Skocz do zawartości

Wywrotka jednoosiowa 5T



Mam nadzieję że kolega @kasiak nie obrazi się że się jego przyczepą lansuję

  • Like 8
  • Thanks 1



Rekomendowane komentarze

Wymiary 1,85x3,4,burty 50+50

W takim kolorze już żadnej nie będzie, za bardzo dał mi się we znaki

Ogólnie tutaj jest najmocniejsza do tej pory dolna rama, najdłuższy do tej pory siłownik, najmocniejszy do tej pory dyszel

Jako pierwsza ma również tylny zaczep

Co do wyceny zapraszam na pw

To właśnie przez tą długość paki są inaczej niż do tej pory zrobione boczne burty, nikt nie zauważył???

Edytowane przez bratrolnika
4 minuty temu, superfarmer02 napisał:

czyli jak dobrze rozumiem jak by siłownik miał 130cm to odległość od macowania do zawiasu max 150cm ??

Tak jest w tym przypadku, ale tutaj paka idzie naprawdę wysoko, myślę że tutaj wystarczyłby siłownik o 20cm krotszy

1 minutę temu, FarmerDyzio napisał:

ani resor ani wahacz ani wózek tylko na stałe. Mniej więcej tak jak tu, jedna oś i od razu druga. Wszystko na sztywno

Przy małym gabarycie wystarczy jedna oś, przy dużej pojemności i ładowności przy ostrym skręcie pościąga opony z felg, takie moje zdanie

18 minut temu, FarmerDyzio napisał:

ani resor ani wahacz ani wózek tylko na stałe. Mniej więcej tak jak tu, jedna oś i od razu druga. Wszystko na sztywno

Widziałem kiedyś taką konstrukcję, wiele lat temu kuzyn miał tak zrobiony beczkowóz. Służył do przywożenia z mleczarni serwatki i 90% drogi to był asfalt. Dobra i tania konstrukcja ale na równe  drogi 

15 minut temu, bratrolnika napisał:

 

Przy małym gabarycie wystarczy jedna oś, przy dużej pojemności i ładowności przy ostrym skręcie pościąga opony z felg, takie moje zdanie

Można nawet taki sztywny tandem o większym rozstawie zrobić, sporo wzrośnie wtedy ładowność a zmniejszy się nacisk na ciągnik. Można się pokusić wtedy o zaczepienie na belce a dzięki temu na przykład przy bardzo ostrym skręcie podnieść na belce, odciążyć przednią oś i nawrócić lub cofnąć po łuku prawie jak ze skrętną osią. Bardzo podobnie są zbudowane tandemki do aut osobowych na wałku skrętnym 

6 minut temu, darek1972 napisał:

Można nawet taki sztywny tandem o większym rozstawie zrobić, sporo wzrośnie wtedy ładowność a zmniejszy się nacisk na ciągnik. Można się pokusić wtedy o zaczepienie na belce a dzięki temu na przykład przy bardzo ostrym skręcie podnieść na belce, odciążyć przednią oś i nawrócić lub cofnąć po łuku prawie jak ze skrętną osią. Bardzo podobnie są zbudowane tandemki do aut osobowych na wałku skrętnym 

Co kto lubi. Tandem fajna rzecz, ma.swoje plusy, ale byle szescdziesiatką zaladowanym na polu możesz nie zakręcić

  • Like 1

Po to właśnie możliwość podniesienia i odciążenia. Innym pomysłem który właśnie mi przyszedł do głowy to zamocowanie osi tak blisko siebie jak tylko pozwoli na to średnica opon ale przesuniętych między sobą coś jak psi chód i zostawiały by ślad jak po bliźniaku. Albo dajmy na to z pierwszą osią węższą aby koła zmieściły się między kołami tylnej osi. Sądzę że mogło by być dobre nawet na miękki teren jeśli nie ma się dróg z koleinami


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v