Skocz do zawartości

Kubota m7152 kvt serwis na 500h


yacenty

filtry oleju i paliwa




Rekomendowane komentarze

Ja robię wymianę oleju 2 razy częściej niż mówi instrukcja, czyli raz na 250 godzin

Dodatkowo po pierwszych 250 godzinach wymieniam olej w skrzyni i mostach oraz wszystkie filtry hydrauliczne.

Następnie standardowo co tysiąc godzin

Odnośnik do komentarza
  • Root Admin

czyli u mnie podobnie wyszło. tym bardziej że nie we wszystkich maszynach udało się wypłukać układ hydrauliczny przy wymianie ciągnika

Odnośnik do komentarza

Połowę z 500 zrobiłeś w rok?? Też nie rozumiem tej wymiany. Filtr paliwa mam nie zmieniany, a godzin 2100.

Odnośnik do komentarza
Tomek90 napisał:

Połowę z 500 zrobiłeś w rok?? Też nie rozumiem tej wymiany. Filtr paliwa mam nie zmieniany, a godzin 2100.

właśnie z jakim mechanikiem bym nie gadał to mówi że jak się nic nie dzieje że coś mocy brakuje albo przygasa to filtra by nie zmieniał bo nie ma sensu, ale to akurat mozna tak robić jak bio się nie kupuje, bo bio jest na tyle brudne że szybko filtry zapierdziela

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, ZELKOW napisał:

właśnie z jakim mechanikiem bym nie gadał to mówi że jak się nic nie dzieje że coś mocy brakuje albo przygasa to filtra by nie zmieniał bo nie ma sensu, ale to akurat mozna tak robić jak bio się nie kupuje, bo bio jest na tyle brudne że szybko filtry zapierdziela

Tylko B0 tankuje, sporadycznie jak gdzieś na cpn to wezmę bio, raz na rok może. W kombajnie raz wymieniłem bo mi wariował na obrotach, myślałem filtr przy pchany ale co innego było. 

Odnośnik do komentarza
  • Root Admin
44 minuty temu, damianmarlena napisał:

taki pełny przeglad za m7 ile trzeba położyć filtry i oleje

Powiem ci jak przyjdzie faktura ale na oko wydaje się koło 5-6 tys

Odnośnik do komentarza
28 minut temu, damianmarlena napisał:

taki pełny przeglad za m7 ile trzeba położyć filtry i oleje

Ja dokładnej ceny nie podam bo faktury są u księgowej a nie che mi się głowy zaprzątać takimi rzeczami tak więc nie pamiętam, ale filtry oleju i paliwa nie są jakość przesadnie drogie(można znaleźć w sklepach internetowych dokładne ceny, do hydrauliki główny jest drogi bo chyba coś ok 500zł ale pozostałe 3 w miarę tanie. Oleje ja kupuję w beczkach 208L wtedy oryginalny olej przekładniowy Kubota UDT wychodzi coś ok 15-16zł litr( stosuję go  w 3 ciągnikach) a silnikowy  ok 12 zł litr (ja leję Valvoline ProFleet LS 10w40 i stusuję go  jeszcze w kombajnie).

Odnośnik do komentarza

Wg mnie ceny części eksploatacyjnych typu filtry, oleje itp są bardzo zbliżone między różnymi ciągnikami ceny roboczogodziny między serwisami też nie powinny jakość znacząco się różnić

Odnośnik do komentarza
8 godzin temu, ZELKOW napisał:

właśnie z jakim mechanikiem bym nie gadał to mówi że jak się nic nie dzieje że coś mocy brakuje albo przygasa to filtra by nie zmieniał bo nie ma sensu, ale to akurat mozna tak robić jak bio się nie kupuje, bo bio jest na tyle brudne że szybko filtry zapierdziela

jak nie ma CR to ok ale przy CR to układ dostaje po d*pie jak filtr będzie przypchany, choć nie będzie dawało to jeszcze oznak na maszynie. CR jest bardzo wrażliwy niestety. 

Odnośnik do komentarza

to nie prl, ze sie z beczek leje, teraz wiekszy gospodarz ma zbiornik na ON z filtrem i dosc dobrze filtruje

  • Like 2
Odnośnik do komentarza

a później zdziwienie i przeklony, co za g... że ma tylko 2000 mth i coś padło albo że w zimę nie idzie odpalić, a 100 pln na filtr paliwa szkoda

w moim fendzie dostęp do filtrów paliwa i oleju jest dużo lepszy, bez problemu podejdziesz kluczem żeby pokrywki odkręcić (wymienia się wkłady, pokrywki z plastiku to takie sobie rozwiązanie, chociaż z odkręcaniem problemów nie ma)

Odnośnik do komentarza
  • Root Admin
rex15 napisał:

to nie prl, ze sie z beczek leje, teraz wiekszy gospodarz ma zbiornik na ON z filtrem i dosc dobrze filtruje

też mam, pokazałem na kolejnym zdjęciu. ale co roku czyli co 350h wymieniam z urzędu

Odnośnik do komentarza

wiem, że masz, ale moze sprawdz albo komus daj, zeby rozebral ten filtr i sprawdzil czy naprawde byl warty wymiany

Odnośnik do komentarza

weź czystą, przeźroczystą bańkę 30L, wlej paliwa i postaw w garażu, po dwóch tygodniach będziesz wiedział dlaczego warto często zmieniać filtr paliwa

Odnośnik do komentarza

kupuj paliwo z dobrego zrodła i b0 oczywiscie, mi tam to lata, bo mam ciagniki na starej rzędowej pompie i nie musze tak sie z tym bawic

  • Like 1
Odnośnik do komentarza

I co tam niby chcesz zobaczyć w tym filtrze. Wtryskiwacze CR są tak precyzyjne, że nawet najmniejsze zanieczyszczenia będą skutkowały szybszym zużyciem, dlatego filtry wymiania się profilaktycznie a nie jak już " nie chce jechać". To nie "sześćdziesiątka"

Odnośnik do komentarza

Serwisant od jd i claasa to samo zdanie - nie wymieniaj filtra widać czyste paliwo idzie. Zima zagada od strzała, tak to jest jak się leje tańsze b7 to i na bankach zostaje syf 😉

 

I taka jest prawda bo autami u mnie nie tylko ja jeżdżę i nie tylko ja tankuje to wiadomo że tańsze pójdzie nie raz, to filtry są wymieniane bo zima potrafią się robić problemy. 

Edytowane przez Tomek90
  • Like 1
Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v