Skocz do zawartości

Przyczepka samochodowa



budowa przyczepki samochodowej DMC do 750kg😜



Rekomendowane komentarze

Dokładnie jak piszesz. Masa własna 400kg, i wychodzi tylko 350kg ładowności. Niby rama wytrzyma więcej, ale policja czy ITD nie są głupie i jak by chcieli to mogliby konkretną grzywnę dołożyć. Też jakiś czas temu szukałem przyczepki, oglądałem dotykałem🙂 różne. Najgorszy z wszystkich był Neptun. Delikatna, burty gięte z blachy. Zasław lepszy, ale burty boczne wyjmowane przez co mało sztywne/stabilne. Brenderup przyczepy w miarę ciekawe, ale nie podeszły mi osie skrętne. Najlepsze wydały mi się Syland. Burty spawane z profilu zamkniętego, blacha Alu cynk, resor 5 piórowy typ Żuk, + amortyzator +oboje gumowe,

10 godzin temu, SamaPrawda napisał:

O samochód się nie trzeba martwić bo raczej 750 każdy może ciągnąć

Ciągnąć może każdy, ale zdecydowana większość osobówek nie może tego robić legalnie.

1 godzinę temu, bronek napisał:

Dokładnie jak piszesz. Masa własna 400kg, i wychodzi tylko 350kg ładowności. Niby rama wytrzyma więcej, ale policja czy ITD nie są głupie i jak by chcieli to mogliby konkretną grzywnę dołożyć. Też jakiś czas temu szukałem przyczepki, oglądałem dotykałem🙂 różne. Najgorszy z wszystkich był Neptun. Delikatna, burty gięte z blachy. Zasław lepszy, ale burty boczne wyjmowane przez co mało sztywne/stabilne. Brenderup przyczepy w miarę ciekawe, ale nie podeszły mi osie skrętne. Najlepsze wydały mi się Syland. Burty spawane z profilu zamkniętego, blacha Alu cynk, resor 5 piórowy typ Żuk, + amortyzator +oboje gumowe,

Kolega musi się koniecznie zapoznać z przyczepkami produkcji STIM.

ZYLA napisał:

DMC 750, gdzie przy porządnej samorobce sama przyczepa będzie ważyć 400 kg😂. W dzisiejszych czasach nie opłaca się niestety robić takich rzeczy... 

Trzynaście lat temu zrobiłem przyczepke 1,2x2,2m, rama profil 80x40x2,podłoga blacha 2mm,burty1,5mm,tona ładunku nie robi na niej wrażenia, przewiozła mnóstwo gratów, ciężarów i ma się znakomicie a waży 240 kg. Często ludzie przyjeżdżają do mnie różnymi przyczepkami marketowymi to nie wiedzą za co pasem złapać żeby sie burty i reszta nie pogieły. Uważam że błędem jest myślenie że sie w dzisiejszych czasach nie opłaca zrobić porządnej przyczepki. To zależy co kto planuje wozić.

No w dzisiejszych czasach to już się nie opłaci bo nie zarejestrujesz. Ja miałem robić a w końcu kupiłem oryginalną STEME za 2300. Ładowność 770, z hamulcem i też ponad tonę ładowałem bez większych obaw. Ale to tylko w pobliżu bo gdzieś dalej jechać to już lepiej mieć wszystko według przepisów. Jak po siewnik pojechałem 400km od domu to policja mnie trzymała i mocno się interesowali ładunkiem i przyczepką bo ona wygląda prawie jak marketówka ale jak spojrzeli w dowód to już nie mieli czego się czepić.

W zeszłym roku brat kupił z firmy Bodex, z tym że nie najtańszą, a ciut większą i droższą- o wymiarach paki 255x129 cm. Z uchylną przednią burtą i zawieszeniem na resorze z amortyzatorem- bardzo lekko idzie, a i 500 kg ładunku nie robi na niej wrażenia- producent deklaruje rzeczywistą wytrzymałość przyczepy na 1200kg- jednak nie było okazji tego sprawdzić. Do tego wszystkie papiery legalne i badanie techniczne bezterminowe- moim zdaniem nie opłaca się robić przyczepki do której nie będzie papierów, jaka by rama nie była- i tak tego nie wykorzystasz


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v