Zetor 5711 filtr oleju
 

Zetor 5711 filtr oleju

  • 2154 wyświetleń

Kupiłem tą podstawę w mizar i nie pasuje oryginalna rurka zdjęta z mojego 6245, zakręciłem mocno ale było tak naprężone że olej i tak ciekł bardzo. Gdy odkręciłem to już gwint w podstawie zerwany. Macie jakieś sprawdzone te podstawy i przewody? Albo jakiś patent, podgrzać czy coś



Rekomendowane komentarze

  • Zaawansowany
  • szymon09875
  • 421 3105

Jedynie podgrzać, a podstawe trzeba bylo kupić z metalowymi tulejkami w otworach, o wiele trwalsze. 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • hubertb
  • 732 1878

A po co zmieniać filtr bąk się dobrze sprawdza. 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
LEX266

Napisano (edytowany)

  • Zaawansowany
  • LEX266
  • 164 570

Nic na siłę przy stopach aluminium.

Edytowano przez LEX266
    • Like 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • 6465
  • 602 1011

Takie te zetory dobre a tu poprawiata fabrykę wprowadzając rozwiązania badziewnego ursusa? 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • hubertb
  • 732 1878

Też tego nie rozumiem akurat filtr odśrodkowy to dobra rzecz. 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Bizon1201
  • 217 1882

Gdyby był tak dobry, to nadal ktoś by je stosował. A teraz filtry jak i oleje są naprawdę dobre i jeśli ktoś pilnuje tego, ten nie ma problemów. Zaraz jeszcze wywalę te filtry na wkłady i dorobię jakąś podstawę z nh na przykręcany filtr paliwa. Jeden do 330, 360 wystarcza w zupełności

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • sadek9
  • 129 785

No jak to, ostatnio widziałem Belarus nagrał prezentacje swojego wynalazku jakiegoś 215 koni z silnikiem MMZ i ma właśnie bąka 🤔

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Bizon1201
  • 217 1882

No jo Oni też byli zachwyceni bąkami :)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Esab200
  • 235 2438

Rurkę trzeba skrócić nie pamiętam o ile ale chyba o 13 milimetrów i wszystko pasuje. Przynajmniej u mnie pasowało.  A podstawa oryginalna zetor i też nie ma problemu.  Rurka oryginalna do tej podstawy u mnie też nie pasowała.  Zetor 5211

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Rolnik_z_Podkarpacia
  • 509 1569
6 godzin temu, hubertb napisał:

A po co zmieniać filtr bąk się dobrze sprawdza. 

Taaaa bąk dobry ??😂😂 Ciekawe w czym ?🤔

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Zetix
  • 9 265

Ale wy brednie piszecie... Mam bąka w 12011 i od 10 lat użytkowania tego traktora nic się złego nie dzieje, wymiana oleju --> rozebranie bąka, wymycie i po temacie... No chyba, żę ktoś ma zajechanego sztrucla i na bąkowym ma ciulowe ciśnienie oleju to inna gadka... w sumie to podbicie o 1/1.5 bara to okłamywanie samego siebie, że motor jest dobry :D

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Pawel328
  • 238 2891

ostatnio oglądałem kilka zetorów to spotkałem się z zakutym przewodem zamiast tej rurki i chyba to chodziło 👍😄

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
Arekc330

Napisano (edytowany)

  • Zaawansowany
  • Arekc330
  • 57 387

Bąki zostały zastąpione po przez wkłady wymienne pewnie z racji tego iż nie przynosiły zysku producentowi na filtrach oleju tego czyścisz i jedziesz dalej a papierowy musisz kupić.Nie tylko ruskie mają bąki ciężarówki scania też miały dość długo filtry odśrodkowe a czy mają  do tej pory to niewiem. Nie rozumiem dlaczego filtr odśrodkowy niektórzy uważają za bubel według mnie nie jest taki zły  

Edytowano przez Arekc330

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Prawie anonimowy
  • Pigmei
  • 603 1439

 Co tu się rozwodzić  które rozwiązanie lepsze, wystarczy otworzyć oba i porównać ile wyłapały  zanieczyszczeń  zwłaszcza w silnikach z większym przebiegiem :D

 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Tomaszek8504
  • 42 1022

Już zamówiłem podstawę u miejscowego dealera Zetor ale już nie będzie za 110zl Przewód też zamówiłem u nich za 70zl jak nie będzie pasował oddam i po prostu zakuje oczka ktoś pisał że tak można i może taniej wyjdzie. U mnie zmiana bo ciśnienie bardzo słabe i od razu po odpaleniu na tym filtrze wskazówka idzie do końca skali 6bar po dodaniu trochę gazu. Wczesniej na dużym gazie 4bylo i szybko spadało w miarę rozgrzeeania, teraz pewnie kontrolka już nie zaświeci. A kiedys zawiozłem panewki korbowe do gościa od silników to stwierdził że to nominał i w bardzo dobrym stanie kazał nie robić dołu

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
Esab200

Napisano (edytowany)

  • Zaawansowany
  • Esab200
  • 235 2438
3 godziny temu, Zetix napisał:

Ale wy brednie piszecie... Mam bąka w 12011 i od 10 lat użytkowania tego traktora nic się złego nie dzieje, wymiana oleju --> rozebranie bąka, wymycie i po temacie... No chyba, żę ktoś ma zajechanego sztrucla i na bąkowym ma ciulowe ciśnienie oleju to inna gadka... w sumie to podbicie o 1/1.5 bara to okłamywanie samego siebie, że motor jest dobry :D

Nie prawda kolego to co piszesz.  Silnik w moim 5211 jest tysiąc motogodzin po generalce i na starych filtrach ciśnienia brak a po zamontowaniu filtra pp i zaworu , ciśnienie o proszę  

28 minut temu, Tomaszek8504 napisał:

Już zamówiłem podstawę u miejscowego dealera Zetor ale już nie będzie za 110zl Przewód też zamówiłem u nich za 70zl jak nie będzie pasował oddam i po prostu zakuje oczka ktoś pisał że tak można i może taniej wyjdzie. U mnie zmiana bo ciśnienie bardzo słabe i od razu po odpaleniu na tym filtrze wskazówka idzie do końca skali 6bar po dodaniu trochę gazu. Wczesniej na dużym gazie 4bylo i szybko spadało w miarę rozgrzeeania, teraz pewnie kontrolka już nie zaświeci. A kiedys zawiozłem panewki korbowe do gościa od silników to stwierdził że to nominał i w bardzo dobrym stanie kazał nie robić dołu

Ja za cały zestaw razem z olejem zapłaciłem coś koło 900 zł ale jestem zadowolona z tego.  Co do rurki to szukaj dobrego spawacza - ślusarza on to ogarnie tak ja ogarnąłem.  Co orginał to oryginał 

20200215_112833.jpg

20200212_174842.jpg

Edytowano przez Esab200

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • mds212
  • 403 2734

Nie baw się w spawanie rurek. Zakuj wąż na oczkach a jak nie to zwykły i są do kupienia wkrecane oczka

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • hubertb
  • 732 1878

Bąk jest filtrem dokładnym, pełno przepływowy oddziela do pewnej wartości w szejesiatce z tego co pamiętam 80 mikronów. 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • FINN
  • 1203 5237

bak ma jedną wadę.... podczas wymiany oleju potrzebuję trochę uwagi od operatora/mechanika, na co wielu nie ma czasu... lub po prostu nie umie prawidłowo obsługiwać tego typu filtrów ;) ja mam w 914 oba te rozwiązania, ( puszkowy do turbiny, bąk dla reszty) to uważam za dobre rozwiązanie ,  choć jak ktoś zaznaczył jak dobry olej to i mało syfu , i to jest racja, gdzie przy superolach było pół centymetra syfu na ściankach  to np. turdusie jest tylko lekki nalot, który wystarczy przemyć benzyną . mowa tu o silnikach w dobrej kondycji ;)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Zetix
  • 9 265

@Esab200 Czyli chcesz mi wmówić, że na bąku nie ma ciśnienia ,a na pp masz? Czyli coś jest zepsute u Ciebie. Mogę Ci zrobić zdjęcie i po zapaleniu mam 5.5/6 wolne obroty, a po rozgrzaniu 4bar. Zetor nastukane zaraz 9tyś mth. Z obsługi to olej 15w40, filtry (wymiana/czyszczenie) i regulacja zaworów co 3sezony. Nigdy w życiu nie zmienię bąka na podstawkowe, tylko tak jak @FINN powiedział, trzeba wiedzieć co zrobić z takim filtrem żeby służył

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • mds212
  • 403 2734
45 minut temu, FINN napisał:

bak ma jedną wadę.... podczas wymiany oleju potrzebuję trochę uwagi od operatora/mechanika, na co wielu nie ma czasu... lub po prostu nie umie prawidłowo obsługiwać tego typu filtrów ;) ja mam w 914 oba te rozwiązania, ( puszkowy do turbiny, bąk dla reszty) to uważam za dobre rozwiązanie ,  choć jak ktoś zaznaczył jak dobry olej to i mało syfu , i to jest racja, gdzie przy superolach było pół centymetra syfu na ściankach  to np. turdusie jest tylko lekki nalot, który wystarczy przemyć benzyną . mowa tu o silnikach w dobrej kondycji ;)

Czyli mowisz ze turdus gorzej myje od superolu silnik? Skoro na nim jets mniej osadu, a ten osad pochodzi nie z oleju tylko z procesu spalania.

28 minut temu, Zetix napisał:

@Esab200 Czyli chcesz mi wmówić, że na bąku nie ma ciśnienia ,a na pp masz? Czyli coś jest zepsute u Ciebie. Mogę Ci zrobić zdjęcie i po zapaleniu mam 5.5/6 wolne obroty, a po rozgrzaniu 4bar. Zetor nastukane zaraz 9tyś mth. Z obsługi to olej 15w40, filtry (wymiana/czyszczenie) i regulacja zaworów co 3sezony. Nigdy w życiu nie zmienię bąka na podstawkowe, tylko tak jak @FINN powiedział, trzeba wiedzieć co zrobić z takim filtrem żeby służył

A co tu w tym filtrze skomplikowanego? jegu budowa jest tak skomplikowana jak budowa cepa

    • Like 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Esab200
  • 235 2438
8 godzin temu, Zetix napisał:

@Esab200 Czyli chcesz mi wmówić, że na bąku nie ma ciśnienia ,a na pp masz? Czyli coś jest zepsute u Ciebie. Mogę Ci zrobić zdjęcie i po zapaleniu mam 5.5/6 wolne obroty, a po rozgrzaniu 4bar. Zetor nastukane zaraz 9tyś mth. Z obsługi to olej 15w40, filtry (wymiana/czyszczenie) i regulacja zaworów co 3sezony. Nigdy w życiu nie zmienię bąka na podstawkowe, tylko tak jak @FINN powiedział, trzeba wiedzieć co zrobić z takim filtrem żeby służył

W 5211 nie było bąka czy buczka tylko dwie szklanki z miedzianymi podkładkami i z zaworem w podstawie szklanek który się uszkodził.  

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • MANIU1208
  • 35 555
Ja mam w c360 silnik od zetora 6911 kupiłem podstawę w lokalnym sklepie i wszystko pasuje idealnie

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Zetix
  • 9 265

@mds212 znam takich, którzy ściąga tylko górę, przemyję i składa ;) A w moim przypadku rozbieram go na części pierwsze, wymyć i złożyć na znaki - nie ma żadnej filozofii ;)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
mds212

Napisano (edytowany)

  • Zaawansowany
  • mds212
  • 403 2734

Rozbieralem silnik swoj w zetorze po superolu ktory byl zmieniany co 100 mth i silnik czysty. Tyl;ko lalem oryginalny superol Orlenowski i zmiana co 100 mth. Pozniej jezdzilem kilka lat na turdusie i tez musialem zdjac mise zeby dostac sie do rozrzadu i silnik taki sam. Jaki wniosek? Wystarczy wymieniac olej na czas i nie lac jakiegos gowna z beczki.

 

A co do baka to wiadomo ze jak bąk ma juz ze 30 lat to bedzie na nim nizsze cisnienie bo dysze juz powyrabiane i silnik tu nie ma nic do tego. A kupno nowego bąka drozej wyjdzie niz kupic przystawke na filtr pp. Sam sie przymierzam do wymiany bąka na filtr pp. Cisnienie na zimnym mam 4 bary po rozgrzaniu na obrotach 2 baryu na wolnych kolo 1-1,5 i pasowaloby je troszke podniesc

Edytowano przez mds212

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj