Skocz do zawartości

Claas Ares 557 + Autosan D-46



Reszta pszenżyta pojechała , Claas zważony w końcu 😁
  • Like 1



Rekomendowane komentarze

5 minut temu, Agrest napisał:

No i widzicie jak to bywa. Uziu dziś siwych włosów dostał😉

Ale spokojnie. Jest opcja że masz uczciwie zważone.  Nie każdy kantuje.

Z dawnych czasów mama opowiadała jak do Gs-u na skup babka przyniosła wiaderko czerwonej porzeczki. Stawia na wagę, a ta nie drgnęła 😁

 

chyba nie dostałem :D w lustrze morda i włosie takie jak rano 😂

Sytuacja mnie zmusiła że trzeba było jechać z towarem w inne miejsce,  w sumie nie wiedziałem że legalizowane wagi i można z nimi tak kombinować i skoro ważyli swój towar to i moj powinien być dobrze zważony, ale jednak mnie uświadomiliście że nie.

Edytowane przez Uziu92

Pierwsze w życiu sprzedane auto zboża kilka lat temu zważyłem na lokalnej wadze. Byłem szczodry dla kierowcy bo szkoda mi chłopiny było. Mówię zadzwoń Pan po rozładunku jaka waga. Tu akurat dziwna sprawa bo było plus 400kg. Oczywiście obowiązywała waga z mojego ważenia i nawet nie wspomniałem że wiem o tym. Ale jest opcja że firma która ode mnie kupiła miała układ z wagowym u finalnego odbiorcy i towar "nabrał wagi". Być może to przypadek, ale 400kg to nie mało i na zwykły błąd wagi nie bardzo wygląda.

3 godziny temu, yahooo777 napisał:

Nie będę się publicznie zbytnio rozpisywać, ale niestety rację muszę Ci przyznać, nikt tylu magicznych sposobów na zanizenie wagi nie ma co oni, bez dotykania żadnego pilota wymienić mogę z 6 sposobów jak zanizyc wagę na oczach klienta 

 Wymień te sposoby :D Zaciekawiłeś mnie xD 

Sposobów to może być i 1500. Trzeba tylko orientować się jak jest zbudowana i jak działa waga elektroniczna. Pomijam mechaniczne bo ta epoka mija albo już minęła.

W dużym uproszczeniu działa to tak: waga elektroniczna ma czujnik (tensometr) najczęściej oporowy. On jest zamocowany w konstrukcji wagi. Stawia on opór prądowi, w zależności od obciążenia, którym jest zasilany. Zazwyczaj przy takim czujniku znajduje się układ zamieniający sygnał analogowy (napięcie) na cyfrowy - to jest przetwornik A/C. W ten sposób unika się przekłamań związanych z długością przewodów i ich oporem. Ten cyfrowy sygnał dociera do jednostki, która przetwarza go na wyświetlane na wyświetlaczu dane i (ewentualnie) zapisuje gdzieś wyniki, wysyła je do komputera itd, itp. Przetwornik A/C można olać. Ingeruje się w układ pomiarowy albo układ przetwarzający i wyświetlający dane. W układ pomiarowy (tensometr) można zaingerować zmieniając jego rezystancję (na przykład mostkować rezystorem włączanym zdalnie pilotem, wyłącznikiem itp) tyle tylko, że dostęp do tego elementu jest plombowany. To ma też taką wadę, że przekłamania będą w całym zakresie pomiarowym. Lepiej jest ingerować w układ wyświetlający. Tam zawsze siedzi mikrokontroler i ma załadowany program, którego twórcą jest producent wagi. Ale to pikuś, bo ten program może napisać trochę bardziej rozgarnięty informatyk bo mikrokontrolery to standard. No więc "hulaj dusza piekła nie ma". Można zrobić wszystko, np: im większy ciężar tym więcej odejmuje lub dodaje (przełączane jakimś przyciskiem wagi lub ich kombinacją, albo jakąś zworą  sterowaną pilotem itd). Można nawet wyświetlić napis "DYMAMY CIE" jak ciężar wyniesie np.: 989 (wysokość dopłaty unijnej do ha w tym roku). Zmiany są trudne do wykrycia, bo oprogramowania nie widać, odczytać się go nie da, a SELF TEST może wypluwać sumę kontrolną lub wersje programu zgodną z wersją, na którą uzyskało się zatwierdzenie typu (czyli "homologację"). Zabawa w ciuciubabkę ku.r.wa, tylko że nas walą w rogi.

Edytowane przez Pszkot

Panowie, nie wdając się w szczegóły, napisanie takiego programiku dla praktyka to jest 2-3 godziny roboty. Ale oczywiście instalowanie "dla siebie" nie ma sensu. Tu wymagana jest skala i każdy w takim "łańcuszku" musi swoje zarobić - skupujący, transportujący, badający ... i  chuuj wie kto jeszcze. Dlatego na południu Polski płacą pszenicę paszową 750 netto, a na bramie w porcie 930.


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v