Skocz do zawartości

PTS 12



A może już PTS 18 już powoli nabiera kształtów ostatecznych

  • Like 1



Rekomendowane komentarze

1 godzinę temu, Krzysztof81 napisał:

Ruski wynalazek. Jak wielka tak głupia.

Głupim to trzeba być, żeby takie opinie wygłaszać i nie napisać nic na ich poparcie. Miałeś do czynienia z tą przyczepą, że tak twierdzisz? Jeśli tak, to podaj konkretne argumenty. Jeśli nie, to nie pisz bzdur.

To  bardzo udane przyczepy, jak każdy sprzęt ze wschodu odporne na przeładowanie, niską kulturą obsługi, złe warunki i głupotę użytkowników. W Polsce po prostu do niedawna nie było dla nich rynku, bo do przyczepy do dużych ciągników. W PGR-ach chodziły głównie za T-150 i K-700, czasem za najcięższymi Ursusami. Potem PGR-y padły, a przyczepy albo zarastały krzakami, albo trafiły za bezcen do prywaciarzy, którzy nie mieli ich czym ciągać - kupowali, bo tanie były i wydawało im się, że osiemdziesiątka da radę. Nie dała, więc ci mądrale, żeby się przypadkiem nie przyznać do błędu, wymyśli, że to "zła ruska przyczepa, ciężko idzie i w ogóle szajs". A ludzie powtarzają te bzdury, chociaż w życiu nie mieli z tymi przyczepami do czynienia.

  • Like 2
22 minuty temu, Krzysztof81 napisał:

Ciężko idzie, dużo waży, obrotnica blacha na blachę, wysoka.

Ciężko idzie i dużo waży w porównaniu do czego? Do D-35 czy do zachodniej trzyosiowej wywrotki o podobnej masie własnej i ładowności?

Wysoka (rozumiem, że masz na myśli wysokość podłogi od ziemi?) w porównaniu do czego? Do D-46B na małych balonowych kółeczkach czy do dużej zachodniej trzyosiowej wywrotki o podobnej ładowności?

  • Like 1

W sumie jej jedyną wadą była średnica otworu w oryginalnym zaczepie....można było zaciśniętą pięść włożyć bo u ruskich taki był wtedy standard.

U nas w PGR Krynki chodziły zestawy z tandemu i takiej jak na foto. Tandem był trochę krótszy i miał mniejszą ładowność ale tak samo dwie oddzielnie wywracane skrzynie ładunkowe. Nie było i nie ma możliwości by te przyczepy przeładować. Zestawy ciàgane były głównie K-150 bo tych było więcej a K-700 mało. Jechałem w zestawach z jednym i drugim. K-150 był za słaby i za lekki więc jazda to była mordęga. K-700 szedł z tym lekko i nic nim nie targało. Ciężkie Ursusy były za lekkie i jeśli była konieczność to ciagały tylko pojedyńcze a nie w zestawie. 

1 godzinę temu, iron napisał:

za***ista przyczepa idzie lżej niż dwie hlki

Pod Twojego Liaza w sam raz 😎

7 godzin temu, Krzysztof81 napisał:

Kolega ma taką i często pożyczyłałem. Ciężko idzie, dużo waży, obrotnica blacha na blachę, wysoka. Kiedyś to może był sprzęt a teraz ich czas już minął.

Duże gospodarstwo blisko mnie calutki sprzet nowy poza przyczepami ,sa 3 zestawy takich jak na zdjeciu plus tandem.

Czy ciężko idzie? Śmiem twierdzić że na to co na niej bardzo lekko,naładowana na full to ponad 25t pszenicy.

Sam użytkuje taką przerobioną do bel i Wiesz z czym często lata? Z mtz 50 bez napędu 😁

7 godzin temu, simson2812 napisał:

blachę sam przeginasz? Jak sobie liczysz robotę od razu na oko czy masz mniej więcej stawkę godzinową

Blachę oddawałem do firmy co sprzedaje blachy na dachy tam mi pogięli bo zamówić z olx trzeba było za transport zapłacić ok 300 albo 2tyg. czekać. Wyceniam z góry robociznę a materiały wedle uznania dochodzą do całej roboty

1 godzinę temu, Bartek933 napisał:

@extrabyk a gdyby tak żwiru nasypać z czubkiem?

Te przyczepy mają tak duzy zapas wytrzymałości, że nie da się tego przeładować.

 

1 godzinę temu, Krzysztof81 napisał:

Otwór w zaczepie mieli taki duży żeby pasował do ruskiego chytrego zaczepy automatycznego. Taki dziwny haczyk zamykany od góry.

To jest tak zwany zaczep artyleryjski. Wszystkie wojskowe sprzęty to miały i jak zwykle nie ruscy to wymyślili ale oni stosowali to nawet we wszystkich pojazdach cywilnych żeby na wypadek wojny wszystko było do celów wojennych przydatne. 

U nas w pgr w żniwa 1614 ciągał dwie takie i dawał radę. Następnie z jednej zrzucili oryginalną dzieloną "pakę" i po przeróbkach nałożyli skrzynię od Annaburgera 29m3 pojemności. Zmienione zostały koła na większe, teraz wchodzi na ten wynalazek ok. 25 ton ziarna i "dżon dyry" śmigają z tym aż miło. Ładowność zamiast 12 to 25 t. i nic się z podwoziem nie dzieje.


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v