Skocz do zawartości

Sprzęgło przedniego napędu T6.125s



Pierwsza awaria. Uszkodzone sprzęgło przedniego napędu .Dodatkowo wykruszony kawałek zęba koła zębatego . przebieg to 1200h. Serwisant pow. że musiałem szarpać pod dużym obciążeniem przedniej osi. Traktor pracuje 1t balastu na przednim tuz. Jakieś inne sugestie.? Znajomi mają t 6tki 6cio cylindrowe po 6000h i Ok.

Rekomendowane komentarze

Jeżdżone było w polu na manual. Tona balastu mieści się w dopuszczalnym nacisku na oś. A co mają powiedzieć użytkownicy z turem i balastem, bo takie też często widzę. Może i jakąś moja lub teścia wina była. Nawet bym tak wolał bo wymieniać to sprzęgło co 1200h mi się nie widzi. Koszt naprawy w serwisie z wymianą filtrow i olejów w skrzyni i przednim moście Ok. 10k.


songo napisał:

prawdziwy ciągnik do zadań specjalnych to 6 cylindrów

to jest jedny ciągnik nie licząc c330 I c360 na ok.45ha. Do orania( KM180), siania(SN300T), ale też do rozsiewacza i opryskiwacza czy transportu zboża. Żadnych zadań specjalnych nie wykonuje.

Mikos22 napisał:

Wpływ na szybsze zużycie sprzęgła będzie też miało to, że podczas chociażby hamowania załącza się przedni napęd, przy każdym dotknięciu pedału hamulca spina sprzęgło. Tak samo na uwrociach jak przytrzymasz hamulec, a masz coś na przodzie i z tyłu jakiś cięższy zestaw, nie jest to zdrowe.

Z tym hamowaniem masz rację. Próbował to ktoś obejść aby podczas hamowania nie załączało przodu? Na uwrociach w polu hamulec nic nie zmienia gdyż i tak jest włączny napęd w manualu. Obciążnik 1t może i ciut za dużo, ale z SN 300t mniej nie miałby stabilności. Ciągnik na pusto waży Ok. 6,1t z czego prawie 4t przypada na tylną oś. Dopuszczalny nacisk na tył to 7,3t a przód 4,1t DMC to 9t w którym poza SN300t się zawsze mieszczę. Należy też dodać iż T6.175 4cyl. 140KM konstrukcyjnie i masowo ma te same parametry i to samo sprzęgło przedniego napędu. Znajomy w t6. 155 6cyl. zczipowanej na 155KM z turem i do tej pory jako główny na ponad 100ha z inwentarzem po 6000h ma ro sprzęgło nie ruszane, gdzie mały remont skrzyni Electro Comand już robił.- łożyska i zębatki 10 i 11tego biegu padły. Porównując z jego to mój ma przedszkole. Jego jeszcze w starej kabinie, więc może jakość obecnie gorsza?

Prosty temat, Przy pedale hamulca powinny być 2 kostki, jedna od czujnika świateł stopu, druga od czujnika załączania przodu, rozpinasz tą od napędu i głowa spokojna. Tak jest przynajmniej w MF dyna 6, w NH nie wiem, ale warto sprawdzić, na pewno wydłuży to żywotność sprzęgła i nie będzie łupać zębów, podejrzewam, że wtedy zapomnisz, że ta przystawka wogóle istnieje, znaczy nie będzie potrzeby wymiany tarczek, nawet i przez 10tys mth

Ja w NH  T 5060 też chciałem odłączyć napęd przy hamowaniu , mam na pompkach  kable i po  odłączeniu ich nic to nie daje. Podejrzewam ze sygnał idzie z  sterownika. Wiec ta teoria odpada. 

Ja mam inny problem bo  na oryginalnych kołach po hamowaniu nie chce mi napędu odłączyć od razu, niekiedy przy 17 km/h dopiero odłączy i mocno szczeli. Typowy objaw że opony nie zgrywają się. Na wąskich kołach jest dobrze. Myśłe żeby założyć  przełącznik przed elektro zaworem i zamontowac go  wkabinie. 

W Case MX 150 nie mam  włączanego napędu pod czas hamowania, wina uszkodzonego sterownika, ale jest to dobre i nie dobre. Jak wolno się jedzie do 15  to ciągnik ładnie sie zatrzymuję, ale jak ponad 30 to  na zatrzymanie nie ma szans, koła tylne sie blokują na asfalcie a ciągnik delikatnie zwalnia. Wogule nie czuć że hamuje, można powiedzieć że delikatnie zwalnia. 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v