Skocz do zawartości

MF 255 + 2xAutosan


jakub1141

Utwardzaliśmy drogę, potrzeba było troszkę piasku na podsypkę.
Operator Stalowej Woli zapewniał że załadował 12t na ten zestaw. Niestety nie było gdzie zważyć aby to sprawdzić.




Rekomendowane komentarze

12 minut temu, Agrest napisał:

Ty próbowałeś jechać na najwyższym przełożeniu, tu pewnie większość na 2, a sporadycznie na 3 biegu

Na tym forum wszystko trzeba udowadniać w postaci filmów. 
Opowiem jak wyglądał mój wyjazd ze żwirowni. Może to trochę rozjaśni. W miejscu załadunku nie było utwardzonego terenu wiec niestety po 50m jak zrobił się górka to musiałem poprosić o pomoc, żeby mnie  stamtąd wyciągnąć łańcuchem przez operatora ładowarki.  Dojechaliśmy do drogi utwardzonej przez właścicieli tamtejszej żwirowni i dalej już spokojnie na 2H  bo dziury. Wyjechałem na asfalt i już  4 szosowa i do przodu. Jak była górka to nie powiem, że szedł bez zająknięcia, ale redukcja do 3 biegu i normalnie jechałem. 
W żniwa tym zestawem odwożę pszenicę do skupu. Mam górkę gdzie wjeżdżam 2 szosową  a dalej przez 15 km już bez redukcji prosto do celu. 
Nie wiem dlaczego to takie dziwne ale mam wrażenie, że niektórzy do tego podpięli by ze 100 KM albo lepiej. Jak bym miał tym śmigać po błocie to wiadomo że nie da rady. Ale po asfalcie nie widzę sensu podpinać tu większego ciągnika. Mam porównanie do zetora. Na tym samym transporcie dystans ok 20 km w jedną stronę. MF spali w granicach 10l powrót na pusto. Zetor już ok 35l. 
Wiem, że może Zetorem szybciej i wygodniej ale nie za tą cenę. 

Zrobił się na forum cyrk z wyczynami kolejnych Januszów transportu. Ten kolega ma na każdej przyczepie jakieś 6-7 ton ładunku. Do tego każda przyczepa waży jakieś 2400-2500 kg. Więc na haku kolega ciągnie 18 ton. I to robi ciągnikiem który ma 47 kM i waży poniżej 2,5 tony. To ja ciągnikiem 70 kM, wadze 3,7 tony i napędem 4x4 zastanowiłbym się jakieś 11 razy czy się za takie coś brać. Przecież wyjazd pod górkę tylko odrobinę wyższą niż kretowisko skończyłby się buksowaniem kół. Ja już pomijam coś takiego jak zerknięcie do danych ciągnika i sprawdzenie ile może on ciągnąć na haku (u mnie jest to 14 500 kg). Ale przy takim zestawie zwykły wystrzał opony skończyłby się miotaniem Tobą jak szmacianą lalką. Z najwyższym wysiłkiem zaciskając zwieracz i zęby, najkulturalniej jak mogę zapytam: Czy kolega naprawdę przemyślał tę ku..wa wyprawę?

4 godziny temu, Agrest napisał:

Czytaj dokładniej. 18t na dwóch czyli po 9 na sztukę. 

5m3 raczej jest a to przy suchym piachu daje 7,5t, przy mokrym 10t. Nie popadałem w skrajność i przyjąłem 1,8t 

ostatnio  trafiło się kilka transportów żwiru i ja nie widzę tutaj 18t :) max tyle co użytkownik piszę 12 ton. Skoro już zaczynamy się wgłębiać w gęstość to tutaj do szacunków proponuję przyjąć gęstość nasypową bo piach jest luźny max 1,7t/m3. Poza tym to są małe przyczepy i nie mają nawet 4m3 w burtach

Moje ważą 1700 kg.  

Mój Ojciec wozil tym zestawem że 20 lat. Wybudował nie jeden budynek dzięki temu. 

Jak widać wszystko jeździ. A wy mi to mówicie że starch. Od czego są hamulce? 

Wystarczy że rusze pedałem hamulca a zestaw od razu hamuje więc nie wiem czego mam się aż tak bać. Po autostradach i górach nie jeżdżę. Wiem jakie mam warunki.

11 minut temu, jakub1141 napisał:

Jak widać wszystko jeździ. A wy mi to mówicie że starch. Od czego są hamulce? 

Wystarczy że rusze pedałem hamulca a zestaw od razu hamuje więc nie wiem czego mam się aż tak bać. Po autostradach i górach nie jeżdżę. Wiem jakie mam warunki.

Cmentarze są pełne takich kozaków i ich ofiar. Przy takim podejściu ja nie mam nic więcej do powiedzenia. Mam tylko nadzieję, że nie mieszkasz blisko mnie.

Pszkot, sześćdziesiątka i 2×D47 to był standardowy zestaw w SKR-ach. Na początku lat 90 tych pamiętam jak ojciec woził buraki cukrowe na stację kolejową (tak, kiedyś nie przyjeżdżała Mysz i cieżarówki, tylko samemu się odwoziło), to do 360 podczepiał pożyczone z pobliskiego Kółka Rolniczego, dwie D55 z ok. 25 - 30 cm nadstawkaml, a buraki wokół nadstawek ręcznie układało się na "sztorc", by więcej weszło ☺ 15 ton buraka było normą, do tego dochodzi masa D55, która nie waży 1,5 t.


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v