Skocz do zawartości

Rekomendowane komentarze

51 minut temu, andrzej78 napisał:

Czy nie lepszym rozwiązaniem byłoby zastosowanie wspomagania elektrycznego , lub przekładni od c360 ? W mojej ocenie trochę przekombinowane, przy takich "wygibasach " lepszy byłby pasek zębaty,  nie wiadomo czy ten jeden pasek to pociągnie bez poślizgu a opasanie koła alternatora zbyt małe.

 

Popieram. Pasek na pewno nie dostarczy zapotrzebowania mocy dla pompy i będzie dochodziło do jego uślizgiwania. Ważnym problemem na pewno będzie bardzo szybkie niszczenie paska i tych rolek pośrednich. Klinowy nie nadaje się do takich przejśc jak wielorowkowy

jonek98 napisał:

ja nie mam elektrycznego,ale paru kolegów to z forum ma i raczej nie narzeka,sam myślę takie do 3p założyć,bo na Allegro za 700 można kupić gotowy zestaw,a orbitrol kosztuje 3 koła

ja właśnie bym założył do swojego, hydrauliczne nie mam jak bo nie robią na 1.5 metra a ja mam rozstawioną na 1.5m

Witam , macie rację jest to trochę przekombinowane i sam się obawiam że może to nie zdać egzaminu zwłaszcza jak pasek się urwie i nie będzie chłodzenia , ale wszytko robione z tego co było pod ręką . Pasek faktycznie ślizga się i chyba przerobie na napęd z rozrządu tylko mam z tym problem bo nie wiem czego gdy kręcę w lewo jest ok tzn przy maksymalnym skręcie robi się opór i pasek przyślizguje a gdy kręcę w prawo to jest dużo większy opór tzn jeszcze nie ma pełnego skrętu a już koło pasowe zwalnia. Zamówiłem zawór z regulacją bo być może jest za duże i nie wiem czy ma znaczenie długość węży od orbitrola do siłownika bo jeden jest dłuższy 15 cm od drugiego . Układ zalany jest hipol ATF . Dziękuję za pomoc i pozdrawiam.

Dnia 16.01.2023 o 18:06, maciek916 napisał:

a zmieniłeś kierunek obrotów pompie bo ci inaczej uszczelniacz wywali

Tak zmienione . Pozdrawiam

 

Dnia 16.01.2023 o 15:05, astrahxenon napisał:

Pomysł fajny sam mam podobnie kilka lat tylko inna pompa bo ta z c 330 szybko padnie bo niema podwójnego ułożyskowania i zakładanie bezpośrednio koła pasowego. Jest słabym pomyslem 

Witam , masz rację dla spokoju i bezpieczeństwa przerobie na rozrząd.

Dnia 16.01.2023 o 02:12, dawid12 napisał:

Podstawę pompy sam robiłeś? 

Witam , tak sam robiłem jak i cały układ .

Do C330 polecam wspomaganie elektryczne, raz że tanie, dwa że super działa 😊 mam 7 lat i jestem bardzo zadowolony, miałem też takie w C-355M ale musiałem zrezygnować bo łącznik między wspomaganiem , a przekładnią nie wytrzymywał 😐 (ciągnik pracuje z ładowaczem) ogólnie polecam elektryczne wspomaganie do małych ciągników 🙂

14 minut temu, rou1234 napisał:

Witam , macie rację jest to trochę przekombinowane i sam się obawiam że może to nie zdać egzaminu zwłaszcza jak pasek się urwie i nie będzie chłodzenia , ale wszytko robione z tego co było pod ręką . Pasek faktycznie ślizga się i chyba przerobie na napęd z rozrządu tylko mam z tym problem bo nie wiem czego gdy kręcę w lewo jest ok tzn przy maksymalnym skręcie robi się opór i pasek przyślizguje a gdy kręcę w prawo to jest dużo większy opór tzn jeszcze nie ma pełnego skrętu a już koło pasowe zwalnia. Zamówiłem zawór z regulacją bo być może jest za duże i nie wiem czy ma znaczenie długość węży od orbitrola do siłownika bo jeden jest dłuższy 15 cm od drugiego . Układ zalany jest hipol ATF . Dziękuję za pomoc i pozdrawiam.

Tak zmienione . Pozdrawiam

 

Witam , masz rację dla spokoju i bezpieczeństwa przerobie na rozrząd.

Witam , tak sam robiłem jak i cały układ .

Z rozrządu nic nie będzie za. Małe obroty pompa będzie mieć mało wydajność 

Ty poprostu przekombinowałeś ja zrobiłem podobnie ale dużo prościej i już 500mtg bezawaryjnie 

można to zrobić na kilka sposobów 

1 pompa prawa łożyskowana na osobnym pasku od sprężarki ,średnica szajb takie same 

2 pompa prawa łożyskowana na dodatkowej szajbie ,problem trochę tam ciasno 

3 pompa prawa nie musowo łożyskowana na łańcuszku od motoru, zębatki takie same ,jak tak mam działa tylko łańcuch trochę szeleści 

4 pompa  lewa z przodu za chłodnicą podłączone prosto do wały 

astrahxenon napisał:

14 minut temu, rou1234 napisał:

Witam , macie rację jest to trochę przekombinowane i sam się obawiam że może to nie zdać egzaminu zwłaszcza jak pasek się urwie i nie będzie chłodzenia , ale wszytko robione z tego co było pod ręką . Pasek faktycznie ślizga się i chyba przerobie na napęd z rozrządu tylko mam z tym problem bo nie wiem czego gdy kręcę w lewo jest ok tzn przy maksymalnym skręcie robi się opór i pasek przyślizguje a gdy kręcę w prawo to jest dużo większy opór tzn jeszcze nie ma pełnego skrętu a już koło pasowe zwalnia. Zamówiłem zawór z regulacją bo być może jest za duże i nie wiem czy ma znaczenie długość węży od orbitrola do siłownika bo jeden jest dłuższy 15 cm od drugiego . Układ zalany jest hipol ATF . Dziękuję za pomoc i pozdrawiam.

Tak zmienione . Pozdrawiam

 

Witam , masz rację dla spokoju i bezpieczeństwa przerobie na rozrząd.

Witam , tak sam robiłem jak i cały układ .

Z rozrządu nic nie będzie za. Małe obroty pompa będzie mieć mało wydajność 

Ty poprostu przekombinowałeś ja zrobiłem podobnie ale dużo prościej i już 500mtg bezawaryjnie 

https://youtu.be/5lE_u8LIO8M masz tutaj pompe w rozrządzie. zrobilem kupe takich wspomek. Zakładam tylko i wyłącznie napędy w rozrząd

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v