Skocz do zawartości

Grzałka bloku MF-3



Wyhaczony leżak magazynowy za 29zł 😁



Rekomendowane komentarze

Ja 3 takie grzałki miałem od razu fabrycznie ciekły bo wujowo przylutowane do korka.

I jest kilka rodzaji chodzi o moc w watach.ile wat taka cena,

Ale i tak tego nie używam, bo jakoś popsuł mi się rozrusznik i zaprowadziłem do mechanika a on wstawił w srodek orginalnego rozrusznika jakiś polski bo są i chińskie szybki wirnik i mocniejszy i dopiero teraz zaczął lux palić w mrozy, lepszy efekt niż grzałka tak przy -15c

Edytowane przez Strongman
7 godzin temu, robi57362 napisał:

to i godzine grzalem

Lepiej grzać godzinę i przez ten czas np. wypić poranną kawę w ciepłym domu niż się męczyć z kopciuchem, przelewaniem gorącą wodą czy innymi "patentami".

Dnia 30.12.2022 o 12:31, Strongman napisał:

Ja 3 takie grzałki miałem od razu fabrycznie ciekły bo wujowo przylutowane do korka.

Ten sam problem miałem z tańszymi grzałkami do ciężkiego Ursusa. Nawet nie montowałem bo było widać że g&wno. Kupiłem tą lepszą która pasuje do Zetorów UR1, UR2 i UR3. Już rok trzyma. Oryginalna grzałka do MF-a to krotność ceny tej polskiej.

 

Dnia 30.12.2022 o 12:23, jaco512 napisał:

Gdzie takie okazje się trafiają,

Jak znam życie pewnie 100 lat temu ktoś wziął na stan do sklepu i leżała z 20 lat bez zmiany ceny.

 

Dnia 30.12.2022 o 14:50, danielhaker napisał:

Ta ma 600W i tylko takie widziałem

Są 600W i 720W do MF-a.

 

10 godzin temu, bears napisał:

Żaden rarytas ta grzałka. Podobnie jak u kolegi @Strongman załozyłem z 4 takie grzałki i każda jedna ciekła na lutowaniu między tym brokiem a rurkami albo od razu albo po kilku dniach.

Wychodzi na to że po zakupie dobrze od razu samemu uszczelnić.

Grzałka do Zetora/Ursusa UR2 i UR3 wygląda tak: https://a.allegroimg.com/s512/11bc1e/167efd284248bf16b2161cb85d57/GRZALKA-BLOKU-ZETOR-7520-10540-9540-NR-78028901, ma całkiem inny sposób montażu niż ta z MF-a. Niestety ale nie miałem racji pisząc że grzałka do Zetora UR1 jest ta sama jak do ciężkiej serii, wygląda ona tak: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQlV-Q7nEelRm-zdw1d9c5ubxEz_t89ljoIsTvsV4N0VQsq0a7qVDI-JRrBl0OLjxi9N-WTbTI&usqp=CAc Jak widać ta od UR1 ma system montażu który być może dałoby się zastosować po ewentualnych przeróbkach w MF-ie. Zaletą wszystkich grzałek do Zetorów jest to że są sygnowane logiem Zetora przez co trzymają jakość a do tego mają moc 1kW.

danielhaker napisał:

Mam w obu Zetorach te gięte założone ale to już kupę lat temu zakładałem. Ogólnie we wszystkich ciągnikach mam grzałki, również w JD, zostało tylko 3P doposażyć od kiedy dostał paszowóz. Bez porównania inaczej ciągnik pracuje po odpaleniu

Ja mam w Z8011, założyłem przy "okazji" naprawy układu chłodzenia. Godzinę grzania przy -10°C i zapalił jak latem. W Renault 103 54 jeszcze nie mam i prawdę powiedziawszy nie widzę tam nigdzie w bloku jakiegoś specjalnego miejsca na montaż grzałki. Coś trzeba będzie wystrugać.

jarekm411 napisał:

da się kupić sam kabel do grzałki czy trzeba będzie prodziz kupić??

Wypisz w google "NZU-1", tak się nazywa ta ceramiczna nasadka do grzałek/piekarników. Wyskoczą Ci oferty na same nasadki i gotowe kable.

  • Like 1
29 minut temu, jarekm411 napisał:

da się kupić sam kabel do grzałki czy trzeba będzie prodziz kupić??

Sam kabel, sama wtyczkę - wedle potrzeb. Gotowe kable mają cienkie przewody. Sam kabel kupiłem normalnie w sklepie rolniczym, w którym kupowałem grzałkę 

7 minut temu, Kaszlak79 napisał:

Ja mam w Z8011, założyłem przy "okazji" naprawy układu chłodzenia. Godzinę grzania przy -10°C i zapalił jak latem. W Renault 103 54 jeszcze nie mam i prawdę powiedziawszy nie widzę tam nigdzie w bloku jakiegoś specjalnego miejsca na montaż grzałki. Coś trzeba będzie wystrugać.

 

A panie - godzinę to grzeje, jak się zapomnę że podłączyłem, ale faktycznie pali jak latem.

Co do renowki, to poszukaj gdzieś tu jest temat kolegi, który wydał ponad tysiaka na grzałkę do case'a.

Edytowane przez daron64
11 godzin temu, daron64 napisał:

Gotowe kable mają cienkie przewody

Dla obciążenia na poziomie do 1kW spokojnie wystarczy kabel 3x1.5 mm². A i to z dużym zadatkiem będzie, wg. tabel obciązeń przewodów miedzianych wielożyłowych to i 3x1 mm² powinien dać rady. Nawet przyjmując napięcie tylko 220V przy 1kW to jest gdzieś 4.5A natężenia. 

 

11 godzin temu, daron64 napisał:

do renowki, to poszukaj gdzieś tu jest temat kolegi, który wydał ponad tysiaka na grzałkę do case'a

Orginalne grzałki do zachodniaków są drogie, do MF-a coś ponad 500 zł. Nie dałbym ani tych 500 ani tym bardziej tysiąca. 

Mam w domu jakąś grzałkę do bloku, ponoć jest od Mercedesa W123. Ma system montażu do wkręcenia na gwint M38x1.5. Jest trochę słaba bo raptem 500W ale już jest i chyba do Renówki coś przerobię żeby ją zamontować. Tak dokładnie wygląda ta grzałka: https://www.elektrowarm.com/wp-content/uploads/2019/08/img-mercedes-standard-2.jpg

Cytat

 

11 godzin temu, danielhaker napisał:

Grzałka w Jeepie

Ano tak, widziałem kiedyś nawet w Audi 80 B3 1.6 TD ze Szwecji 😉.

Edytowane przez Kaszlak79

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v