Skocz do zawartości

Zetor 5211


Gogisiov

Nowy nabytek. krajowy, rok 1990.  Jako że ejst to maszyna używana mam kilka rzeczy do poprawki i kilka pytań:

- zgrzyta bieg 4 oraz 5  czy moze to być wina  niewyregulowanego sprzegła czy też zapowietrzonej pompki od sprzegła ? czasem tez keidy wrzucam bieg stojac w miejscu zwykle 4 to tez od czasu do czasu sie takie cos pojawia. jak w ogole sie reguluje sprzegło ? W instrukcji pisza ze nei wykonuje sie takiego zabiegu przez okres uzytkowania sprzegła..

- Traktorem przejechałem ok 150 km. Po tym czasie zaczeło sie robic tak ze w prawo kierownica kreci lekko a w lewo juz nie jakby nie bylo wspomagania. A wiec czy wystarczy wyregulowac pozycje srodkowa w silowniku od wspomagania ? Jak sie to dokladnie robi i co jeszcze mozna na to zaradzić?  . Jaki olej lejecie do wspomagania i ile powinno go być wizualnie w zbiorniczku? 

- kiedy przełącze dzwignie załaczania wom w pozycje tylko pompa to podnoscik nie podnosi ale gdy zalacze walek to juz tak. co sie moglo stać?

 

Dziekuje za pomoc z góry i pozdrawaim serdecznie




Rekomendowane komentarze

Mam 5 letnią prostą kubotę a w starym Zetorze komfort i tak wiele lepszy, ciszej mięcej. A ten dzwięk silnika, wrażenia jazdy bezcenne, pięknie pracuje, daje mi taką samą przyjemność jak silnik V6 w moim samochodzie, które ślicznie bulgocze i pieniążek na sztorc na nim ustoi, melodia dla uszu. Co tam warte te nowe gówna o mocach Zetorów 5011-7745, bo większe to inna historia. Nawet kolega serwisant Zetora mi tak mówił.

3 godziny temu, Gogisiov napisał:

@adrian2 ta sruba ma okolo 5 cm.  A co do pompki to wlasnie w peirwszej kolejnosci chcialbym ja odpowietrzyc i sprawdzic. Sprzegło łapie raczej pod koniec i jest dosć twarde. 

jesli to rocznik po 87 to chyba powinien meic synchonizowana 4 oraz 5 ?

 

 

jesli lapie dopiero przy podlodze to nalezy odpowietrzyc wysprzeglik jest po lewej stronie skrzyni i tam jest sruba odpowietrzajaca a procedura taka sama jak przy hamulcahc hydraulicznych

 

3 godziny temu, Mares napisał:

Te krajowe to były uboższe wersje niż zachodnie, ale jeszcze nie słyszałem, żeby synchronizacja w tych modelach nie była w standardzie. @adrian2 skąd masz te informacje ? 

PS. Faktycznie to była opcja, teraz się doczytałem :)

z katalogu jako na glownej karcie walkow sprzeglowych glownych itp jest sprzeglo zebate 4 i 5 biegu a synchronizator jest na innej i gdzies nawet bylo ze w 3 cylindrowych jest skrzynia bardziej pokorju tej z 360 ale jesli wiekszosc ma synchronizacje to chyba lepiej.

a propos zracych i kopcoacych to u mnie zetor 7711 zeby zakopcil to naprawde musi dopstac w tyte a smiga z plugiem 4 skibowym i to po goirkach na obrotach ok 1500 co prawda na lzejszych glebach ale na sztywniejszych tez szarpie ale wolniej a 60 glebsze wcisniecie gazu i woadpomo co ise robi hehe. i z tyum spalaniem to tez przesady chyba jak sie caly czas trzyma gaz w podlodze to duzo wezmie ja tam zbytnio nie marudze na jego "zarcie"

 

a z ta pompa top wlasnie dziwne bo to w duzej mierze roznic zetory tej serii ze mozna odzielnie zalaczyc pompe od WOM wiec raczej jest cos nie tak salabo zazebia czy sie zeby przytarly...

Wszyscy piszecie że to może być wina pompki wysprzęglika bądz zapowietrzonego układu. A sprzęgło to nie tylko hydraulika. Na kole zamachowym są łapki wysprzęglające. Podparte są na takich grzybkach. W tych owych grzybkach potrafią naderwać bądz odkształcić się ranty co też będzie skutkowało słabym wysprzęglamiem. Dostaniesz się do nich przez okno rewizyjne po lewej stronie obudowy sprzęgła. A jeśli chodzi o win i pompę to w jakiej pozycji jest dźwignia jak wyłączadz wom i pompa nie działa? A te modele i na dodatek krajowe raczej nie posiadały synchronizacji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v