Skocz do zawartości


Teraz przy kłótniach Zetor/ursus vs reszta świata trzeba będzie stać w rozkroku

  • Like 15
  • Thanks 1



Rekomendowane komentarze

Zwrotnice rozebrane - łożyska wymienię wszystkie. Broki niestety się nie uratowały. 

Piasty nie mają wyczuwalnego luzu na łożyskach - z obu stron jest fag + timken. Uszczelnienia do wymiany. Niby ciekło tylko w jednym miejscu, ale jak się rozebralo, to widać że w innych miejscach też zaczynalo się pocić. Chyba było już grzebane, bo z jednej strony jest taki simmering (?) calosciowy z metalowym kołnierzem (tu nie ciekło), a z drugiej strony jest zwykły simmering + a'la filcowy uszczelniacz i metalowy pierścień (tutaj się ciut sączyło).

Uszczelnienia w moście - simmering + filc + pierścień metalowy - tu do wymiany z obu stron. 

Problem mam tylko z wałkiem z mechanizmu różnicowego - moim zdaniem ma za duży luz na łożysku (łożyskach).  Jak docisne wałek do koła, to luzu nie ma, ale jak odciagne, to jest chyba spory. Ale kurcze cały mechanizm muszę zdejmować żeby wyjąć ten wałek 😐

 

IMG_20230322_115846068_HDR_copy_918x1632.jpg

IMG_20230322_115911374_copy_918x1632.jpg

IMG_20230322_122007797_copy_908x1305.jpg

Choć jak patrzę dokładniej to raczej nie kwestia luzu na łożyskach, a luzy na walku - jak odciągam, to łożysko po prostu ciut z bieżni się zsuwa i stąd luz. Także tu tylko uszczelnienie.

Dobra ostatni uszczelniacz zdjęty. Na walki takie "opiłki" jest się czym przejmować? Nie widać żadnych uszkodzeń itp

 

IMG_20230322_123736698_copy_450x800.jpg

IMG_20230322_123843838_copy_1148x2040.jpg

W ogóle jaki uszczelniacz ciekawy. Oczywiście na większości żadnych oznaczeń, trzeba po numerze katalogowym szukać. To samo łożyska na zwrotnicach - żadnych oznaczeń. 

 

IMG_20230322_124216323_copy_918x1632.jpg

IMG_20230322_124220965_copy_918x1632.jpg

No to dziś jeszcze trochę poczyszcze, posprzątam, wieczorem pozamawiam części i będe czekał aż poprzychodzi wzzystko

Edytowane przez daron64
10 godzin temu, daron64 napisał:

Problem mam tylko z wałkiem z mechanizmu różnicowego - moim zdaniem ma za duży luz na łożysku (łożyskach).  Jak docisne wałek do koła, to luzu nie ma, ale jak odciagne, to jest chyba spory. Ale kurcze cały mechanizm muszę zdejmować żeby wyjąć ten wałek 😐

Wiesz co to plastic gauge? Sprawdź luz między zębny w ten sposób. Co do uszczelniaczy ważniejsze od marki jest ich prawidłowe osadzenie oraz "brak skaleczeń" przy montażu. 

Żeby sprawdzić luz musiałbym mieć wszystko poskręcane już. 

Co do uszczelniaczy to bardziej chodziło mi o to, że przy niektórych podają markę, przy innych nie, przy niektórych po numerze z katalogu, ale nie jest podany rozmiar itd - tak trochę rozpierdol. Z jedną rzeczą przydziadowalem - jak idzie simmering, to przed nim (od zewnętrznej strony) jest taki pierścień uszczelniający (jakiś materiał) i wbita blaszka zabezpieczająca. Blaszki pokupowalem nowe, ale te uszczelnienie 🙆 w zależności od sklepu to nawet pod 300zl/szt. Kupiłem paski filcowe do przycięcia i nimi pouszczelniam. Zobaczymy czy dziadowanie zda egzamin. Oczywiście w jednym sklepie wszystkiego nie kupisz - 4 sklepy, 4 wysyłki i jeszcze dziś zajechałem po te paski. Także 5 sklepów. Pewnie po weekendzie zaczną spływać paski. 

Także wczoraj nawet dobrze poszło - rozebrane, poczyszczone, posprzątane, narzędzia pomyte, części zamówione. Aż za łatwo poszło - cos się na bank sp***doli przy składaniu 😅

Już wszystkie części poprzychodzily. Część złożyłem. Dziś składam sobie zwrotnice - jedna luks, łatwo się złożyło, po skręceniu sztywniutka. Druga uja - dolny sworzeń nie chce dojść do końca. Przez co cala zwrotnica ma luz. Muszę rozebrać znowu. Ale tak oglądam jedna i druga i się zastanawiam - między  "widełkami" z mostu, a zwrotnica jest lekki luz (tzn szpara pomiędzy ich krawędziami, tak, że po nasunięciu zwrotnicy na widełki jest luz pionowy, ale w sumie chyba być musi, bo inaczej by przecież się ścierały 🤔🤔).  Jak rozbierałem nie zwróciłem na to uwagi. Teraz tak patrzę i mi nie pasuje to jakoś, bo przecież syfu tam się napcha w okolice łożyska. No i poszedłem do katalogu i okazuje się, że miałem wywalone uszczelnienie. Na rysunku nr 34 i 41 - metalowy pierścień i oring - nie było tego jak rozbierałem. Także znowu kilka dni obsuwy zanim zamowie, zanim przyjdzie, zanim złoże. No ale narazie żadnej roboty w polu nie ma, to się nie pali, także chyba na spokojnie sobie poczekam

 

 

IMG_20230331_154905349_copy_918x1632.jpg

W ogóle patrzę na oring a tam rozrzut od 1zl do 46zl netto 🤨 ale normalnie od 1zl do 17 zł, pierścień to samo od 6zl do ponad 20 🤷

Luz pionowy jest tak wielkości (z góry i dołu podobny i niespecjalnie jest czym go trochę zlikwidować. W katalogu nic nie ma w tym miejscu. To jak to z tym jest -  taki luz żeby nie pracowalo to razem i nie było naprężeń? 

 

IMG_20230331_161132344_copy_918x1632.jpg

Edytowane przez daron64

Wróć - jestem po prostu ślepy 🤦 wszystko z podłogi na kupkę zmiotlem no i przeglądam te kupkę - a tam?  Coz za niespodzianka - oringi. Lecę do łożysk, bo je rzuciłem w kat i ich nie czyściłem, tylko oznaczenie przeczytałem z jednego. Kolejna niespodzianka - pierścień jest na łożysku 🤦 MASAKRA co ja się mam sam ze sobą. Ale w sumie jak na to patrzę, to bym nie pomyślał, że w ten sposób będzie to złożone. No nic, to jutro tylko dokupie oringi żeby były nowe i może się zbiore po południu jeszcze to do kupy złożyć zanim szwagier przyjedzie 🍻

  • Like 1

Jednak nie wytrzymałem do przyszłego tygodnia 🤦 pierścienie ok - odzyskałem, oringi znalazłem w chacie. Zwrotnice złożone, luzy polikwidowane. Na mechanizm różnicowy simmering założony - tutaj tylko inny niż był. W serii był simmering "okuty" w koło blacha, a po numerze katalogowym był zwykły, no i taki założyłem. Także zobaczę jak starczy mi chęci i czasu, to jutro może podjadę na dwie godzinki, to mechanizm założe i półosie, to wtedy już po weekendzie na spokojnie przekładnie planetarne pozakladam i będziemy odpalać i patrzeć czy nie cieknie nigdzie. 

No tam w sumie różne mosty szły. 

Tak szczerze, to samemu było trochę pierniczenia się, żeby to ustawić dobrze - albo za nisko, albo za wysoko, ale ostatecznie jakoś wyszło. Szczeliny są jak na zdjęciu, ale teraz jak jest uszczelnienie, to w tym miejscu gdzie jest szpara kończy się szersza część sworznia, która dociska oring do blaszki i do łożyska. Powinno być szczelnie 🤔 zobaczymy w praniu.

Jakby się nic nie odwaliło, to w poniedziałekpowinienem to skończyć. Jakbym się nie zajebał z tymi uszczelnieniami, to wczoraj już bym miał złożone, ale wiadomo, że to by było za proste 🤦

Jak to skończę to zostanie jeszcze uszczelnienie na ramionach na dole, ale na necie widziałem, że w różnych rozmiarach mają te uszczelnienia. No i trochę się poci jedna tylna zwolnica, ale na to chyba zbraknie mi chęci. Choć akurat z tej strony, co wajchy od skrzyni biegów, to jakbym miał zdjęte koło i zwolnice, to może bym te prowadnice zregenerował, co to mi wajcha lata (koleś gdzieś pisał, że od dołu się do tego właśnie dobierał). Plany jak zawsze są ambitne 😅

Dobra dziś chwilę znalazłem - zalozylem piasty, założyłem przekładnie planetarne z deklami. Jedna rzecz spierdolilem - dekielki zabezpieczające łożyska od zwrotnic powinny iść pierwsze od strony łożyska. Nie spojrzałem na schemat o zostawiłem je na koniec żeby wbić od zewnątrz. No i tak ostatecznie zrobiłem. Dość ciężko się wbijaly, to mam nadzieję, że będą trzymac

A ja mam pytanie odnośnie filtrów. Na zdjęciu poniżej trzy filtry od lewej nie mam pojęcia gdzie się znajdują. Były w wykazie filtrów na stronie HIFI do tego modelu więc zamówiłem, po wymianie te mi zostały i nigdzie takich nie widzę u siebie.

Ponadto ten ostatni czerwony był wkręcony w zbiornik oleju od hydrauliki, do czego on może służyć? Jak widać jest suchy ale jest też zabrudzony, czyli żadnego przepływu tam nie ma, to co on filtruje? 

 

IMG_20230401_183051.jpg


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v