Skocz do zawartości

Silnik w Ursusie C-330 po 440mth



Olej hercules ls 10w40 zmieniany co 100-150mth, zdjęcie dla tych co uważają że nie warto lać lepszego oleju od superolu. Dodam tylko że olej po 100mth jest w miarę czysty, superol po 30mth był czarny jak smoła.

  • Like 1



Rekomendowane komentarze

Sprawa jaki olej do jakiego silnika nie jest taka prosta. 10W40  do ciapka po remoncie jednak  lepiej nie. 

Dlatego że jest to stara konstrukcja silnika która  była przewidziana na olej mineralny i są inne luzy robione o materiałach nie wpominając. 

Miałem podobny dylemat z NH T 5060 nowym. Po konsultacji z paroma doradcami i to z różnych firm  zostałem przy mineralnym. Mój ciagnik ma teraz prawie 5 tys i silnik czyściutki a w środku. Wiem bo przy ustawianiu zaworów widać. Olej to Mobil Delwak 15W40

 Wiec zamiast superolu wystarczy dobry  firmowy olej nalać. 

 I nie wolno zmieniać  w  starym silniku mineralnego na półsyntetyk albo  tragedia zrobić i wlać  pełny syntetyk, wtedy  jest po silniku. 

Edytowane przez tomek73

Nie taki specyfik dolewa się do starego oleju przed wymiana ale najpierw trzeba dobrze rozgrzać silnik potem to wlac do oleju a potem na wolnych obrotach na postoju ma pykać godzinę.Potem spuścić stary olej i zalać nowy z wymianą filtrów.

Umyje silnik w środku pierścienie oczyści z nagaru, ludzie piszą ze po tym dużo więcej godzin robią i olej dalej cysty, ale na pewno nie na superolu.

Edytowane przez Strongman
  • Like 1
  • Thanks 1
43 minuty temu, mds212 napisał:

Tu nie chdozi o to czy olej mineralny czy nie a bardziej o lepkosc oleju

Jesteś w  błędzie. Wlej syntetyk do starego silnika, zobaczysz co będzie. Nie jeden po takiej zmianie miał silnik do remontu. 

 Są specyfiki do czyszczenia Duda reklamuję i zrobił test , sam był   bardzo zdziwiony co  z silnikiem sie dzieje. Przed wlaniem sprawdzał ciśnienia na cylindrach, Sam zacząłem stosować. 

Toyota Rav 4 z silnikiem 2,0 D4D  nagle mi zaczeła tracić moc, jakby jeden wtrysk,  czek nie zaświecił się błędów nie pokazała, ma 217 tyś w  oryginale,  po wlaniu  środka do czyszczenia wtrysków  na 10 litrów ropy  uspokoiło sie. 

Teraz do wszystkich silników to kupiłem. 

 

Na specyfiku pisze że na małą ilość paliwa, w sytuacjach extremalnych bezpośrednio pod pompę wtryskową. 

W sklepie co kupowałem  trochę tego sprzedali i klienci wracają po  więcej  i bardzo sa zadowoleni. U mnie jest dużo kopalni granitu i tam mocno pompy i wtryski dostają. 

 Nie ma możliwości konstrukcyjnej żeby syf z wtrysków poszedł do filtra paliwa. To jest nie wykonalne, przecież spalinami  z powrotem do zbiornika nie trafi. 

 W toyocie  w  tamtym roku podejrzewałem że padły wtryski, były wyciśgnięte i sprawdzane, były w rewelacyjnym stanie,  pompiarz aż sie zdziwił  że parametry mają jak nowe. Dlatego sprawdzałem bo silnik zaczął przerywać, stukać i cudować, okazało sie że masa  z silnika na karoserie zaśniedziałą. 

 Po 15 tyś po sprawdzenia wtrysków, silnik w czasie jazdy stracił moc, po zjechaniu z  autostrady, dla niej normalna prędkością  na autostradzie jest 130-150 km/h i wiecej,  i odzyskiwał moc ja po 2-5 km i z powrotem to samo, tak zaczął świrować. Po wlaniu specyfiku  miał tak jeszcze z 4 razy  i uspokoiło się. zrobiłem już   10 tys i problem nie wrócił.  Wiec podziałał na 100%

 6465 Użyłem specyfiku jak coś sie zadziało, tracił moc,  a nie tak sobie, żeby wlać, dlatego nie masz żadnej różnicy. 

 Żeby zobaczys różnicę powinienieś wyciagnąć wtrysku  wrzucić je na  maszynę i sprawdzić od 30 do 60 minut. 

Zamontować w silniku, po  wypaleniu tego środka czynność powtórzyć, czyli wymontować  włożyć  maszynę i   wtedy porównać wydruki. 

 Wtedy zobaczysz różnicę. 

 Duda tak zrobił  przy płukance silnika. na jednym cylindrze  miał dużo słabsze ciśnienie sprężania, po płukance ciśnienie sprężania bardzo dużo wzrosło, sam  w życiu  by nie uwierzył że to działa tam szybko i tak dobrze. 

Edytowane przez tomek73
  • Like 1
20 minut temu, tomek73 napisał:

Nie ma możliwości konstrukcyjnej żeby syf z wtrysków poszedł do filtra paliwa. To jest nie wykonalne, przecież spalinami  z powrotem do zbiornika nie trafi. 

Jak to niema jak paliwo wraca powrotem do zbiornika i krąży,a co to wtrysk tylko w komorze spalania jest ze ze spalinami wyleci.

 

Pisze ci dobrze wymień filtr paliwa i zobaczysz co w starym masz jak wlałeś specyfik do baku.

Edytowane przez Strongman
3 godziny temu, Bartek933 napisał:

Silnik zalany 10w-40 po remoncie czy poprostu zmiana z superolu? Sam mam c-360 która pracuje na 15w-40 i zastanawiałem się czy nie zalewać jej olejem 10w-40 i olej kupić w beczce 

Kolega wszystkie Ursusy i Zetory zalewa olejem GM 10W40, nic się nie dzieje 

Co do różnych specyfików, płukanek robią robotę - na silnikach samochodowych widać różnicę

1 godzinę temu, lamboEVO100 napisał:

Wymiana oleju na lepszy albo płukanka po 20 latach jeżdżenia na superolu skończy się zapchaniem smoka. W niektórych silnikach to aż grubo jest nagaru to jak ma być olej czysty po wymianie

Zgadza się, rozbierasz cały słupek a tam w środku smoła taka że nożem można ją zdejmować

 

  • Like 1
1 godzinę temu, tomek73 napisał:

Jesteś w  błędzie. Wlej syntetyk do starego silnika, zobaczysz co będzie. Nie jeden po takiej zmianie miał silnik do remontu. 

 Są specyfiki do czyszczenia Duda reklamuję i zrobił test , sam był   bardzo zdziwiony co  z silnikiem sie dzieje. Przed wlaniem sprawdzał ciśnienia na cylindrach, Sam zacząłem stosować. 

Toyota Rav 4 z silnikiem 2,0 D4D  nagle mi zaczeła tracić moc, jakby jeden wtrysk,  czek nie zaświecił się błędów nie pokazała, ma 217 tyś w  oryginale,  po wlaniu  środka do czyszczenia wtrysków  na 10 litrów ropy  uspokoiło sie. 

Teraz do wszystkich silników to kupiłem. 

 

A ty dalej myslisz jak typowy mechanik z pegieru. ze 15w40 to mineralny a 5w40 to syntetyk

15w40 moze byc spokojnie olejem syntetycznym a 5w40 mineralnym. Mylisz 2 systemy walutowe lepkośc a bazy olejowe.

Na dotarcie był zalany superol i przez dwie wymiany raz po 5mth olej już był brudny, pózniej po 25 już był czarny, następny olej zalałem na próbę 5w40 do samochodu to dość szybko robił się brudny, dopiero na tym oleju jest czysto. Znajomy miał silnik który przepuszczał wodę do oleju to dawałem mu ten olej na zmianę i nic z silnikiem się nie działo. Jak po zalaniu lepszego oleju silnik okazuje się padnięty to po prostu był padnięty i tyle. 

5 godzin temu, Majster09 napisał:

Na dotarcie był zalany superol i przez dwie wymiany raz po 5mth olej już był brudny, pózniej po 25 już był czarny, następny olej zalałem na próbę 5w40 do samochodu to dość szybko robił się brudny, dopiero na tym oleju jest czysto. Znajomy miał silnik który przepuszczał wodę do oleju to dawałem mu ten olej na zmianę i nic z silnikiem się nie działo. Jak po zalaniu lepszego oleju silnik okazuje się padnięty to po prostu był padnięty i tyle. 

To że masz olej po 30mth czysty nie świadczy dobrze o oleju, on ma się robić brudny...

Superol CC to prymitywny olej który nie zawiera dodatków myjących i stosuje się go do silników wyposażonych w filtr oleju odśrodkowy-bąk,  stąd syf który się odkłada w silniku  . Nowoczesny olej 15/40 nie wiele rożni się od półsynetyka 10/40 pod względem dodatków i rozpuszczalników  .  Od lat stosuje pełny syntetyk 10/40 w swoich silnikach, fabrycznie wypuszczanych na minerałach MF 6160 i MTZ (warunek-fitr oleju szeregowy ) Z porządnej 15ki na 10 można przejść bez problemu ,z dziadostwa klasy CC trzeba silnik rozebrać i wymyć .

37 minut temu, bears napisał:

To że masz olej po 30mth czysty nie świadczy dobrze o oleju, on ma się robić brudny...

No dobrze, ale od czego ma się zrobić brudny? Jak silnik w środku czysty i nie ma przedmuchów to jak olej się zabrudzi? Dodam tylko że moja 30 jeździ na instalacji gazowej gdzie pół oleju napędowego jest zastąpione gazem lpg, i ten olej nie ma się jak zabrudzić bo ciągnik w ogóle nie dymi. W 60 3p mam zalany ten sam olej, silnik po remoncie i olej szybciej robi się czarny, tylko że ciągnik robi tylko z pługiem i agregatem uprawowym, ale silnik w środku tak samo czysty.

U mnie ciapek X lat chodził na superolu. Z 3 lata temu zalałem mu jakiegoś Lotosa 15w40 a na kolejny rok Mobil albo Total 10w40 i na kolejną wymianę też poszedł ten 10w40 i ciapek jeździ normalnie, silnik nie padł, nic się nie leje. Wiadomo że żadnych płukanek silnika nie robiłem bo i po co 🤷 Rocznie robi koło 200 mth, praktycznie codziennie odpalany. W C-380 też jeżdżę na tym samym 10w40.


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v