MTZ 82 & Wały
 

MTZ 82 & Wały

  • 784 wyświetleń

Brat mnie do ruska nie wpuścił :) ale za każdym razem jak po dłuższej przerwie do niego wsiądzie jest ta sama śpiewka :) Weź mi k##%a przypomnij jak tu chodzą biegi :)


Informacje o zdjęciu MTZ 82 & Wały

Zrobione z SONY DSC-HX300

  • 4.3 mm
  • 1/1250
  • f f/3.2
  • ISO 80

Rekomendowane komentarze

  • Zaawansowany
  • sebe1033
  • 266 5693

pany 10 lat temu ostatnio w mtz siedziałem (a długo był ) do tej pory wiem gdzie jaki bieg 😄

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • prorok
  • 980 9974

@WitekRolnik

I to bardzo rozbudowany wajchotronik :);) 

@Sebe1033

Jak się pracuje takim sprzętem na codzień to tak :) Ja teraz też wyrwany ze snu bym zmianę biegów wyrecytował:) i podejrzewam że tego się już nie zapomni ale jak ktoś siada za stery raz na czas okazyjnie to ja się wcale nie dziwię :) 

    • Like 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • sebe1033
  • 266 5693

to tak aż mi się przypomniało jak ojciec dał pierwszy raz jechać mtz 🤣 mówi tam masz  tabliczkę z biegami wiesz co jak ? A ja no ... tu 36 bieg tam 47 😱 dopiero potem się okazało że to rozdzielnie ... tylko 9 to 9 zawsze .

 

Wajchotronic to podnośnik nowsza wersja to mniej wajch, bo w małej kabinie to były 4 patrzą od kierownicy w prawo na drzwi -dwie od zewn hydr , a dwie od podnośnika z czego jedną można było sterować pod warunkiem że druga była w odpowiedniej pozycji ... do tego przy siedzeniu była wajcha (jak w 360) i można było tez sterować podnośnikiem . Po dobrym ustawiniu można było przy siedzeniu ustawić dokąd ma opuszczać a tą przy kierownicy podnosić tylko i opuszczać za jednym pociągnięciem .

A jak coś się poprzestawiało to przy siedzeniu można było podnosić i opuszczać , ale jak coś się namieszało to można było tylko tą przy kierownicy tylko podnosić i opuszczać ( a nawet się podnieść)

Tego to akuratnie opanowałem do końca 

@prorok doszłeś z podnośnikiem co do czego bo i przecież jest pokrętło pod kierownicą , a i pod siedzeniem jest jakiś zaworek malutki i dźwigienka od nastawiania regulacji siłowej/pozycyjnej 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • prorok
  • 980 9974

Nigdy nie zapomnę jak wcześniejszy Właściciel mi pokazywał te biegi...tzn Ojciec sprzedawał a gość w moim wieku mi wszystko tłumaczył...Zaczął machać tymi dźwigniami tu biegi tam reduktor...kurde w 60 była jedna dzwiginia tył przód(jak sie później okazało w rusku jest podobnie ale musiałem sobie dopiero schemat wydrukować.. :) )  ...wracałem 100km do domu wybierając biegi losowo w sumie bo tylko orientacyjnie wiedziałem gdzie jest 9 :) W sumie na pusto to nic mi więcej nie trzeba było bo z 9 wystartowałem a w razie w to reduktor i po asfalcie nie było problemu nawet pod spore górki :)  Najbardziej się przestraszyłem jak km przed domem mijałem się z autem...stanąłem i wyrzuciłem reduktor na luz ...stoje na poboczu mieszam biegami i nie jedzie...myśle sobie no to ładnego trupa kupiłem...stanął i koniec...dopiero po dłuższej chwili zaczaiłem że jeszcze jedna wajcha jest :)  biegi na szybkie reduktor na wolne i do domu :) Chiwle mi zeszło żeby dojść końca i się do tej skrzyni przyzwyczaić ale teraz w polu to zmieniam biegi bez zgrzytów  wchodzą i zmieniam kierunek jak by  ciągnik był z rewersem ..po prostu trzeba go wyczuć...bo każdy chodzi inaczej tak samo jak 60 swoją znam i wiem jak biegi zmieniać żeby nie zgrzytało ale wsiąde do innej i jest całkiem inna bajka :) i założe sie ze jak bym wsiadł do innego mtz to by było to samo...

Co do podnośnika to u mnie jest nowsza wersja i to jeszcze fabryczna ;) Przy kierownicy tym rozdzielaczem podnośnikiem nie posteruje podnoszenia (dociążania które podnosi tył ) też nie mam...a szkoda bo czasem by się przydało :) U mnie podnośnikiem steruje tą wajchą obok siedzenia...pod kierownica nie mam żadnego pokrętła do podnośnika...pokrętło jakies jest przy tej małej dzwigience co piszesz :) ale u mnnie ona jest na tretytce zapięta w jednej pozycji bo w innych albo przelew wyje albo wogóle dźwignia nie reaguje...więc póki podnosi to tam nic nie ruszam :)  

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • sebe1033
  • 266 5693

no właśnie jak działa to nie ma co ruszać 😄 

Ale co masz 3 dźwignie przy kierownicy od podnośnika ?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • LTZ55a
  • 106 1877

1. Nie bronię tych złomów, ale faktycznie da się wrzucić na R jakby miał rewers.

2. Podejrzewam, że masz dociążanie tylko jeszcze go nie odkryłeś (bo w wyżej wymienionych trzeba umieć).

3. Co masz na trytytce? Bo czasem dźwignia włączania pompy musi być podwiązana do góry, jeśli tryby zgrzytają.

Chyba, że mówisz o regulacji siły na regulatorze pod siedzeniem.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • prorok
  • 980 9974

@Sebe1033

Dokładnie  póki działa to nie ma co sobie na siłę roboty i problemów szukać: ) Mam trzy dźwignie ale  one są do wyjść hydraulicznych.Podnośnikiem steruje tylko tą dźwignią przy siedzeniu.

@LTz55a

Jak się dojdzie do wprawy to na prawdę całkiem przyjemnie się nim pracuje....

Podobno te nowsze już nie miały tego typowego "dociążenia" że można było cały tył na podnośniku unieść.

U mnie z tą dźwignią nie ma problemu :) Trzyma jak trzeba. Dokładnie mówię o tej dźwigience przy regulatorze pod siedzeniem :) Musi być w jednej pozycji bo jak ściągnę tretytkę to nie podnosi wcale a jak znowu za bardzo podciągnę w drugą stronę  to jak podniosę na max to słychać że cały czas dużo oleju ładuje przez zawór przelewowy a jak go ustawię na tretytce to wszystko śmiga jak należy :)  

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • LTZ55a
  • 106 1877

U mnie żeby działała dźwignia przy siedzeniu, tą krótką dźwigienkę muszę dać maks do tyłu, ale wtedy ramiona bez obciążenia powoli idą w górę. Taki urok MTZ.

Żeby działało dociążanie, dźwignię przy siedzeniu muszę dać do tyłu na pozycję N, a przy kierownicy na opuszczanie, ale nie na pozycję pływającą. Przytrzymujesz w momencie, kiedy czuć odbijanie dźwigni i z sekundowym opóźnieniem powinno podnieść ciągnik. Czasem trza dać powyżej 1000 obrotów, jak hydraulika średnia.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj