Skocz do zawartości

Rozdzielacz nr 1 - MTZ 80



Rozdzielacz nr 1 w docelowym miejscu. Obyło się bez większych przeróbek. Obecnie czekam na kilka nypli i króciec od pompy i będzie można myśleć o zamawianiu do niego węży. Tylko trochę za lekko chodzą te dźwignie teraz, jakiś pomysł?
  • Like 1



Rekomendowane komentarze

to tylko prawa fizyki , zrób test sam weź jakiś siłownik nastaw w połowie czy w połowie jedną stronę zablokuj żeby oleju nie wciągała ani powietrza , drugą odwrotnie do jakiejś bańki daj przewód na olej i rusz nim w tę stronę żeby próżnia powstała jak zobaczysz sam to się przekonasz ( tę stronę co zakorkowana )

 

 

Edytowane przez sebe1033

Tym co mówisz to obalasz cały sens hydrauliki ! To jak zamkniesz rozdzielaczem silownik to też będzie sobie chodził w te i spowrotem bo będzie mogła robić się próżnia. Już gorszych głupot nie możesz wymyślić. ostatni raz I mówię że w hydraulice jest olej nie powietrze!!!!!! Ludzie weźcie mu to wytłumaczcie!!!

pepcio19891015 napisał:

To jest fizyka !!!! Nie umiesz się przyznać do błędu.... A to nie mam racji z strzykawka?

Wody nie da się ścisnąć ale jest też coś takiego jak maksymalna wysokość zasysania powyżej której nie zaśsiesz żadną pompą bo rozpręży się tak bardzo że zacznie się jakby gotowac. Z olejem będzie podobnie. Gdyby było tak jak piszesz że jest nierozprężny (choć znaczy to coś innego niż Ci się wydaje) to nie trzeba by robić siłowników dwustronnych na dwa przewody bo wystarczyło by podpiąć jeden i raz olej tłoczyć a raz odsysać a tak się nie da. Zawsze w układzie znajdzie się trochę powietrza czy nawet powietrze "rozpuści" się w cieczy i w przypadku powstania podciśnienia zostanie ono "uwolnione"

Ale mówimy tu o ramionach w ciagnikach . Jeśli twierdzisz że silowniki mogły być jednostronnego działania to byś musiał mieć dwie pompy. Jedna co daje ciśnienie druga co podciśnienie to jest nie ekonomiczne . Po prostu twierdzę że ramiona na silowniku jednostronnego działania nie pójdą do góry jeśli rozdzielacz będzie zamknięty.Z jednej strony w silowniku jest powietrze które nie przeszkodzi w ruchu Ale w drugiej stronie jest olej i w przewodach tak samo więc nie pozwoli silownikowi się ruszyć swobodnie.


Thomas2135 napisał:

Umknęło Ci jak pisał o wstawienu zaworu trójdrożnego przy wyjściu nad tłokiem. Zawór otworzy, olej nad tłokiem pójdzie do zbiornika i będzie pusta komora.

Jeśli tam będzie zawór trojdrozny to zgodze się z tym kolega później to dodał. Twierdził na strzykawcze przecież. Dobra już skończmy z tą dyskusją. Każdy niech robi sobie jak chce.

🤗 bo próżnie robiłeś to opór jest , nie tak lekko , uznanie za przyznanie się 🙂 , ale zaparłeś się i pary masz bo w takim duzym ciągniku to same belki ważą nie mało , a już miałem filmik nagrywać ...

 

A zapomniałem ten EHR pod mtz nawet by podszedł do agregatu spokojnie bo ma funkcję siłową , a w mtz jest ruchome mocowanie od cięgła górnego i tam by zaczepił czujnik , Więc pod oporem naporem cięgła by sie podnosiły belki 

Oj człowiek uczy się całe życie i głupi umrze..... Haha


A dało by zrobić oryginalny silownik mtz na jednostronnego działania. Czyli jedna sekcja elektrozaworu do podnoszenia po drodze do siłownika elektryczny zawór trojdrozny który by odpowiadał za opuszczanie I sekcję pływającą. A na drugim wyjściu od siłownika zamontować odpowietrznik.

po co takie kombinacje kupujesz rozdzielacz sterowany elektrycznie (mam taki założony)  wbudowany ma zawór regulacji  ciśnienia , jedno wyjście mam na siłownik , drugie zaślepione . 

Myślałem że będzie problem z opuszczaniem to na drugie dałem przewód do skrzyni , ale nie potrzebnie teraz mam to drugie wyjście zaślepione . Między rozdzielacz a siłownik dałem jeszcze zawór regulacji przepływu jednokierunkowy (przydaje się przy cięższych maszynach) 

A w mtz jak te drugie wyjście w siłowniku odłączysz to będzie normalnie chodził , może opuszczanie wolniejsze bez maszyny bo belki lekkie puste , 

 

A wcześniej pisałem możesz na te wyjście dać trójnik między rozdzielacz a siłownik a przy trójniku zawór kulowy . Zawór zamknięty jest linia siłownik -rozdzielacz-tzw na "sztywno" będzie bo belki nie drgną  , zawór otwarty linia się rozgałęzia i olej idzie do zbiornika oleju , będzie pozycja pływająca . 

 

Ten EHR ma jeszcze funkcję siłową jakby co 

miałem zdjęcia ale na drugiej komórce nie używanej , nawet miałem wstawić ...

A jak ma działać to rozdzielacz jak każdy inny , dwa wyjścia , zawsze jest tak że jak suwak ruszysz do powiedzmy do przodu to masz w jednym wyjściu ciśnienie/zasilanie z pompy , a drugie jednocześnie otwiera się na powrót/wolny spływ ,

Suwak przesuwasz max do tyłu to wyjścia odwrotnie działają .

Jak masz jeden przewód przykręcony to przy max do przodu ruchu suwaka masz podnoszenie, a przy max do tyłu opuszczanie 

 

 

WP_20190120_002.jpg

WP_20190120_003.jpg

WP_20190120_006.jpg

WP_20190120_009.jpg

WP_20190120_007.jpg

Fiat podnośnik 2.jpg

Fiat podnośnik.jpg

Rozumiem zasadę działania rozdzielacza ale jak masz jedno wyjście zablokowane A drugie do siłownika to jak podnosisz do robisz ciśnienie w wyjściu na silownik A zablokowane nasz tak zwany wolny splyw(podnoszenie) Ale w druga strone( opuszczanie) to suwak w druga stronę to wolny spływ z siłownika A ciśnienie robi Ci na drugim wyjściu bo jest zablokowane? Czy się mylę?


I od jakiego to ciągnika?

ale masz zawór w rozdzielaczu to nim olej puszcza jak nie ma gdzie iść , a jak masz na pozycji neutralnej/zablokowany rozdzielacz to też tym zaworem olej musi iść innego wyjścia dla oleju nie ma a pompa tłoczy cały czas  .

Pierwsze zdjęcie ten przewód z kolankiem w pionie/do góry to do siłownika , a obok w lini zaślepione drugie wyjście .

0ddd836a78f9503a28a6a772881e54eb.jpg

to ten rozdzielacz , te dwie czerwone zaślepkami na górze to wyjścia 

Edytowane przez sebe1033
sebe1033 napisał:

ale masz zawór w rozdzielaczu to nim olej puszcza jak nie ma gdzie iść , a jak masz na pozycji neutralnej/zablokowany rozdzielacz to też tym zaworem olej musi iść innego wyjścia dla oleju nie ma a pompa tłoczy cały czas.

Nie do końca. Jak rozdzielacz jest w pozycji neutralnej czyli blokuje oba wyjscia na siłownik to olej swobodnie przepływa przez niego i dalej do zbiornika a jak dasz na opuszczanie przy zaślepionym wyjsciu na siłownik to dopiero wtedy olej przeciska się pod ciśnieniem przez zawór. Jeśli tak masz zrobione to masz żle, mimo że działa.

teraz to się zgubiłem i rozczytać nie mogę , bo w jednosekcyjnym wychodzi że pompa na pusto może chodzić  odrazu jak mówisz kieruje olej na powrót bez udziału zaworu ,nawet nie wiedziałem ... ale w dwu trzy itd sekcyjnym nie może iść na powrót tylko przez zawór ciśnieniowy bo nie da rady inaczej sekcji zasilać , 

 

Jednak coś mi nie pasuje bo ten rozdzielacz co mam ma wejście na tuleję ciśnieniową żeby przez nią podłączyć drugi rozdzielacz , zresztą jak i 3 sekcyjny co mam na wyjścia -gniazda , chyba że ta tuleja blokuje przejście oleju w pozycji neutralnej/zerowej na powrót , muszę sprawdzić poprzez rozebranie rozdzielacza ..

 

Cytat

 bo przy opuszczeniu robi Ci ciśnienie w układzie I grzeje niepotrzebnie olej.

W każdym razie działa to bardzo dobrze , i nie grzeje się olej bo nie ma kiedy raz dwa i opuszczone , ten rozdzielacz działa tylko przy ruchu , jak opuści do zakładanej wysokości to sterownik EHR  go wyłącza 

 

https://www.tubes-international.pl/produkty/hydraulika-silowa/rozdzielacze-hydrauliczne/

 

schemat_hydrauliczny_rozdzielacza_wielosekcyjnego

typ_suwakow_rozdzielacz_hydrauliczny

 

Cytat

Nie do końca. Jak rozdzielacz jest w pozycji neutralnej czyli blokuje oba wyjscia na siłownik to olej swobodnie przepływa przez niego i dalej do zbiornika a jak dasz na opuszczanie przy zaślepionym wyjsciu na siłownik to dopiero wtedy olej przeciska się pod ciśnieniem przez zawór. Jeśli tak masz zrobione to masz żle, mimo że działa.

a rozdzielacz 2,3 itd sekcyjny nie mogę pojąć jak by działał jak na neuralnej by miał przepływ na powrót ?

Pierwsza wersja była z podłączonym drugim tym zaślepionym wyjściem na powrót , ale potem dla sprawdzenia zaślepiłem to wyjście i różnicy nie ma , w przypadku szybkości opadania , ale jak z przepływem oleju to nie wiem musiałbym założyć przewód spowrotem 🤔

Edytowane przez sebe1033

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v