Skocz do zawartości

Mc cormick TTX190



Case robił zdecydowanie mocniejsze modele.... to koło według tego co klient mówił jest już drógi raz wymieniane w przeciągu 5 tyś godzin zęby się odłamują

Co widzimy na zdjęciu Mc cormick TTX190?

McCormick TTX190 to prawdziwy koń pociągowy, maszyna z lat około 2007-2013, która pod maską kryje potężny, sześciocylindrowy silnik FPT NEF o pojemności 6.7 litra i mocy blisko 190 KM. Niejeden rolnik docenił jego siłę w ciężkiej orce czy agregatowaniu. To sprzęt, który nawet dziś trzyma dobrą cenę, a zadbane egzemplarze potrafią kosztować od 120 do 180 tysięcy złotych. Jednak ten detal ze zdjęcia przypomina o brutalnej rzeczywistości – nawet najmocniejsze legendy nie są niezniszczalne. Pęknięty ząb na kole zębatym, prawdopodobnie w układzie napędowym, to efekt albo ogromnych przeciążeń, albo po prostu lat ciężkiej roboty w polu, która nie wybacza żadnych słabości materiału. Taki widok to dla mechanika jasny sygnał: czeka nas poważna interwencja i niemały wydatek, bo sprawność maszyny to podstawa.


Rekomendowane komentarze

Ale też bardzo drogie, z kolei w przekładni 7200 od 95 roku do dnia dzisiejszego pada jedno łożysko za 50 zł powodując usterki niejednokrotnie około 15000zł ....i nic z tym nie robią, nic nie zmienili, żeby tą usterkę wyeliminować, poprawiono co prawda konstrukcję wałka sprzęgłowego który pękał na kanale smarującym, ale główna usterka pozostała i to już nawet ledwo pożyżej 1000 godzin...

Dnia 24.11.2019 o 20:30, mariusz(ZDUN) napisał:

Ale też bardzo drogie, z kolei w przekładni 7200 od 95 roku do dnia dzisiejszego pada jedno łożysko za 50 zł powodując usterki niejednokrotnie około 15000zł ....i nic z tym nie robią, nic nie zmienili, żeby tą usterkę wyeliminować, poprawiono co prawda konstrukcję wałka sprzęgłowego który pękał na kanale smarującym, ale główna usterka pozostała i to już nawet ledwo pożyżej 1000 godzin...

Teraz w McCormicku X7 stosują przekładnię niby nowej generacji ZF TERRAPOWER TPT 16 i TPT 20 z 6 biegami pod obciążeniem, ale czy to tylko chwyt marketingowy i zmiana nazwy z niekoniecznie znaczącą zmianą konstrukcji tego nie wiem.

Pierwsze MTXy też miały 6 cylindrowego Perkinsa do 2003 roku a później Iveco/FPT.

Dnia 24.11.2019 o 20:30, mariusz(ZDUN) napisał:

Ale też bardzo drogie, z kolei w przekładni 7200 od 95 roku do dnia dzisiejszego pada jedno łożysko za 50 zł powodując usterki niejednokrotnie około 15000zł ....i nic z tym nie robią, nic nie zmienili, żeby tą usterkę wyeliminować, poprawiono co prawda konstrukcję wałka sprzęgłowego który pękał na kanale smarującym, ale główna usterka pozostała i to już nawet ledwo pożyżej 1000 godzin...

To wadliwe łożysko to chyba raczej w 7100, które niby zostało poprawione w 2009r, w 7200 chyba dość typowa awaria to pękające kosze ale to przy sporych przebiegach.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v