Skocz do zawartości



Rekomendowane komentarze

3 godziny temu, conny napisał:

A ramę i zaczep

Elektrodą 4mm do max 170A doszedłem, powyżej zaczynało przetapiac ceownik hutniczy 120 czy 140

56 minut temu, Kaszlak79 napisał:

 Auto mam Audi i wiem że z grupy VW nie wyjdę nigdy. 🤣

 

Też 10 lat jeździłem tylko VW, cały czas miałem dwie sztuki, a zdarzało się że czasem trzy. Chwale sobie te auta, ale w tym roku sprzedałem ostatniego, niestety póki co nie mają silników które by mu pasowały. 

Grupa VAG ma to do siebie że przesiadasz się do auta o 10 czy 15 lat młodszego, i od razu czujesz się jak u siebie, wszystko w tym samym miejscu, żadnych udziwnień, ciężko się od tego odzwyczaić, ale mi się udało

1 godzinę temu, bratrolnika napisał:

Też 10 lat jeździłem tylko VW, cały czas miałem dwie sztuki, a zdarzało się że czasem trzy.

Ja się z samochodami żenię - obecny ma już 26 lat i tyram go 14 latek. Ale grat się robi ostateczny, myślę nad VW Golfem VI bo akurat rodzice kupili "piątkę" i o dziwo jakość materiałów poszła do przodu względem np. serii III czy VI.

1 godzinę temu, bratrolnika napisał:

Grupa VAG ma to do siebie że przesiadasz się do auta o 10 czy 15 lat młodszego, i od razu czujesz się jak u siebie, wszystko w tym samym miejscu, żadnych udziwnień

Niemiecki pragmatyzm.

2 godziny temu, mds212 napisał:

Z migiem jest trochę inaczej jak elektroda. 200A migiem nie etopisz tak głęboko jak 200A elektroda 4mm

Z migiem to jest całkiem inna historia bo masz przynajmniej 2 nastawy tj. "moc" (bo nie koniecznie amperaż) oraz szybkość podawania drutu. W migach inwertorach dochodzi jeszcze indukcyjność, czyli stopień wtopienia.

Edytowane przez Kaszlak79
  • Like 1
Kaszlak79 napisał:

1 godzinę temu, bratrolnika napisał:

Też 10 lat jeździłem tylko VW, cały czas miałem dwie sztuki, a zdarzało się że czasem trzy.

Ja się z samochodami żenię - obecny ma już 26 lat i tyram go 14 latek. Ale grat się robi ostateczny, myślę nad VW Golfem VI bo akurat rodzice kupili "piątkę" i o dziwo jakość materiałów poszła do przodu względem np. serii III czy VI.

1 godzinę temu, bratrolnika napisał:

Grupa VAG ma to do siebie że przesiadasz się do auta o 10 czy 15 lat młodszego, i od razu czujesz się jak u siebie, wszystko w tym samym miejscu, żadnych udziwnień

Niemiecki pragmatyzm.

2 godziny temu, mds212 napisał:

Z migiem jest trochę inaczej jak elektroda. 200A migiem nie etopisz tak głęboko jak 200A elektroda 4mm

Z migiem to jest całkiem inna historia bo masz przynajmniej 2 nastawy tj. "moc" (bo nie koniecznie amperaż) oraz szybkość podawania drutu. W migach inwertorach dochodzi jeszcze indukcyjność, czyli stopień wtopienia.

Wiem o tym jak ustawia się mig. Ale i tak elektroda 4mm wtopi lepiej przy 200a niż mig 200a czyli jakieś około 25v.

Nie wiem, z MMA nie mam żadnego zarejestrowanego grill doświadczenia. Wiem za to że ta metoda żyje w praktyce tylko dzięki temu, że same urządzenia są tańsze i można nią spawać w każdych warunkach - to ogromna zaleta elektrody otulonej.

jedrus2020 napisał:

Mój ma tylko dwa pokrętła. Moc i prędkość podawania drutu

bratrolnika napisał:

mój też.... widocznie mamy wersję dla idiotów.....😐

Macie albo trafo albo proste inwertory. W moim kitajcu jest jeszcze indukcyjność i ponoć ma to decydować grubości wtopienia - przydatne przy cienkim materiale.

Odgrzewam kotleta którego sam usmażyłem 😋. Z przyczyn "obiektywnych" dopiero dziś odpaliłem migomat. A więc...

Wady:

- dołączona instrukcja jest żadna, nie ma w niej wyjaśnione jak złożyć spawarkę ani jak ją obsłużyć, gdyby nie fakt że jest tam wbita gwarancja można by tym spokojnie rozpalić w piecu;

- wykonanie spawarki takie sobie, żeby szeroko zamontować przednie koła musiałem rozpiłować w nich otwory i zastosować inne śruby, fabryka mogła by to zrobić od razu, klapa od rolki i  podajnika się przycina;

- kable spawalnicze masowy i do mma (elektroda) raptem 25mm2 (nędza na prądy rzędu 250- 280A), uchwyt masowy też tandeta;

- brak adaptera na mniejsze rolki z drutem niż te 15 kg, producent deklaruje że pasują każde rolki ale to nie prawda niestety...;

- krótki kabel zasilający raptem 1,5 ma, ale w sumie to maszyna raczej stacjonarna.

Zalety:

- SPAWA i to przez wielkie S, kolega @mikad ostro przesadził z tym smarkaniem, spaw kładzie się jak by "silikonem" leciał, nie ma porównania do jakiegokolwiek trafa;

- dzięki temu że to inwertor i że ma regulację indukcyjności spawy wychodzą takie jakie chcemy a nie takie jakie chce spawarka, spawa się szybko i łatwo;

- maszyna nie jest mała a przez to stabilna, przednie koła posiadają hamulce - niby nic ale pomaga;

- w cenie sklep dał uchwyt spawalniczy 5 m, można spawarkę ustawić gdzieś w roku pod ścianą i spokojnie spawać bez przestawiania po całym warsztacie.

Jak dla mnie - warta ceny. Zwłaszcza łatwość i "miękkość" prowadzenia spawu jest na plus. Przy maksymalnej mocy nie wymięka ale 280A to już do użytku przy baaardzo grubych elementach. Teraz pozostaje jeszcze obczaić do końca ustawienia i wyczuć co i jak 😉.

  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v