Skocz do zawartości

Zetor 7711


Jozin007

Panowie mam problem z Zetorem a dokładnie z układem chłodzenia. Po przeczyszczeniu chlodnicy i całego układu specjalnym środkiem chemicznym pojawił sie problem, zaczelo się robić podciśnienie które wypycha płyn chłodzący poprzez przelew w chłodnicy, dzieje sie tak gdy silnik sie rozgrzeje. Zaczęliśmy wymianę od najprostszych rzeczy, czyli wymieniliśmy nowy korek od chłodnicy, zmieniliśmy termostat, wymieniliśmy również wszystkie uszczelki pod głowicami i nic nie pomogło. Może macie jakieś sugestie?



Rekomendowane komentarze

Jak zmienialiśmy uszczelkę pod głowicą to na tulejach nawet progu nie było czuć wiec silnik raczej jest w dobrej kondycji. Podejrzewam że coś z głowicą.
Odnośnik do komentarza

Do pęknięcia nic nie ma do tego że mały próg może być że wadliwa tuleja i po jakimś czasie pęka choć życzę żeby to była głowica.Musisz zrzucić i zawieźć do zakładu na próbę szczelności

Odnośnik do komentarza

przed wymianą uszczelki pod głowicą, zawsze się oddaje głowicę do planowania i sprawdzenia.

Odnośnik do komentarza
Wlewam pod korek i wyrzuca do blaszek, potem silnik łapie temperaturę. Czyściliśmy gdyż poprzedni właściciel używał tylko zwykłej wody bo zimą nie korzystał z traktora i przez to woda była rdzawa i chcieliśmy się tego pozbyć przed zalaniem płynem.
Odnośnik do komentarza

woda zawsze jest rdzawa ja u siebie kilka krotnie przelałem wodą i było ok. Jeśli wyrzuca to sprawdź uszczelki pod głowicą i same głowice oraz nagrzewnice i zawór otwierający obieg na do nagrzewnic może też z tym być problem, a że jest układ bardzo wysoko nieraz są z tym problemy.

Odnośnik do komentarza

mi woda poszła do oleju w c330 jak woda przeżarła tulej. Silnik miał super kompresje wszystko wyglądało ok ale w jednym miejscu przy tulei przeżarło trochę tulej i blok i do remontu był ciapek :)

Odnośnik do komentarza
Układ wielokrotnie był przelewany wodą i nic nie pomogło. Środek chemiczny pomógł ale zaczął się problem z wyrzucaniem wody. Nagrzewnica pracuje i podaje ciepłe powietrze wiec ten aspekt juz pominąłem. Jeszcze chodzi mi po głowie wymiana chłodnicy i pompy wody bo to są raczej oryginalne podzespoły. Może być problem z zakamienioną chłodnicą.
U nas stan oleju w silniku się nie zmienia wiec tuleje możemy raczej wykluczyć.
Odnośnik do komentarza

rozgrzej maszynę, dolej wody na full i obserwuj czy bąbelki lecą. Obserwować wskaźnik cieczy i jeździć. A pompa Ci gdzieś nie kapie?

Odnośnik do komentarza

to na pompie ucieka, płyn się nagrzewa to się robi delikatne ciśnienie (na korku pisze jakie) na postoju może nie kapać, a podczas pracy delikatnie sączy i odparuje. Może tu jest problem

Odnośnik do komentarza

Na początek wywal w ogóle termostat i zobacz czy sytuacja się powtarza. I nie patrz na to, że jest nowy. Jeśli nic się nie zmieni, dopiero bierz inne scenariusze pod uwagę.

Odnośnik do komentarza

Wskaźniki może i działają. Pytanie czy poprawnie. A po przepłukaniu układu tym specjalnym środkiem chemicznym, być może termostat zacina się w obudowie.

Odnośnik do komentarza
Tylko ze te nowe termostaty, czesto trafiają sie wadliwe, do końca temu bym nie ufał, ale i moim zdaniem coś nie halo z tuleją.
Odnośnik do komentarza

Pęknięta tuleja czy glowica dawalabyb cisnienie do ukladu chlodzenia ale bylybybto bąbelki powietrza albo olej by poszedl do ukladu chlodzenia lub woda do oleju .

Stawialbym w ciemno na pompę , moze cos się odczyscilo i zyskala na wydajnosci za to chlodnica moze zakamieniona i ma za malą przepustowosc gdy plyn się rozgrzeje. 

Plynu troche za duzo lejesz - wystarczy zeby bylo 1-2cm ponizej korka .

Odnośnik do komentarza

Ludzie czytajcie opis uszczelki wymieniał ternostat także.Nie zawsze się oddaję głowice do planowania to nie perkins, żeby był problem z nierówną powierzchnią to by wydmuchało.Mówisz że wywala ci płyn jak ci się rozgrzeje a zalewając pod korek zawsze ci wywali nadmiar bo termostat się otworzył i masz duży obieg więc więcej płynu do chłodnicy  może ci się wydaje że wywala.Zalej płynem 1 cm nad płytkami i zobacz co będzie działo.To że pęknięta tuleja to nie oznacza że musi iść olej do wody wystarczy że w górnej części tuleji jest małe pękniecie i idzie kompresja.

Odnośnik do komentarza
"mi woda poszła do oleju w c330 jak woda przeżarła tulej. Silnik miał super kompresje wszystko wyglądało ok ale w jednym miejscu przy tulei przeżarło trochę tulej i blok i do remontu był ciapek :)" Da to się jakoś naprawić, czy trzeba blok wymienić? Ja miałam tak samo, ale mechanik włożył tuleję na klej i jakoś trzyma. Ale teraz pasowało by wymienić tuleje, a boję się tego ruszyć. Pozatym mam przedmuch między głowicą (po regeneracji) a blokiem.
Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v