Skocz do zawartości

Naprawa pękniętego pierścienia wału



Nie da się ? Potrzymaj mi piwo 😎
Pękł pierścień wału w moim agregacie Simba Xpress. Pierścień sprężysty więc się rozszedł na ok. 2 cm. Żeby zespawać trzeba by rozebrać cały wał w drobny mak a potem złożyć do kupy. Podejrzewam, że dwa dni ciężkiej roboty i kupa nerwów...albo ruszyć mózgownicą i zrobić to tak jak na foto. Przyspawane dwie nakrętki plus śruba robiły za ściągacz. Oczuwiście po spawaniu nakrętki zostały usunięte. Cała operacja trwała max godzinę i maszyna poszła w pole.

  • Like 7



Rekomendowane komentarze

@Julo03108

20200617_182803.jpg

Dnia 19.06.2020 o 21:10, sebe1033 napisał:

pewnie że można jak nie jest to jakiś element wpływający na bezpieczeństwo . Kiedyś pługu overum pękła mi belka nie dało się wzmocnić niestety ukosowałem ją i naspawałem fi 40 czy 50 jeszcze dwa ha zaorałem i znów pękła .Powtórka znów spawanie ale to nie to bo tylko jedno okrążenie zrobiłem i pękło ...

 

Trochę błąd zrobiłeś ale może akurat wytrzyma jak to sprężyste ale czemu by miało być ? To pęknie trzeba było pręta kawałek dospawać , wiem co mówię bo spawałem ucho od spreżyny 😀 i pękło dopiero jak z dwóch stron zaspawałem to trzyma (nie ma już haczyka a ucho) 

Po obwodzie miałem tego pręta naspawać ? Nie bardzo bo ten pierścień tworzą dwa stykające się ze sobą pierścienie. Nie wiem co i jak jest w środku i czy takie połączenie na stałe nie uniemożliwiłoby rozebranie tego kiedyś gdy zajdzie potrzeba. Położyłem za to spawy ok. 2 cm.  co ok. 15 cm. tak by można było je w razie czego "zdjąć" kątówką. 

Pierścienie są sprężyste ale nie tak jak resor czy sprężyna. Musiałem jednak użyć tego improwizowanego ściągacza żeby zmusić pierścień by powrócił do pierwotnego kształtu.

Tak jak już pisałem zrobiłem po tej naprawie ok. 7 ha. i trzyma mimo, że kamieni masa.

15 godzin temu, extrabyk napisał:

Po obwodzie miałem tego pręta naspawać ? Nie bardzo bo ten pierścień tworzą dwa stykające się ze sobą pierścienie. 

no tak najlepiej by było i to nie po całości starczyło by tak jak ta śruba ściągająca , po jednej stronie jak to nie jednolite .

Dopiero się przyjrzałem że to jedna strona pękła , jak to nie sprężynowa stal tylko zwykła to i spaw nie puści . A przy okazji wał jak działa ? Nadaje się na lekkie ziemie , czy bardziej gliny , jak względem rurowego ?

Dnia 18.06.2020 o 14:50, slawek74 napisał:

a masz jakie do regeneracji ? to dawaj popróbujemy 😁

Znam spawacza który spawał wał korbowy* bez wyjmowania z silnika i dziurę w bloku wybitną przez korowód. Spawał również górne  ciegna aby obrócić gwint na nie wyrobiona część, czy pęknięte  półosie.  Po spawaniu wszystko trzymało.

* Na życzenie właściciela zaspawano kanał olejowy. Później właściciel jezdził ze zdemontowanym urwanym  korbowodem, tlokiem i popychaczami zaworów z tego cylindra na 5 zamiast 6 "garach"....

 


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v