Skocz do zawartości

Pakiet dla Massey Fergusona



Potestujemy filtry Sędziszów i HiFi.



Rekomendowane komentarze

Grubszy film smarny? Przy smarowaniu hydrodynamicznym stricte ma to znaczenie. Nie mniej odporność klina na ścinanie i ściskanie to jest parametr ważniejszy. No i zanieczyszczenia. Gruby film zaniesie więcej syfu. Ale tam... STOU oraz UTTO jest produkowany w klasie SAE zarówno 30 jak i 40 co przy temperaturach skrzyń biegów w zasadzie niema znaczenia. Dla przekładni ważne jest jaki to GL prędzej. Do silnika natomiast jest jeszcze ACEA co porządkuje olej do techniki. Można tak dłuuugo. Moim zdaniem STOU jest lepszy od UTTO tylko w zastosowaniu do silnika. 😉 Z kolei czystość w trwałości nie tyle samych przekładni a pomp i hydrauliki siłowej jest najistotniejsza. Olej przekładniowo - hydrauliczny do przekładni a silnikowy do silnika. Chyba, że macie z pięć maszyn po 100 l pojemności to można się zastanowić nad ujednoliceniem do superuniwersalnego oleju co sprawi, że leje się z trzech tylko kranów: wodę paliwo i olej. Z filtrów ostatnio WIX zmądrzał jeszcze chciałem dodać.

Ja przy maszynach pracujących zima stosuje 0w40 plus dodatek archoil. Co tego co zaleca producent ciągnika a co zaleca silnika może się znacząco różnic. Byłem zaskoczony jak bardzo może się to różnic. Oleje 0w40 że względu na dużą rozpiętość temperatury mają duże dodatki syntetyczne z grupy PAO które są odporne na zmiany w czasie. Mają wyższy TBN. Nie zawsze grubszy film jest korzystny. Sam kiedyś zastanawiałem się na zmianą z utto na stou aby zamówić beczkę i lac do każdej maszyny z tego samego kranu. Parametrowo nie jest zły ale w tej cenie dostanę lepszy olej silnikowy, a utto w skrzyni będzie lepiej pracował.

ja stou do silnika nie leje. Oleji z pao jest mało , reszta to hc udające syntetyk . Za fuszem stoi ravenol na pao 5w40 do auta ale 5 l kosztuje regularnie 160 zł. Archoil też mam zalany w samochodzie, jakiejś różnicy nie odczułem , nie wiem czy jest sens wydawać 70 zł więcej przy wymianie oleju , na to konto lepiej kupić lepszy olej i wymienić co 10 tys zamiast 15czy 20 jak podaje producent auta. między stou a utto Fuchsa nie ma wielkiej różnicy w cenie także co kto kupi i zaleje to będzie miał .

Tak jak wspomniałem oprócz SAE jest jeszcze ACEA. Silniki nowoczesne mają wg SAE 0W20 a nawet 0W16. Sam olej pikuś, ważne jak jest chłodzony. Samochody bowiem mają mieć silniki lekkobieżne i olej nie może przeszkadzać. Skoro tamte silniki mogą to czy w ciągniku nie? Wszystko można ale. Weź pod uwagę pierwszy parametr przy tłoku czyli smarowanie i klin pomiędzy płaszczem a tuleją. Honowanie żeliwnego bloku z to 0,01mm przy czym sama powłoka nicasilu ma tyle. Tamto honowanie jest dokładniejsze plus jeszcze kąt przecięcia rowków. Dla nicasilu olej nie może mieć grubego filmu dla żeliwa musi. Zatem czy do silnika w ciągniku lać lekkobieżny olej? ACEA się kłania.


archoil... jakiś pewnie polimer tylko czy warto skoro można sobie zalać po prostu gęściejszy olej? Są dodatki ceramiczne, jest swusiarczek molibdenu. Rzeczy sprawdzone... Ravenol jest dobrym olejem. Tak samo jak fuchs. Żadnej różnicy by nie zrobiło gdybyś zastąpił Ravenola fuchsem😉

archoil to nanoboran potasu bodaj , on nie zagęszcza oleju, ma za zadanie tarcie redukować i podnosić tbn w oleju, tych archoili jest chyba 2 albo 3 rodzaje , ten niby lepszy to już koszt konkret a lać to do aut co już pół miliona zrobiły raczej sensu nie ma. Dwusiarczek molibdenu też ma swoje minusy a znowu ceramizer czy tam ceratek to opinie podzielone , jednemu pomógł i silnik się doszczelnil a u innego wałek ukręcilio albo popychacze zatkało.

W ciągniku czy samochodzie zauważyłem lżejszy start, dziwne wrażenie miękkości startu, w aucie natomiast spalanie spadło ok 0,5 litra ale możliwe że zasługa nowego oleju. Zasadniczo uważam że ten dodatek jest dobry na zimę. I tak lepsza jest częstsza wymiana niż lanie dodatków. Nie wiem czy będę stosował, cena nie zachęca. Czekam na większe mrozy by móc stwierdzić jednoznaczne że coś to pomaga. Może przesadzam ale producenci silników trochę inne zalecenia mają niż producenci maszyn. Pamiętajmy że rachunek ekonomiczny i ekologiczny producentów nie koniecznie musi zgadać się z tym użytkowników. I to dla nich ma uzasadnienie dla nas może być szkodliwe.

Ceramizer nic nie zatka - bo jak? Jest jeszcze militec. Nigdy nie stosowałem do silnika a do oliwiarki i ma działanie. Czystym albo 50/50 wystarczy naoliwić śrubę rzymską dla przekonania. Składam na to co tam mam do poskładania. Dwusiarczek jak już się zmieli to przestaje działać ale wtedy akurat wymienia się olej.

Dnia 6.12.2019 o 06:07, DTaras napisał:

Grubszy film smarny? Przy smarowaniu hydrodynamicznym stricte ma to znaczenie. Nie mniej odporność klina na ścinanie i ściskanie to jest parametr ważniejszy. No i zanieczyszczenia. Gruby film zaniesie więcej syfu. Ale tam... STOU oraz UTTO jest produkowany w klasie SAE zarówno 30 jak i 40 co przy temperaturach skrzyń biegów w zasadzie niema znaczenia. Dla przekładni ważne jest jaki to GL prędzej. Do silnika natomiast jest jeszcze ACEA co porządkuje olej do techniki. Można tak dłuuugo. Moim zdaniem STOU jest lepszy od UTTO tylko w zastosowaniu do silnika. 😉 Z kolei czystość w trwałości nie tyle samych przekładni a pomp i hydrauliki siłowej jest najistotniejsza. Olej przekładniowo - hydrauliczny do przekładni a silnikowy do silnika. Chyba, że macie z pięć maszyn po 100 l pojemności to można się zastanowić nad ujednoliceniem do superuniwersalnego oleju co sprawi, że leje się z trzech tylko kranów: wodę paliwo i olej. Z filtrów ostatnio WIX zmądrzał jeszcze chciałem dodać.

WIX, Mann i Filtron to obecnie jeden koncern https://filtron.eu/pl/firma/aktualnosci/wix-filtron-dolacza-do-grupy-mann-hummel

Na pewno niektóre filtry, które pojawiły się ostatnio w ofercie Filtrona, a wcześniej były niedostępne, to tak naprawdę Mann.

Też kupuję z efiltry.

Edytowane przez adikpl1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v