Skocz do zawartości


Od jakiegoś czasu pociło się koło pasowe wału korbowego, dzisiaj już chlapał olejem przy uprawie. Zastanawiam się czy tylko uszczelniacz wału czy może kompresja idzie w dół. Odma drożna, spadku mocy nie zauważyłem, ciężka uprawa i szedł bez problemu... Dzwoniłem do mechanika, mówił że nie opłaca mu się poświęcać czasu na sprawdzenie kompresji 🤷
Jakie są objawy jak zaczyna puszczać kompresję w skrzynie korbową? Ani z miarki ani z korka wlewu oleju ani od strony sprzęgła nie pluje olejem...

Co widzimy na zdjęciu Fendt?

Ciągnik Fendt Farmer SF 275 jest uchwycony podczas pracy na polu, gdzie efektywnie wykonuje orkę dzięki swojej mocy znamionowej wynoszącej 95 KM. Sercem tej maszyny jest silnik produkcji MWM, czterocylindrowy o pojemności 4.0 L, co zapewnia odpowiednią siłę do współpracy z narzędziami rolniczymi. Współpracuje z pługiem, a jego mechaniczna skrzynia biegów 12/12 umożliwia płynne dopasowanie prędkości do warunków terenowych, co jest kluczowe podczas tak wymagających prac polowych. Dzięki przemyślanej konstrukcji, Fendt Farmer SF 275 pokazuje się jako wszechstronne narzędzie dla rolników poszukujących wydajnych rozwiązań w orce.




Rekomendowane komentarze

Nie o to chodzi. Jak podepne manometr pod ciśnienie oleju to jeśli będzie przedmuch kompresji to wtedy ciśnienie oleju powinno być w hooj wysokie... Czy się mylę?🤔 

Odkręcić wlew oleju i co ma się dziać?

Mechanik nie chce zmierzyć kompresji bo mu się nie opłaca, nie ma czasu... chce po prostu zarobić, wziąć ciągnik na warsztat i zrobić co trzeba. A ja nie mam zamiaru nawet w przypadku wymiany zestawów dawać na warsztat z prostego powodu, drugie tyle co części zeżre mechanik. Jak  remont części i szlif 6-7tys to on drugie tyle chce za robotę. 

Nie mogę nigdzie dostać manometru do kompresji w okolicy bladź

Edytowane przez pedro2

Nie, nie mam świec.

11 minut temu, Rolnik1973 napisał:

Jak uszczelniacz puścił nawet z kompresji to i tak musisz go wymienić bo już on nic nie warty.

Rysiek toż wiem, ale jeśli to faktycznie kompresja to na nic cała robota, której jest w cholerę przy wymianie uszczelniacza. Bo jak robić silnik to i tak trzeba go wyjąć. 

9 minut temu, tomo12 napisał:

Jeżeli dłuższy czas Ci się pocił już, to albo przedmuchy były od dawna i uszczelniacz wytrzymywał (jednak jeżeli odma drożna to wątpię, że to jest powodem), albo po prostu sam uszczelniacz już się zużył. Swoje latka już ma. Więc jak założysz nowy to jakiś czas na pewno pojeździsz jeszcze.

No też mi tak mechanik powiedział, jeśli odma dmucha tak jak wcześniej to znaczy drożna i kompresja by przez nią najpierw szła, dymił by jak z komina i olejem pluł. 

Dobra kombinuję z tą kompresją, może gdzieś dostanę manometr. Od razu wtryski sprawdzę

33 minuty temu, pedro2 napisał:

Nie o to chodzi. Jak podepne manometr pod ciśnienie oleju to jeśli będzie przedmuch kompresji to wtedy ciśnienie oleju powinno być w hooj wysokie... Czy się mylę?🤔 

Odkręcić wlew oleju i co ma się dziać?

Mechanik nie chce zmierzyć kompresji bo mu się nie opłaca, nie ma czasu... chce po prostu zarobić, wziąć ciągnik na warsztat i zrobić co trzeba. A ja nie mam zamiaru nawet w przypadku wymiany zestawów dawać na warsztat z prostego powodu, drugie tyle co części zeżre mechanik. Jak  remont części i szlif 6-7tys to on drugie tyle chce za robotę. 

Nie mogę nigdzie dostać manometru do kompresji w okolicy bladź

Fizycznie nie możliwe, żeby od kompresji wzrosło ciśnienie oleju. Odkręc wlew odpal i zobacz czy dmucha, na moje jesli odma jest drozna, to uszczelniacz poprostu ze starości puscil. Jak za koło pasowe złapiesz to luzu nie ma? Bo mi jesienią wał pękł tak że ciagnik chodził normalnie, żadnych objawów nie było.

  • Thanks 1

Do wtrysków? Nie mam. 

7 minut temu, szymon09875 napisał:

Fizycznie nie możliwe, żeby od kompresji wzrosło ciśnienie oleju. Odkręc wlew odpal i zobacz czy dmucha, na moje jesli odma jest drozna, to uszczelniacz poprostu ze starości puscil. Jak za koło pasowe złapiesz to luzu nie ma? Bo mi jesienią wał pękł tak że ciagnik chodził normalnie, żadnych objawów nie było.

Nie ma luzu. No faktycznie magistrala olejowa nie złapie ciśnienia ze skrzyni korbowej 🤦

Edytowane przez pedro2
4 godziny temu, pedro2 napisał:

A jakby podłączyć manometr zamiast czujnika ciśnienia oleju? 🤔

 

2 godziny temu, pedro2 napisał:

Nie o to chodzi. Jak podepne manometr pod ciśnienie oleju to jeśli będzie przedmuch kompresji to wtedy ciśnienie oleju powinno być w hooj wysokie...

 

1 godzinę temu, jonek98 napisał:

Jakby były świecie,to by można tam się było wpiąć i zmierzyć kompresję

 


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v