Skocz do zawartości
Co widzimy na zdjęciu Kubota M6060 urwany tuz?

Ciągnik Kubota M6060 stoi na placu gospodarstwa podczas naprawy tylnego TUZ. Wyposażony w silnik o mocy 63 KM, zasilany przez 4-cylindrową jednostkę o pojemności 3,3 litra. Mechaniczna skrzynia biegów umożliwia precyzyjne manewry w zróżnicowanych warunkach polowych. Awaria tylnego TUZ, który obsługuje maszyny rolnicze, doprowadziła do konieczności interwencji serwisowej, co pozwala na dokładną ocenę stanu technicznego i przywrócenie pełnej funkcjonalności ciągnika. Kubota M6060, dzięki swej konstrukcji, doskonale spełnia zadania w codziennej pracy na roli.


Rekomendowane komentarze

Zacznijmy od tego, że śruby (poza nielicznym wyjątkami, np. zabezpieczeniami i połączeniami o bardzo niewielkim obciążeniu) nie powinny pracować na ścinanie (być obciążane prostopadle do swojej osi). Połączenia gwintowane projektuje się tak, żeby skręcając śrubę z nakrętką (lub wkręcając śrubę w gwintowany otwór w korpusie) wywołać docisk skręcanych elementów z taką siłą, która wytworzy między nimi siłę tarcia wystarczającą do uniemożliwienia ich wzajemnego ruchu. Ale to właśnie siła tarcia ma je trzymać na miejscu w płaszczynie prostopadłej do osi śruby, a nie śruba działająca na ścinanie. Między innymi dlatego w żadnych katalogach nie podaje się dla śrub takiego parametru jak wytrzymałość na ścinanie ani nie wymaga tego żadna norma dla śrub.

  • Like 1

Powód jest prosty - śruba do przełożenia potrzebuje luzu a sam gwint jest początkiem pęknięcia. Jako ktoś wątpi to niech sobie koło zdejmie i zobaczy, że ono zasadniczo oprócz dokręcenia ma jeszcze podtoczenie na piaście i to jest nie tylko do prowadzenia. Jeszcze powinieneś dopisać uprzedzając. Jeżeli śruby ścięło to brakowało tam kołka ale wątpię aby element nie miał gdzieś zaczepienia w postaci haka lub podobnego. Czy nie miał?

chwila chwila , mam przedni tuz w ciągniku i śruby są tak samo jak pamiętam czyli narażone na ścinanie tylko jedno ale mocowanie jest zupełnie inne inne tzn dłuższe idzie aż do sprzęgła znów mocowanie i dalej przedłużenie aż do mostu tylnego . Jakby tu dali dłuższe te mocowanie to by pomogło bo zawsze to ma większy promień ruchu a nie tylko 10 cm , jeszcze jakby dali po całym tym wsporniku przedniego mostu a nie tylko przed . 

A wracając do śrub ścinanie występuje no może nie dokładnie bo dopuki tarcie jest to i nie ścina śruby -znaczy dokręcona jest , zresztą obciążniki przednie to jak mają zamocowany ten swój wspornik 

To jest mały ciągnik i jeśli sam TUZ byłby wykonany z odpowiednią dokładnością plus dokładny montaż to nie potrzebne są żadne wzmocnienia dla maszyn adekwatnych do gabarytów i klasy ciągnika. Widziałem kilka TUZów polskiej produkcji na różnych ciągnikach i wszędzie jest mniejsza lub większa tragedia a potem wychodzą takie "kwiatki".

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v