Skocz do zawartości

Kubota L5040 1050 h



Tak wygląda olej ze skrzyni 1050h 5,5 roku. Wyglądał by dużo lepiej ale kiprowałem przyczepy w których był hipol. Zastanawiam się czy wymieniać, serwisant po znajomości kazał mi sam filtr zmienić. W Zetorach starszych wymiana była przy 1200 mth to na moje oko ze 2000 godzin zegarowych, w tej Kubocie nie ma nic bardziej skomplikowanego jak w tamtych Zetorach.

Co widzimy na zdjęciu Kubota L5040 1050 h?

Ciągnik Kubota L5040 z kategorii M40 uchwycony podczas pracy polowej. Dzięki mocy znamionowej wynoszącej 50 KM oraz 4-cylindrowemu silnikowi o pojemności 2.4 L, maszynie udaje się efektywnie uprawiać pole, współpracując jednocześnie z dodatkowym sprzętem. Mechaniczna skrzynia biegów zapewnia 8 przełożeń do przodu i 8 do tyłu, co umożliwia elastyczną pracę w różnych warunkach terenowych. Kubota L5040 idealnie nadaje się do średnich gospodarstw, oferując wszechstronność i niezawodność w pracach rolniczych.


Rekomendowane komentarze

Tylko że wymianę się robi nie ze względu na wygląd wymieniłem np w ładowarce czy ciagnikach co każdy tys mth i olej czysty jak nowy (we wszystkim sprzęcie używany jest ten sam) Ale chodzi tu o to że olej traci swoje właściwości i ten po tyś mth nie trzyma się na powierzchni części tak jak powinien tzn grubość tak zwanego filmu olejowego jest zbyt mała mniejsza od współczynnika chropowatosci i chociaż gołym okiem tego nie zobaczysz to nie smaruje tak jak powinien.
  • Like 1
wasza sprawa czy wymienicie olej czy nie ale ja się przekonałem że warto na prostym głupim mechanicznym zetorze. olej w skrzyni był wymieniony po 1200h a przy 2400h ojciec zapomniał go wymienić. został wymieniony teraz przy 3000h bo zaczęła wariować hydraulika 3sekcji w ladowaczu tzn. raz 3 sekcja działa a za chwilę już nie. Wymieniony elektrozawor i dalej to samo. elektryka kompletnie sprawdzona i dalej to samo. po wymianie oleju jak na razie objawy te ustąpiły a na dodatek o wiele lżej wchodzą biegi. Olejów nie mieszamy bo są maszyny do tego konkretnego ciągnika. Nie wyobrażam sobie nie wymienić oleju w skrzyni gdzie większość działa na zasadzie elektrozaworów. Jaka to skrzynia by nie była zawsze znajdą się tam jakieś opiłki metalu i podejrzewam że to one w jakiś sposób blokowały elektrozawór. taniej jest wymienić olej jak potem remontować skrzynię

Stare oleje przekładniowe były generalnie dużo bardziej gęste niż te obecne dzięki czemu jak ktoś w 330, 360 czy jakimś MTZ czy Jumz nie wymieniał tego oleju przez 10 czy więcej lat to ten olej jeszcze jakoś się trybów trzymał...chociaż i to nie zawsze bo nie jeden robił remonty skrzyni i dziwił się,że zęby zjadło mimo ciągłego stanu oleju na max. Tak jak kolega wyżej napisał olej z czasem traci swoje właściwości jeśli chodzi o lepkość a to dzięki odpowiedniej lepkości utrzymuje się film olejowy miedzy współpracującymi trybami. Dotyczy to również tych najprostszych skrzyń a wypadku gdy w skrzyni mamy jakieś sprzęgła hydrauliczne to już szybko robi się awaria gdy zaniedbamy wymianę oleju. Nowsze oleje dużo szybciej tracą lepkość a do tego w nowszych ciągnikach tryby są zdecydowanie węższe niż w starych konstrukcjach a więc powierzchnia na którą działa nacisk jest dużo mniejsza co powoduje szybką utratę filmu olejowego pod większym obciążeniem no i metal naciska na metal...co z tego wynika to chyba każdy wie. Skrzynia biegów to też masa łożysk, które potrzebują dobrego oleju a nie rzadkiej zupki no i oczywiście jeszcze hydraulika a więc pompy, rozdzielacze itp. Wszystkie te elementy potrzebują dobrej jakości oleju. Na tym nie wolno oszczędzać bo taka "oszczędność" szybko okazuje się rozrzutnością.

Wlałem nowoczesnego Statoila do Zetora 46 letniego, postawiłem ciągnik przodem niżej ze sporej górki rano patrze a tam kałuża. A wlałem taki olej bo kupiłem go na giełdzie za pół ceny i mysle że to podróba, Podnośnik działa ok ale jak zgasze opada błyskawicznie, wcześniej też opadał ale nie tak. A stary olej jak spuściłem to cappucino maciato z wodą

O taki olej jak ze zdjęcia, gość serwisuje wózki widłowe mówił że z serwisu. Może nie powinno się lać takich olejów do starych maszyn ale z drugiej strony mój dealer kuboty, rodzina nawet, ma 100 ha ziemi i oprócz nowych Kubot ma z 5 starych 3P, MF i C-330 i on z tych nowych Kubot olej hydrauliczny wlewa do tych starych, a te stare ma naprawde zadbane, wszystko ma dobrze utrzymane, samochody to błysk. A mój zabytek już dobrze chodzi na tym oleju, podnośnik trzyma jak trzymał, wycieków nie ma zbytnich na łączeniu silnik-skrzynia, nie wiem czego zaraz po nalaniu tak leciało, może za dużo a stał ze sporej górki.

20160227_204117.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v