Skocz do zawartości

Zetor 7711



Panowie mam problem z Zetorem a dokładnie z układem chłodzenia. Po przeczyszczeniu chlodnicy i całego układu specjalnym środkiem chemicznym pojawił sie problem, zaczelo się robić podciśnienie które wypycha płyn chłodzący poprzez przelew w chłodnicy, dzieje sie tak gdy silnik sie rozgrzeje. Zaczęliśmy wymianę od najprostszych rzeczy, czyli wymieniliśmy nowy korek od chłodnicy, zmieniliśmy termostat, wymieniliśmy również wszystkie uszczelki pod głowicami i nic nie pomogło. Może macie jakieś sugestie?



Rekomendowane komentarze

Układ wielokrotnie był przelewany wodą i nic nie pomogło. Środek chemiczny pomógł ale zaczął się problem z wyrzucaniem wody. Nagrzewnica pracuje i podaje ciepłe powietrze wiec ten aspekt juz pominąłem. Jeszcze chodzi mi po głowie wymiana chłodnicy i pompy wody bo to są raczej oryginalne podzespoły. Może być problem z zakamienioną chłodnicą.
U nas stan oleju w silniku się nie zmienia wiec tuleje możemy raczej wykluczyć.

Pęknięta tuleja czy glowica dawalabyb cisnienie do ukladu chlodzenia ale bylybybto bąbelki powietrza albo olej by poszedl do ukladu chlodzenia lub woda do oleju .

Stawialbym w ciemno na pompę , moze cos się odczyscilo i zyskala na wydajnosci za to chlodnica moze zakamieniona i ma za malą przepustowosc gdy plyn się rozgrzeje. 

Plynu troche za duzo lejesz - wystarczy zeby bylo 1-2cm ponizej korka .

Ludzie czytajcie opis uszczelki wymieniał ternostat także.Nie zawsze się oddaję głowice do planowania to nie perkins, żeby był problem z nierówną powierzchnią to by wydmuchało.Mówisz że wywala ci płyn jak ci się rozgrzeje a zalewając pod korek zawsze ci wywali nadmiar bo termostat się otworzył i masz duży obieg więc więcej płynu do chłodnicy  może ci się wydaje że wywala.Zalej płynem 1 cm nad płytkami i zobacz co będzie działo.To że pęknięta tuleja to nie oznacza że musi iść olej do wody wystarczy że w górnej części tuleji jest małe pękniecie i idzie kompresja.

"mi woda poszła do oleju w c330 jak woda przeżarła tulej. Silnik miał super kompresje wszystko wyglądało ok ale w jednym miejscu przy tulei przeżarło trochę tulej i blok i do remontu był ciapek :)" Da to się jakoś naprawić, czy trzeba blok wymienić? Ja miałam tak samo, ale mechanik włożył tuleję na klej i jakoś trzyma. Ale teraz pasowało by wymienić tuleje, a boję się tego ruszyć. Pozatym mam przedmuch między głowicą (po regeneracji) a blokiem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v