Skocz do zawartości

New Holland T6



maszyna testowa 125 kM



Rekomendowane komentarze

17 minut temu, Rolnik7343 napisał:

 

Ty się zastanów co piszesz najpierw płacz aż że masz same piachy i wode ci jakąś tam kopalnia zabiera a teraz twierdzisz że ciągnik musi być lekki zeby wiosną w pole wjechać 

Oj przepraszam, nie wiedziałem że mam doczynienia z obszarnikiem który ma wszystkie grunty w jednym miejscu w super jednolitej glebie. 

Do szkoły miałeś pod górkę widzę, do obory było Ci bardziej po drodze... 

To logiczne że na te kilkadziesiąt ha znajdą się pola gdzie są jakieś zagłębienia terenu i tam wilgoć jest zawsze? 

Jakbyś się uczył tak jak już napisałem to byś wiedział że kopalnia odkrywkowa osuszając glebę wokół zabiera także wody gruntowe i wgłębne. Mało kto zdaje sobie sprawę ale pod powierzchnią ziemi po której chodzimy znajduje się masa cieków wodnych i podziemnych jezior/zbiorników. Kopalnia osuszając teren potrafi i wysuszyć takie zbiorniki. Zbiorniki wysuszy, ok, zostają w ziemi puste dziury. Wiesz co wtedy się dzieje? Nie jest to masowe zjawisko ale zdarzy się tąpnięcie i lekkie trzęsienie ziemi, ja już takie przeżyłem. Wtedy pod ziemią wszystkie cieki wodne często się rujnują i albo dany teren coraz bardziej wysycha albo wręcz przeciwnie. Jest w okolicy teren (jakieś 0.5 km2) gdzie jest kilka stawów w których poziom wody = powierzchnia ziemi, a 1 km dalej na próżno szukać we wsi studni w której jest woda. ;) Tak samo mam działki gdzie niegdyś były to zwyczajne pola a po takim uskoku i lekkim trzęsieniu się wszystko przestawiło i tam wilgoć jest ciągle. 

18 godzin temu, BobsMF napisał:

 

do każdej maszyny ciągnik trzeba odpowiednio dociażyc po to są obciążniki z przodu i na koła. Rozstawu osi do Valtry nie dołoży

Skoro już tak bardzo wywołujesz Valtrę do tablicy, to może najpierw upewnij się jakie ten ciągnik ma gabaryty ;) Dla Twojej informacji, Valtra N4 ma o kilka cm większy rozstaw osi niż ten nowy T6. Już nie wspomnę o wadzę gdzie N4 jest o pół tony cięższa. Z resztą JD 6130R podobnie. 

Dnia 26.10.2018 o 22:39, Henius91 napisał:

Ten ciągnik jest tak "napompowany". Gabaryty wydają się pokaźne, a waga jak u każdego innego średniaka 4-cylindrowego. Jedyny plus to rozstaw osi, który jest taki sam jak w poprzedniej serii 6-cylindrowej. I żeby się zaraz na mnie nie rzucili NH-maniacy, to nie hejt tylko stwierdzenie faktu. 

może i napompowany ale zdecydowanie lepszy i tańszy niż przereklamowana Valtra ;) po przesiadce z T6 na skrzyni DC na Valtrę T234 ze skrzynią HiTech5 myślałem, że jadę sześćdziesiątką. 

Co do masy to waży tyle samo co Valtra N. Jedyne co ma lepsze Valtra to większe dopuszczalne naciski na osie ale DMC na zbliżone,

Dnia 27.10.2018 o 00:16, Rolnik7343 napisał:

Obciążniki ... Ciągnik powinien mieć swoją masę a nie żeby tony obciążników ładować na niego żeby jakoś szło jeździć ...

Komuna wiecznie żywa... 

 

Dnia 27.10.2018 o 09:31, damianzetor9540 napisał:

Po co wozić na sobie nie potrzebny ciężar? Ciągnik powinien być tak lekki jak to konieczne ale i być przystosowany do dużego dociążenia. Jadę na łąki, albo siać wczesną wiosna nawozy to zdejmuje to co konieczne i zaraz mniejsze koleiny i oszczędność paliwa bo nie ciągnie nie potrzebnie tej jednej tony czy dwóch. 

Widzę po sobie odkąd mam tuza, zapiąć obciążnik to jest moment. I mimo że nie mam dużego ciągnika  (na pusto 4800, z obciążnikiem 5500, znaczny kawałek wysunięty do przodu). Na łące z prasa bądź kosiarka, i obciążnikiem na tuzie darń się niszczy o wiele szybciej, szczególnie przy skręcaniu i szybszej jeździe. Tak samo jest wyjeżdżając w orane pole, o wiele większe koleiny. Już nawet nie wspominam o zużyciu przedniego mostu i opon jeśli się jeździ dużo po drodze...

masz świętą rację!!! popieram.

A Ty czym tam sobie pomykasz? Jak tam się jeździ starymi Ursusami? Skoro tańsze to pewnie jeszcze lepsze od NH :)  I dlaczego porównujesz nowego T6 (który mimo 4 cyl dalej jest na konstrukcji ze starych szóstek) do typowo 4 cylindrowej Valtry? Valtra nigdy nie będzie przereklamowana, tak samo jak Fendt i JD R.Tak jak wspomniałeś są to drogie ciągniki dlatego ich sprzedaż nigdy nie będzie tak wysoka jak NH czy Zetora. I właśnie tylko cena jest tą barierą. No ale podziwiam, że w ogóle miałeś okazje się przejechać Valtrą. Jestem pod wrażeniem

miałem na testach T6 i troszkę po ulicach i w trasie jeździłem nią. to nie tylko moja opinia ale i innych ludzi którzy mieli okazję testować. 

a do jakiej Valtry mam porównać T6? do serii T? 

to, że coś jest drogie nie znaczy, że wykona pracę lepiej. po prostu jest Valtra za droga. przynajmniej dla mnie i w mojej opinii. 


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v