Skocz do zawartości

Zabezpieczenie elementów



Smar biały od k2

  • Like 1



Rekomendowane komentarze

Widzę, że ruszyłem lawinę, ale już pędzę z wyjaśnieniami,  jeśli ma być pod dachem to i od biedy przepalony olej będzie dobry, ale jeśli ma stać pod przysłowiową chmurką to taki smar o wiele lepiej się sprawdzi gdyż kilka dni z deszczem i mamy olej z elementów spłukany. Nie mniej jednak by nie rozpętywać niepotrzebnej burzy to niech każdy sobie robi w taki sposób jaki sobie uważa za lepszy.

13 minut temu, WitekRolnik napisał:

Widzę, że ruszyłem lawinę, ale już pędzę z wyjaśnieniami,  jeśli ma być pod dachem to i od biedy przepalony olej będzie dobry, ale jeśli ma stać pod przysłowiową chmurką to taki smar o wiele lepiej się sprawdzi gdyż kilka dni z deszczem i mamy olej z elementów spłukany. Nie mniej jednak by nie rozpętywać niepotrzebnej burzy to niech każdy sobie robi w taki sposób jaki sobie uważa za lepszy.

Senior pług 25 lat trzymał pod chmurą, ja też. Po każdym użyciu smaruję olejem, na zimę jedynie bardziej dokładnie, i jedną i drugą odkładnicę nakrywam kawałkiem starej onduliny dachowej i stoi tak aż do podorywek w sierpniu. Rdza jedynie gdzieś u góry gdzie woda doleci.

  • Like 1
12 godzin temu, Tyfo89 napisał:

No i znów fachowcy co konserwują przepalonym olejem z frytkownicy 😂niż przepalonym z silnika nosz ku..a co wy macie za olej że zmywa go wam deszcz? No chyba że trzymacie pług pod wodospadem to pardą. 😁

Jeszcze zależy po jakim czasie wymienia się olej,jak wymieniasz olej raz na kilka lat to go nie spłuka nawet wodospad,u siebie wymieniam co około 250mtg i deszcz go spłukuje.Ale to mi nie przeszkadza bo pług stoi pod dachem.

42 minuty temu, Piotruniu25 napisał:

Jeszcze zależy po jakim czasie wymienia się olej,jak wymieniasz olej raz na kilka lat to go nie spłuka nawet wodospad,u siebie wymieniam co około 250mtg i deszcz go spłukuje.Ale to mi nie przeszkadza bo pług stoi pod dachem.

Wymieniam co roku czyli około 250-300 mth. I na mój prosty rozum chyba mniej przepracowany olej będzie się lepiej trzymał niż taki który ma 500 mth. 

Włączę się do dyskusji i zacytuję artykuł z pewnej branżowej strony internetowej: "Tego robić nie wolno! Częstym, bardzo poważnym, błędem popełnianym przez rolników przy konserwacji odkładnic pługa jest smarowanie ich przepalonym olejem silnikowym! Przepalony olej ma bowiem w swoim składzie siarkę, która powoduje korozję i wżery w metalu. Dodatkowo taka powłoka jest łatwo zmywalna przez deszcz, co nie jest bez znaczenia dla środowiska. Jeżeli nie zamierzamy malować odkładnic pługa, dobrze jest chociaż zabezpieczyć ich powierzchnię olejami biodegradowalnymi, które pomimo iż nie są odporne na wymywanie, nie zagrażają środowisku naturalnemu."

1 godzinę temu, Agriculture napisał:

Włączę się do dyskusji i zacytuję artykuł z pewnej branżowej strony internetowej: "Tego robić nie wolno! Częstym, bardzo poważnym, błędem popełnianym przez rolników przy konserwacji odkładnic pługa jest smarowanie ich przepalonym olejem silnikowym! Przepalony olej ma bowiem w swoim składzie siarkę, która powoduje korozję i wżery w metalu. Dodatkowo taka powłoka jest łatwo zmywalna przez deszcz, co nie jest bez znaczenia dla środowiska. Jeżeli nie zamierzamy malować odkładnic pługa, dobrze jest chociaż zabezpieczyć ich powierzchnię olejami biodegradowalnymi, które pomimo iż nie są odporne na wymywanie, nie zagrażają środowisku naturalnemu."

To czemu skoro od 30 lat smarowane olejem jeszcze nie zardzewiało?


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v