Skocz do zawartości

Renault 106-54



i serducho zachorowało :(



Rekomendowane komentarze

wtryski 2 z 6 padły mechanik mówi że prawdopodobnie przez paliwo ale ciężko powiedzieć czy na pewno. w każdym razie słychać było że nie dziala na wszystkie cylindry, moc stracił a dymił jak lokomotywa


co ciekawe poprzedni właściciel mówił że robił wtryski a mechanik potwierdził że ktoś tam niedawno zaglądał


damianos95 napisał:

Co sie stalo ? Orka gliny dala sie we znaki

wtryski więc raczej nie przez orkę gliny, choć bardzo miło mnie zaskoczył bo szedł jak dzik przed awaria :D

Krzysztof81 napisał:

Wydmuchało uszczelki pod głowicamu?

aż tak go nie katowałem chociaż wpierdol dostał przed samą awaria bo szedł 7km/h w glinie pod górki :D

krzysio22 napisał:

Pewnie ze środka polski przyjechal. Ze śląska by sie nie psuł. 

obstawiam że polskie paliwo go załatwiło :P

slawek74 napisał:

może gumki na tulejach...

na szczęście na pewno nie to :P ten silnik jeszcze dość młody jest, gumki powinny jeszcze wytrzymać

nie wymienił bym tych starych klamorow na nowe zabawki, przede wszystkim te stare są kupę tańsze w naprawie. Teraz w okolicy walnely skrzynie w fendzie i MF koszty napraw Vario 40tys+mechanik, w MF 30tys+mechanik kazdy chciał zrobić głupka z mechanika że to nie możliwe że tak szybko skrzynie padły, a jednak każda z tych napraw kosztowała finalnie koło 50tys, wolę jednak moje stare traktory :)


ochen napisał:

100% wtryski? pokrywy rozrzadu zdjete? Klawiatura na ostatnich cylindrach ok?

wtryski na 100% padnięte bo były sprawdzane a czy coś jeszcze będzie to się okaże jak się zamontuje po regeneracji

Tylko taki MF-fendt jest w ciągu dnia dużo więcej i wydajniej zrobić więc w takich dużych gospodarstwach tego typu ciągniki są jak najbardziej potrzebne. Znam gospodarstwa w okolicy gdzie używane ciągniki nie mają racji bytu głównie chodzi mi właśnie o częste awarię i słaba wydajność. Znajomy próbował z używanymi ciągnikami i nie szło wydajnie pracować jedno naprawił drugie wychodzilo dlatego wymienił na nowy tej samej marki tylko 10 lat młodszy i teraz może pracować.

gomez181 napisał:

Co zrobić, naprawią i dalej pojadą

dokładnie, ale mnie by nie było stać na naprawę tak drogich skrzyń dlatego moje mechaniczne ciągniki muszą jeszcze posłużyć :P

krzysiek277 napisał:

Songo o Vario mówisz gospodarza co ma dwa jaguary i fendta 820 mieszka przy głównej drodze na ool ?

priv obczaj.


Tyfo89 napisał:

Tylko taki MF-fendt jest w ciągu dnia dużo więcej i wydajniej zrobić więc w takich dużych gospodarstwach tego typu ciągniki są jak najbardziej potrzebne. Znam gospodarstwa w okolicy gdzie używane ciągniki nie mają racji bytu głównie chodzi mi właśnie o częste awarię i słaba wydajność. Znajomy próbował z używanymi ciągnikami i nie szło wydajnie pracować jedno naprawił drugie wychodzilo dlatego wymienił na nowy tej samej marki tylko 10 lat młodszy i teraz może pracować.

a co jak nowy się psuje? a znam trochę przypadków gdzie nowy okazuje się większa kupa złomu, jak stare rupcie i to obojętnie czy Zetor czy case czy Deutz fahr.

No nie wiem co na to powiedzieć słyszałem o przypadkach że nowy już na placu popsute stoi😉. Ale z takich przypadków w okolicy które wydarzyło się naprawdę nie że ktoś sobie nagrał filmik na yt i się pruje do dilera bo chciał takie wyposażenie w niższej cenie a wyszło drożej 😂 to właśnie tylko te idealne używki stoją na warsztatach i są naprawiona kilka razy w sezonie a te nowe chcą czy nie chcą latają i na dłuższą metę te nowe w takich gospodarstwach czy firmach usługowych są bardziej uzasadnione ekonomicznie. 😉

z okolicy na szybko to jeden farmall złamany na pół, Deutz w którym sprężarka klimy się zatarła i przez to zerwał się pasek który rozwalił wiatrak chłodnicy a wiatrak rozwalił chłodnice, ten sam Deutz teraz ma też tak jak ja problem z wtryskami mimo że jest 18lat młodszy :) co ciekawe paliwo ma z tego samego miejsca. Znam też przypadek uszkodzenia dolotu do sprężarki w nowym styerze przez co sprężarka straciła łopatki na wirniku od piochu :) Teraz tak serio te nowe ciągniki to takie graty że nigdy w życiu bym tyle za nie nie zapłacił ile wołają. bo się znacznie częściej psują jak te stare

To, że ceny nowych maszyn są z wiadomego powodu podnoszone poza naturalnymi rynkowymi powodami to jedno. Ale z tym, że używki są lepsze od nowych mówią tylko właściciele używek i odwrotnie. A prawda jest taka, że jak jedna nowa maszyna na powiat się sypnie to wszystkie somsiady w koło się cieszą i plotkują między sobą tak jak widać to wyżej. A jak się sypią stare pruchwy to już nikt tak na to nie patrzy, u nas są i stare i nowe maszyny i jakoś utrzymanie claasa z 12 roku od nowego nie licząc przeglądów to kilka tys. dla porównania MF pomimo że jest też mocno katowany z 91 przez podobny czas pochłoną ok 35tys i co ciekawe koszty napraw nowych i starych coraz bardziej się zbliżają, bo coraz słabiej dostępne części do starych a robocizna te same pieniądze, przy starym często nawet więcej. Nie każdego stać żeby kupować tani sprzęt. Ale każdy kupuję to co uważa za słuszne i tego należy się trzymać 👍

nowy nie powinien się zepsuć za coś płaciłeś przecież... a co do starych MFow to są to tykające bomby, wczesna elektronika + duże zaawansowanie technologiczne jak na tamte lata i mamy teraz drogie w naprawach zabawki które faktycznie z wiekiem lubią się psuć. Tylko komfort w takim MFie z 90r jest nie raz lepszy jak w nowych ciągnikach.

9 godzin temu, sadek9 napisał:

 

To, że ceny nowych maszyn są z wiadomego powodu podnoszone poza naturalnymi rynkowymi powodami to jedno. Ale z tym, że używki są lepsze od nowych mówią tylko właściciele używek i odwrotnie. A prawda jest taka, że jak jedna nowa maszyna na powiat się sypnie to wszystkie somsiady w koło się cieszą i plotkują między sobą tak jak widać to wyżej. A jak się sypią stare pruchwy to już nikt tak na to nie patrzy, u nas są i stare i nowe maszyny i jakoś utrzymanie claasa z 12 roku od nowego nie licząc przeglądów to kilka tys. dla porównania MF pomimo że jest też mocno katowany z 91 przez podobny czas pochłoną ok 35tys i co ciekawe koszty napraw nowych i starych coraz bardziej się zbliżają, bo coraz słabiej dostępne części do starych a robocizna te same pieniądze, przy starym często nawet więcej. Nie każdego stać żeby kupować tani sprzęt. Ale każdy kupuję to co uważa za słuszne i tego należy się trzymać 👍

 

Dokładnie dobrze powiedziałeś każdy chwali co ma tyle w temacie dalsza dyskusja nie ma sensu widzę  😉.

 

Edytowane przez Tyfo89

Prawda jest taka ze wiekszosc kupuje na kredyt i bo daja z unii kase a pozniej jest placz ze czujnik czy byle pier**la kosztuje po 1000zl u mnie w okolicy jest 3 co ich stac na ciagnik i jego utrzymanie i nie płaczą jak trzeba wyjac 5 tys na serwis olejowy a nie ze wiekszosc wziela na prow i kredyt a teraz jedzi na oleju mimo ze powinni go zmienic albo zmieniaja filtry i jezdza bo nie ma kasy 


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v