Skocz do zawartości

Zarządzanie pamięcią obrotów silnika New Holland - CRPM Constant RPM speed engine



Fabryka nie chciała to sam dołożyłem.




Rekomendowane komentarze

9 godzin temu, Mich9 napisał:

Z serii r john deera cieszysz się dwa razy najpierw jak kupisz, potem jak sprzedasz 😉

Z każdym tak może być. 

Znam gospodarstwo co kupiło nowego fendta, sprzedało i wzięło 2 kirki nowe w tej cenie. A starsze fendty dalej na gospodarstwie. 

No to niech je troche poużytkują, daleko nie trzeba szukać. Wystarczy historia „agrofotowego” john deera, dlaczego wszyscy szukają starszych modeli a te nowe omijają szerokim łukiem? W okolicznym gospodarstwie powyzej 2 k ha wszystko na john deerze i naprawdę potrzeba sensownego gościa co to ogarnie. 15 letnie jeszcze jakoś chodzą i robią masakryczne przebiegi, tak te nowe to jest 1/4 trwałości starych serii

I o czym to świadczy że tylko jd się sypie a reszta nie?? Znajomy 1000ha same jd ciągniki i kombajn jedynie mf 8240 był awaryjny bardzo. Obecnie 8rx410 i jakoś nie narzeka. Drugi na 500ha to samo jelonki, tylko ładowarka manitka 🤷‍♂️

MF obecnie topka, chciałem 5700 tylko za lekka waga i się rozeszliśmy, a teraz 3 przypadki znam że problemy są. 

 

9 godzin temu, pedro2 napisał:

@sumek666 Panie serwisant wiesz jak prawidłowo użytkować skrzynię power shuttle? Nh td i farmall a.

Sprzęgło mokre rewers hydrauliczny. Zatrzymać całkowicie i dopiero zmieniać kierunek jazdy czy w trakcie jazdy można przerzucać?

Osobiście nie mam. Znajomy ma T4 z takim rewersem to zwalnia, ale do zera. No i bez sprzęgła.

  • Thanks 1

Fakt jest taki nh i case teraz nie opłaca się kupować, z cenami powariowali. John deere wyrobił markę i przez różnych „fanbojów” dalej ma spore zakupy. Jedynie co trzyma te duże gospodarstwa to serwis który robi im większość w ramach „gwarancji za darmo” żeby ich zatrzymać i mieli jakąś renomę. A małego rolnika to wykręcą aż miło bo jak kupisz jeden ciągnik to dla nich nic nie znaczysz i płacisz za nową turbinę czy cały remont silnika po 20-50 tyś zł. Kupujesz taki ciągnik na 50 ha i co? Miał być bezawaryjne przez wiele lat a tu trzeba dokładać grubą kasę. 

  • Like 1

Poszły do góry jak inne marki, przynajmniej tak było rok temu. To co mam w maxxumie to do ariona musiałbym dorzucić 50k lekko, do mf 6700 80k.

 

Bo to niby mniejszy nie ma samych jd?? Mam ariona na silniku dps i jakoś 8 lat bezproblemowo, serwisu nie widział. Pali swoje, ale i robi swoje. 

a która marka jest obecnie bezawaryjna? fendt? valtra? massey? nh? Kiedyś każda marka miała sprzęt który przez tysiące godzin chodził bezproblemowo. Obecnie dla producentów maszyn rolniczych liczy się zysk ze sprzedaży nie tyle co sprzętu ale części do niego. Co do samego JD to racja, że dzisiejsze modele to nie to samo co z poprzedniej dekady czy tez ubiegłego wieku ale nadal na tle konkurencji wypada dobrze ( mimo awaryjności itd). Ktoś wyżej pisał, że ileś tam tysięcy hektarów i same jd. Renoma renomą ale nie wierzę że ktoś kto obrabia tyle pola nie kalkuluje zysków i strat ze względu na awarie maszyn. Jeśli coś się psuje i nie spełnia swojej funkcji to sprzedaje ten sprzęt i idzie w inną markę lub technologię.

sumek666 napisał:

Osobiście nie mam. Znajomy ma T4 z takim rewersem to zwalnia, ale do zera. No i bez sprzęgła.

W każdym ciągniku z rewersem elektrohydraulicznym wskazane byłoby zwolnienie do minimalnej prędkości przed zmianą kierunku jazdy. Jeżeli się mylę to proszę mnie poprawić.

  • Like 1

Tu chodzi o hydrauliczny rewers więc tym bardziej trzeba się zatrzymać. 

Maxxum 115 nie za bogaty bez tuz, bez ośki, 3 pary hydrauliki na wajchy kapcie 600, obciążniki przód, mocniejsza pompa, pod zamówienie teraz ok 280 po razy oko powiedział. W porównaniu do grudnia ok 20tys drożej

18 godzin temu, sumek666 napisał:

Ja mam plan taki, że. Kończę przejazd, maszyna do góry, duszę przycisk na joyu, obroty w dół, rewers nazad, zmienia się bieg na najniższy, spokojnie nawracam, maszyna w dół, duszę przycisk rosna obroty i wchodzi odpowiedni bieg. 

A zarządzania na uwrociu nie masz?

Ogólnie do każdej pracy używam zarządzanie poza transportem.

Ja u siebie dokładałem biegi "automatyczne" to nawet nie trzeba było aktywować 😁.


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v