Skocz do zawartości


Podczas rozmowy z Kamil0610 uznaliśmy że fajnie byłoby podsumować koszty awarii i utrzymania takiego „wynalazku” za jakiego niektórzy uważają Davida który pracuje u mnie od sierpnia 2010r. 

Zacznę od części eksploatacyjnych;

Filtr oleju – 30zł ( Filtr który był montowany w polonezie )

Filtr paliwa – 10zł ( od Ursusa 3P)

Oleju wchodzi około 8litrów

Awarie i różne wydatki (zacznę od najdroższych bo nie pamiętam chronologicznie)  :

- Padło sprzęgło – tarcza około 250zł i łożysko 120zł oraz robota 600zł niestety przez niekompetencję mechanika sprzęgło uległo większej awarii i powtórna naprawa u już innego mechanika kosztowała 1100zł. Podsumowując 2090zł

- Remont hamulców – 600zł z robocizną (gdzie okładziny i uszczelniacze kosztowały max 150zł)

- Pompa wody - 200zł

- Pompka sprzęgła – 110zł ( oryginał jest dostępny ale mechanik stwierdził że pompka od zetora z zasilaniem z tyłu jest identyczna i taką zamontowaliśmy, ale gość w sklepie wprowadził mnie w błąd i dwa razy zakuwałem bez sensu przewód bo pasuje pod oryginalny)

- Regeneracja wysprzęglika – 10zł (uszczelnienia dostępne w większości sklepów rolniczych czy hydraulicznych)

- Lutowanie chłodnicy x2 + oczyszczanie – 40zł

- Uszczelnianie klawiatury i ustawianie luzu zaworowego – 30zł

- Wyciek z tylnego mostu (z taką awarią go kupiłem, oringi + olej) – 150zł 

- Kranik płynu chłodzącego – 7zł (mf 255)

- Zmieniłem w nim opony przednie i jedną tylną na używane – 700zł całość

- Dorobiłem szybę tylną – 150zł

Na pewno o czymś zapomniałem ale koszty takie jak olej np. do wspomagania, żarówki, urwane śruby czy spawanie różnych elementów oraz potłuczone lusterka z mojej winy pomijam

Do zrobienia mam: końcówkę kierowniczą i łożysko z uszczelniaczem zwolnicy zmienić klosz lampy oraz poprawić elektrykę


Rekomendowane komentarze

@MF675ursus Tyle co na kuriera choć wiem że na wysprzęglik kazali mi czekać 7dni więc zrezygnowałem, a tak okładziny czy sprzęgło to w ciągu 2dni by było, choć ja mam tarczę z fendta bo była taka sama a okładziny z zetora bo też pasowały ;) 

@Piotruniu25Też tak uważam, to jest 9sezonów użytkowania ciągnika, uważam że wcale nie dużo mnie to wszystko kosztowało ( jedynie przepłaciłem za sprzęgło i hamulce ) a tak to w nie jednym dużo bardziej dostępnym ciągniku zapłaciłbym więcej za jego utrzymanie ;)

U mnie wszystko było git poza szczękami i zapobiegawczo poszły uszczelniacze, uznałem w czerwcu że mam za dużo na głowie i chce żeby ktoś kto się na tym zna zrobił mi hamulce bo wyhamować tandema jednym kołem i to słabo hamującym będzie ciężko a wiedziałem że będzie sporo jeźdzenia bo na Borkowie byłem w tym roku 3razy w żniwa, byłem bez ciągnika przez 3tyg , na pierwszy wyjazd pożyczałem ciągnik. Podsumuje tylko że nie warto dawać zarabiać mechanikom bo moje hamulce pozostawię bez komentarza... Sam zrobiłbym to lepiej, szybciej, za jakieś grosze. Chciałem wygody i dać komuś zarobiać  a mam gunwo ;) 

37 minut temu, manieks120 napisał:

Też tak uważam, to jest 9sezonów użytkowania ciągnika, uważam że wcale nie dużo mnie to wszystko kosztowało ( jedynie przepłaciłem za sprzęgło i hamulce ) a tak to w nie jednym dużo bardziej dostępnym ciągniku zapłaciłbym więcej za jego utrzymanie ;)

niekoniecznie ceny części raczej podobne ... zwłaszcza że Ty nic nie robiłeś 😲 prawie , po prostu trafiłeś na dobry egzemplarz , ale ile mth nim zrobiłeś przez ten czas ?

Mam Fiata F 110 DT Winner też już 10 lat mu minęło , z części to tak pompy hydrauliczna ok 1200 zł , druga skrzyni (smarowanie i półbiegi kierownica) ok 1800 zł , orbitrol 500 zł , uszczelniacze na przód i łozyska ok 500 na koło , stacyjka 170 zł , uszczelnienie pompki sprzęgła 160 zł (+ 250 na nową podróbkę i na złom ona) a pompki hamulcowe po 500 zł szt (do NH bo do fiata to i 1000 zł chcieli) pół kolektora 1600 zł , tarczki od półbiegów ok 500 zł i uszczelniacz kosza ok 200 zł , a i awaria podnośnika pękło mocowanie dźwigienki i wypchało podnośnik , obudowy używanej brak nowa drogaaa , do tego rozdzielacz już przeciekał , w końcu udało się znaleźć pasującą oc forda/NH tylko przeróbka jeszcze na ehr + rozdzielacz wyszło ok 7000 zł 

Ale ciągnik zrobił przez 10 lat 2000 mth 

 

Drugi ciągnik Jd 2650 pojeździł z 200 mth raz przejechał się drogą na pełnych obrotach ciśnienie zgineło 😲 , pogrzebałem w silniku w którym był remoncik wcześniej wywaliłem wałki wyrównoważające i ciśnienie jakieś tam było , turbinka do regeneracji , ale za późno bo ciśnienie lepsze ale cos z niej poszło na tłok i walił olejem i palił 1 l /10 l ropy . Do tego most coś skrzywiony na zwrotnicy że łożysko co 100 mth siadało no i coś na wstecznym rzęziło , a że mi się nie podobała kabina ta okrągłą to tym bardziej pojechał do kogoś innego 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v