Skocz do zawartości

Remont silnika w Ursusie C-360



Silnik z 1991r, nominał, nigdy nie grzebany. Aż miło się robi.




Rekomendowane komentarze

1 godzinę temu, rolniku360 napisał:

Jaki olej stosujesz w silniku

Ja lałem Delvac i srodek był czysty, bez żadnych osadów. Wczesniej pewnie tylko superol widzial.

47 minut temu, Adi96 napisał:

Czemu ma się zatrzeć na 10W40? 

Pisałem że nie powinien się zatrzeć. Na polpierscieniach jest 0.03-0.04mm ciaśniej niż zaleca instrukcja napraw ale nie chciałem dalej szlifować bo wał się lekko obraca. 

15 minut temu, Roki212 napisał:

Będzie chodzić półpierścienie to nie panewka ;)

Czego używasz do mycia bloku czyli jakie chemikalia stosujesz oraz z ciekawości podpytam po szlifie odkręcałeś korki na wale i przepłukiwałeś kanały olejowe?

Dimer, benzyna, zmywacz. . Kanały przepycham wiertłem i myje patyczkami. Jeśli chodzi o wal to korków się nie dało odkręcić i musiałem wszystkie rozwiercić. Czyściłem wiertłem przedłużanym, patyczkami i powietrzem. Wal zawsze otwieram przed szlifem bo później jak trzeba wiercić czy coś stuknąć to trzeba go dobrze zabezpieczać. A tak to tylko po szlifie myje, wkręcam korki i można montować. 

Później wkręcam korki na imbus z klejem i robię jeden punkt. Jak ktoś pilnuje oleju i nie jeździ na przedmuchach to w wale nie ma syfu. U mnie trochę szlaki było.

28 minut temu, Roki212 napisał:

No jak na imbus to i potem bez problemu się odkręci nie to co normalnie

Nawet dokrecic to inna bajka. 

12 minut temu, rolniku360 napisał:

Gdzie znalazłeś korki na imbus wszędzie u nas są śrubokręt

Albo hurtownia z srubami albo sklep z czesciami. Teraz akurat mieli w sklepie z częściami do maszyn rolniczych. To wkręt dociskowy/sruba bez łba m10x1. 

Gdzieś czytałem na forum, że ludzie w zetorach strasznie sobie chwalą zestawy naprawcze Kolbenschmidt, ponoć dużo lepiej pracuje silnik i mają lepsze pierścienie (molibenowe i jeden chromowany), tylko ciężko dostać takie zestawy na 95mm. Zetorowskie zestawy to teraz są no name produkcji, a mahle komuś nie wytrzymały 2 tys mtg 

1 godzinę temu, PaweLisowicz napisał:

Gdzieś czytałem na forum, że ludzie w zetorach strasznie sobie chwalą zestawy naprawcze Kolbenschmidt, ponoć dużo lepiej pracuje silnik i mają lepsze pierścienie (molibenowe i jeden chromowany), tylko ciężko dostać takie zestawy na 95mm. Zetorowskie zestawy to teraz są no name produkcji, a mahle komuś nie wytrzymały 2 tys mtg 

Nie ma też co przesadzać, ta konstrukcja jest przewidziana na pewny przebieg i montaż jakiś wygórowanych zestawów nie ma sensu. Nic nam nie da super zestaw jak wał czy panewki pierwsze padną. Z Mahle nigdy nie miałem problemu dlatego je montuje. Ogólnie w opinie innych za bardzo nie wierzę, bo większość to bujdy albo opinie mijające się z prawdą. Ktoś jeździ na dziurawym filtrze albo z smołą zamiast oleju...

@Roki212 Widzę, że te z mojego linka zestaw ma niebieskie oringi a u Ciebie są czarne, ale to chyba znaczenia nie ma. Jak ktoś może montował gdzieś takie zestawy to chętnie bym się zapoznał z opinią. Z tego co wiem to już ładnych parę lat wstecz KOLBENSCHMIDT robił zestawy dla zetor czechy co ludzie sobie tak wychwalali.

Edytowane przez PaweLisowicz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v