Skocz do zawartości

Zetor 5711 filtr oleju



Kupiłem tą podstawę w mizar i nie pasuje oryginalna rurka zdjęta z mojego 6245, zakręciłem mocno ale było tak naprężone że olej i tak ciekł bardzo. Gdy odkręciłem to już gwint w podstawie zerwany. Macie jakieś sprawdzone te podstawy i przewody? Albo jakiś patent, podgrzać czy coś


Rekomendowane komentarze

Ale wy brednie piszecie... Mam bąka w 12011 i od 10 lat użytkowania tego traktora nic się złego nie dzieje, wymiana oleju --> rozebranie bąka, wymycie i po temacie... No chyba, żę ktoś ma zajechanego sztrucla i na bąkowym ma ciulowe ciśnienie oleju to inna gadka... w sumie to podbicie o 1/1.5 bara to okłamywanie samego siebie, że motor jest dobry :D

Bąki zostały zastąpione po przez wkłady wymienne pewnie z racji tego iż nie przynosiły zysku producentowi na filtrach oleju tego czyścisz i jedziesz dalej a papierowy musisz kupić.Nie tylko ruskie mają bąki ciężarówki scania też miały dość długo filtry odśrodkowe a czy mają  do tej pory to niewiem. Nie rozumiem dlaczego filtr odśrodkowy niektórzy uważają za bubel według mnie nie jest taki zły  

Edytowane przez Arekc330

Już zamówiłem podstawę u miejscowego dealera Zetor ale już nie będzie za 110zl Przewód też zamówiłem u nich za 70zl jak nie będzie pasował oddam i po prostu zakuje oczka ktoś pisał że tak można i może taniej wyjdzie. U mnie zmiana bo ciśnienie bardzo słabe i od razu po odpaleniu na tym filtrze wskazówka idzie do końca skali 6bar po dodaniu trochę gazu. Wczesniej na dużym gazie 4bylo i szybko spadało w miarę rozgrzeeania, teraz pewnie kontrolka już nie zaświeci. A kiedys zawiozłem panewki korbowe do gościa od silników to stwierdził że to nominał i w bardzo dobrym stanie kazał nie robić dołu

3 godziny temu, Zetix napisał:

Ale wy brednie piszecie... Mam bąka w 12011 i od 10 lat użytkowania tego traktora nic się złego nie dzieje, wymiana oleju --> rozebranie bąka, wymycie i po temacie... No chyba, żę ktoś ma zajechanego sztrucla i na bąkowym ma ciulowe ciśnienie oleju to inna gadka... w sumie to podbicie o 1/1.5 bara to okłamywanie samego siebie, że motor jest dobry :D

Nie prawda kolego to co piszesz.  Silnik w moim 5211 jest tysiąc motogodzin po generalce i na starych filtrach ciśnienia brak a po zamontowaniu filtra pp i zaworu , ciśnienie o proszę  

28 minut temu, Tomaszek8504 napisał:

Już zamówiłem podstawę u miejscowego dealera Zetor ale już nie będzie za 110zl Przewód też zamówiłem u nich za 70zl jak nie będzie pasował oddam i po prostu zakuje oczka ktoś pisał że tak można i może taniej wyjdzie. U mnie zmiana bo ciśnienie bardzo słabe i od razu po odpaleniu na tym filtrze wskazówka idzie do końca skali 6bar po dodaniu trochę gazu. Wczesniej na dużym gazie 4bylo i szybko spadało w miarę rozgrzeeania, teraz pewnie kontrolka już nie zaświeci. A kiedys zawiozłem panewki korbowe do gościa od silników to stwierdził że to nominał i w bardzo dobrym stanie kazał nie robić dołu

Ja za cały zestaw razem z olejem zapłaciłem coś koło 900 zł ale jestem zadowolona z tego.  Co do rurki to szukaj dobrego spawacza - ślusarza on to ogarnie tak ja ogarnąłem.  Co orginał to oryginał 

20200215_112833.jpg

20200212_174842.jpg

Edytowane przez Esab200

bak ma jedną wadę.... podczas wymiany oleju potrzebuję trochę uwagi od operatora/mechanika, na co wielu nie ma czasu... lub po prostu nie umie prawidłowo obsługiwać tego typu filtrów ;) ja mam w 914 oba te rozwiązania, ( puszkowy do turbiny, bąk dla reszty) to uważam za dobre rozwiązanie ,  choć jak ktoś zaznaczył jak dobry olej to i mało syfu , i to jest racja, gdzie przy superolach było pół centymetra syfu na ściankach  to np. turdusie jest tylko lekki nalot, który wystarczy przemyć benzyną . mowa tu o silnikach w dobrej kondycji ;)

@Esab200 Czyli chcesz mi wmówić, że na bąku nie ma ciśnienia ,a na pp masz? Czyli coś jest zepsute u Ciebie. Mogę Ci zrobić zdjęcie i po zapaleniu mam 5.5/6 wolne obroty, a po rozgrzaniu 4bar. Zetor nastukane zaraz 9tyś mth. Z obsługi to olej 15w40, filtry (wymiana/czyszczenie) i regulacja zaworów co 3sezony. Nigdy w życiu nie zmienię bąka na podstawkowe, tylko tak jak @FINN powiedział, trzeba wiedzieć co zrobić z takim filtrem żeby służył

45 minut temu, FINN napisał:

bak ma jedną wadę.... podczas wymiany oleju potrzebuję trochę uwagi od operatora/mechanika, na co wielu nie ma czasu... lub po prostu nie umie prawidłowo obsługiwać tego typu filtrów ;) ja mam w 914 oba te rozwiązania, ( puszkowy do turbiny, bąk dla reszty) to uważam za dobre rozwiązanie ,  choć jak ktoś zaznaczył jak dobry olej to i mało syfu , i to jest racja, gdzie przy superolach było pół centymetra syfu na ściankach  to np. turdusie jest tylko lekki nalot, który wystarczy przemyć benzyną . mowa tu o silnikach w dobrej kondycji ;)

Czyli mowisz ze turdus gorzej myje od superolu silnik? Skoro na nim jets mniej osadu, a ten osad pochodzi nie z oleju tylko z procesu spalania.

28 minut temu, Zetix napisał:

@Esab200 Czyli chcesz mi wmówić, że na bąku nie ma ciśnienia ,a na pp masz? Czyli coś jest zepsute u Ciebie. Mogę Ci zrobić zdjęcie i po zapaleniu mam 5.5/6 wolne obroty, a po rozgrzaniu 4bar. Zetor nastukane zaraz 9tyś mth. Z obsługi to olej 15w40, filtry (wymiana/czyszczenie) i regulacja zaworów co 3sezony. Nigdy w życiu nie zmienię bąka na podstawkowe, tylko tak jak @FINN powiedział, trzeba wiedzieć co zrobić z takim filtrem żeby służył

A co tu w tym filtrze skomplikowanego? jegu budowa jest tak skomplikowana jak budowa cepa

8 godzin temu, Zetix napisał:

@Esab200 Czyli chcesz mi wmówić, że na bąku nie ma ciśnienia ,a na pp masz? Czyli coś jest zepsute u Ciebie. Mogę Ci zrobić zdjęcie i po zapaleniu mam 5.5/6 wolne obroty, a po rozgrzaniu 4bar. Zetor nastukane zaraz 9tyś mth. Z obsługi to olej 15w40, filtry (wymiana/czyszczenie) i regulacja zaworów co 3sezony. Nigdy w życiu nie zmienię bąka na podstawkowe, tylko tak jak @FINN powiedział, trzeba wiedzieć co zrobić z takim filtrem żeby służył

W 5211 nie było bąka czy buczka tylko dwie szklanki z miedzianymi podkładkami i z zaworem w podstawie szklanek który się uszkodził.  

Rozbieralem silnik swoj w zetorze po superolu ktory byl zmieniany co 100 mth i silnik czysty. Tyl;ko lalem oryginalny superol Orlenowski i zmiana co 100 mth. Pozniej jezdzilem kilka lat na turdusie i tez musialem zdjac mise zeby dostac sie do rozrzadu i silnik taki sam. Jaki wniosek? Wystarczy wymieniac olej na czas i nie lac jakiegos gowna z beczki.

 

A co do baka to wiadomo ze jak bąk ma juz ze 30 lat to bedzie na nim nizsze cisnienie bo dysze juz powyrabiane i silnik tu nie ma nic do tego. A kupno nowego bąka drozej wyjdzie niz kupic przystawke na filtr pp. Sam sie przymierzam do wymiany bąka na filtr pp. Cisnienie na zimnym mam 4 bary po rozgrzaniu na obrotach 2 baryu na wolnych kolo 1-1,5 i pasowaloby je troszke podniesc

Edytowane przez mds212

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v