała na B0 Obecny nalot to 350tyś Żadnych problemów z układem paliwowym To samo w 3 ciągnikach. Jakiś czas temu skusiłem się na dobrą cenę za B7 i żałuję Od razu pojawiło się dymienie w ciągnikach tak jak i w samochodzie Ale najgorsze że w na dnie zbiornika został szlam którego przy B0 nie było I jak to teraz wyczyścić

4 godziny temu, slajders25 napisał:

W ciągniku różnica niezauważalna ale w osobówce już widać ok 0.5L na 100km No i w osobówce widać też że czarnych bąków nie puszcza

Ale różnica w spalaniu  między B0 i B7, to 0.5l? 

U mnie taka różnica była między zwykłym dieslem, a czystym biodieslem/bioestrem (B100). Między B0, a B7 różnice ciężko było wyłapać.

Dnia 28.01.2023 o 09:13, yacenty napisał:

jak ty jeździsz? moje 2.0tdi to cały czas koło 7l

Delikatnie, przestałe gwałtownie przyspieszać, 6 bieg i 1500 obrotów przy 100 km/h,

Wczoraj  woziłem córkę jej golfem 2  TDI 140 km  z  2008 r ,  trasy po 25 km to pokazał 4,7, też zdziwiona była bo jej 5,4 wychodzi na tym odcinku.  Kolega co handluję samochodami pochwalił mi się że jechał do Warszawy A3 w 1,9 D i spaliła mu 4,8 to wysłałem mu zdjęcia komputera z  Audi, to też mocno się zdziwił. 

Powiem że sam bardzo zdziwiony jestem że tak można z  spalaniem zejść.

W Toyocie Rav 4  z 2002 r 2 litry 150 km,   7 litrów i koniec. Tu nic nie zrobię. Fakt że ona dopiero od 130 zaczyna fajnie jechać. 

  • Root Admin

ja mam 2 auta z 2.0tdi - 177KM (210KM) to tu mam średnie zużycie po 100tys km na poziomie 7.4l/100. Drugie auto 2.0tdi - 204km i 6.8l po przejchaniu 25tys km.
Choć mi wiara mówi ze DSG, 4x4 i podniesione zawieszenie robią różnice w spalaniu.
Mój rekord to: 4.1l/100 jadąc z górki z Cieplic do Wrocławia. Z górki i w padającym sniegu — wiara się tak ociągała ze całą trasę chyba 70km/h, a A4 - 100km/h.

yacenty napisał:

jak ty jeździsz? moje 2.0tdi to cały czas koło 7l

To jest możliwe. Mam ten sam silnik w A6 i przy delikatnej jeździe da się zejść poniżej 5l. Rekord to chyba 4,3, a przy normalnej dynamicznej jeździe koło 6l się kręci. Brat E-klasą W212 2,2CDI 170KM na 3,9 najniżej zszedł na zatłoczonej dk19


nunu85 napisał:

...b7. bo ono też ma zaletę a nie tylko same wady Ma niższą smarność skorygowaną tzn jest mniej suche/ bardziej tłuste od b0, wiec dłużej na nim wytrzymuje pompa/ aparatura wtryskowa.

Ciekawe, że znajomy pompiarz zaleca jeżdżenie na B0 właśnie przez brak obecności zasyfiających biodoatków 😉


Jeśli chce się ewentualnie poprawić smarność to lepiej dodać dobrego oleju do 2T

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v