Skocz do zawartości

MTZ 82 & Pług obrotowy Krone



Udało się nagrać coś z orki zimowej :) Nagrywałem sam więc ujęcia są jakie są ale coś tam widać i słychać ;) Na przyszłość postaram się poprawić ;) 

 




Rekomendowane komentarze

Ochłońmy Panowie, poza forum też słyszałem, jak to gość 6 na zającu orze UG 4.

Przecież to nie jest, ani śmieszne, ani mądre. Ja orzę UG 3 i na 5 szosowej nie ma żadnego szału, a 6 to nawet nie podrzucisz, bo zwyczajnie nie uprowadzisz.

Katujcie dalej swoje MTZ-y :D.

prorok, zarzuć sobie wsporniki chlapaczy tylnych, chlapacze z odblaskami, lampy na tył normalne jak z Narwii, parę obciążników i fifu - oczywiście długi tłumnik daje lepszy dźwięk. 

Ciągnik faktycznie trochę chlapie przynajmniej wtryski zobaczyć, resztę ustawić.  U mnie żółw też tak wyje a wszystko jest ok.

Pług masz na pewno źle ustawiony koła mają iść prościutko w kierunku jazdy no i z deka za wolno. Powinieneś o krojach do orki pomyśleć bruzda powinna być czysta.

Moje wypociny sprzed tygodnia, bieg 7 żółw.

 

Edytowane przez seweryn20
U mnie na głęboko to max 3. Kolejny bieg to 5 na reduktorze i są miejsca, że za nic nie przeciągnie. Są też miejsca, że nawet 3 jest za szybka i musze sięgać po reduktor. Pompę mam do roboty bo jak 3 lata temu była na stole to facet mówił, że sekcje już podjechane ale dwa lata powinien pochodzić. Po regulacji i wymianie końcówek ładnie chodził na wolnych a teraz już kuleje ale szczerze powiem że nie zauważyłem różnicy w mocy.

Panowie cóż mogę powiedzieć...bardzo dziękuję za wszystkie sugestie :) Póki co cały czas poznaje ten ciągnik i się do niego przyzwczajam :)Na pewno nie jest idealny ale i za te pieniądze nie szukałem idealnego  ;) Z resztą i za ponad 30 też  nie był był idealny ;) Co do układu paliwowego nie mówię nie...można go sprawdzić i zweryfikować...to nie są jakieś duże koszty a będzie człowiek pewny...tylko żeby po tych "zabiegach" nie było gorzej jak przed :) Chociaż na wiosnę regenerowałem pompę i wtryski w c-360 i jestem zadowolony z efektu ;) Więc nie mówię żeby i Mtz przez zimę  nie zafundować takiej kuracji :) Co do silnika to moc czuć ,ładnie reaguje na gaz,ciśnienie trzyma i oleju nie ubywa...więc  najważniejsze warunki spełnia a układ wtryskowy zawsze można przeglądnąć :) chociaż i tak jak jest jeszcze by można było śmiało jeździć..

Co do skrzyni to faktycznie na żółwiu wyje i na wolnych obrotach jak się dobrze rozgrzeje coś tam w skrzyni słychać ale na razie się tym nie przejmuję bo Sami piszecie że u jednych to zwiastowało poważniejszą awarię a u innych śmiga tak już kilka lat..( w 60 nie tak wyje i nie tak się skrzynia nabija a śmigam tak już ze 7 lat :) Póki co ani na żółwiu ani na zającu biegi nie wyskakują,wchodzą ładnie więc sobie na pewno biedy szukał nie będę :) I nie piszę tego żeby usprawiedliwiać swój wybór bo żeby jak człowiek nie sprawdzał przy zakupie to i tak wszystko wychodzi dopiero jak sprzęt pójdzie w pole a ja póki co mimo tego że jakieś tam drobniejsze sprawy trzeba będzie przez zimę ogarnąć jestem z tego wyboru bardzo zadowolony ;) Grubych remontów na razie nie przewiduje a co będzie dalej czas pokaże ;)

 

Powoli będę go poprawiał wizualnie i w kabinie i dołożę to co z wierzchu brakuje ( błotniki,tłumik ponad maskę )itp...dajcie trochę czasu :)

Co do samej orki...Dlaczego orzę jak zagonowym? Przy MTz nie zawsze mi się chciał pług obrócić(z resztą jak jak i przy 60 )tyle tylko że przy 60 jak przystawiło to pomogłem ręką i się obracał a tutaj w Mtz do pługa daleko :) a że było zimno i nie chciało mi się co chwilę wysiadać to ostatnie dwa kawałki zaorałem tak jak widać.. ;) Nie chcę już dokładać kasy do tego pługa żeby zrobić obrót hydrauliczny bo i tak pług będę zmieniał więc nie ma sensu. Szczerze to pługa specjalnie nie ustawiałem po zapięciu do MTZ...przy Ursusie to trzeba go było dobrze ustawić żeby  robota szła a do ruska jak bym go nie ustawił to i tak go pociągnie(kiepskie podejście wiem ale już mi się nie chciało cudować na te ostatnie 60 arów  ) ale jak by coś jeszcze wpadło do orki tym pługiem to na pewno się poprawię  ;) 

Co do prędkości orki..to przy pierwszej orce  zrobiłem próbę na szybkiej 7 i 6 (żółw) dyma puścił ale szedł tyle że na mojej ziemi na dłuższą metę bym tak na pewno nie orał.. dla mnie to było o wiele za szybko i po prostu szkoda męczyć siebie i ciągnik nawet z tak małym pługiem.Trochę poorałem i na mojej ziemi  optymalnie jest jeździć na wolnej  3 4 5 żółw albo zając zależy od ziemi i biegu.

 

@Seweryn20

Twój z Turbiną ile ma km? 7 szybka na żółwiu? Na jakiej regulacji podnośnika pracujesz na tym filmiku? Błotniki z przodu plastikowe? Sam robiłeś mocowanie? Ja mam dylemat czy szukać metalowych oryginalnych/zrobić metalowe po swojemu/czy kupić plasitkowe i dorobić tylko mocowanie? Co to za "komputer" na prawym słupku? 

 

Nie wiem ile ma koni ale to co ma wpływ na moc zostało zmienione czyli turbina, pompa wtryskowa i filtr powietrza. Zakładam ze to 100 ma. 

Tak ja orzę na 7 żółw szybki zakres. Ogólnie z hydrauliki u mnie została tylko pompa w oryginale, założony rozdzielacz bółgar więc  sam podnośnik działa tak samo jak ramię w koparce tyle że ma pozycję pływającą. Błotniki miałem metalowe w oryginale z mocowaniami ale wymieniłem na szersze plastiki bo mi w zimie z przednich kół woda chlapała po kabinie. A na prawym słupku jest licznik hektarów. Pokazuje prędkość, przejechany odcinek, wylicza hektary, pokazuje ilość cykli, prędkość wom.

Wspornik błotników idzie kupić w elementach ale cena wyniesie ze trzy stówy. Czy kupisz, czy zrobisz to już kwestia gustu.

21 godzin temu, seweryn20 napisał:

Ciągnik faktycznie trochę chlapie przynajmniej wtryski zobaczyć, resztę ustawić.  U mnie żółw też tak wyje a wszystko jest ok.

Pług masz na pewno źle ustawiony koła mają iść prościutko w kierunku jazdy no i z deka za wolno. Powinieneś o krojach do orki pomyśleć bruzda powinna być czysta.

Moje wypociny sprzed tygodnia, bieg 7 żółw.

 

Chyba siedzenie trzeba nasmarować bo rypi. 

co do orki to tak jak piszesz odpowiednim biegiem jest 3 na zającu lub 4 na żółwiu.na jakimś piasku płytko to mozna jeszcze na 4 zającu polecieć , ale to juz nie na głęboko.

co do kupna to z ciągnikami tak jest zwlaszcza z tymi ruskimi czy tani czy drogi to coś do poprawy jest.

co do błotników to kup sobie oryginały metalowe. dorabiać się nie opłaca a o plastikowych zapomnij (małe przednie koła wpadniesz w błoto będziesz chciał wycofać i po błotniku.

@Rolnik1973

Ty to jednak masz dobry słuch :)Musiałem dwa razy filmik oglądnąć żeby to skrzypienie usłyszeć :)

@Seweryn20

Jakie masz teraz siedzenie? Oryginał? U mnie jest zamontowane siedzenie od zetora seri 6xxx/7xxx.Całkiem wygodne ale trochę brakuje podłokietników...tyle że system zamocowania go do kabiny pozostawia bardzo wiele do życzenia :) Regulacji mam też jak dla mnie ciut za mało ale to się da ogarnąć :)

@Czesio200

Na tych biegach prędkość jest w sam raz ;)

Moim zdaniem  ta zasada dotyczy każdego jednego ciągnika :) Co by człowiek nie kupił i za ile to zawsze coś trzeba poprawić.. byle tylko te poprawki nie kosztowały połowy ceny ciągnika...i ja póki co tylko tym się kieruje ;)

Właśnie najbardziej ciągnie mnie do oryginału...nawet kupić samo gotowe poszycie a całe mocowanie dorobić we własnym zakresie :)

@Seweryn20 

U mnie w aż tak ekstremalnych warunkach nie pracuje...jak za duże błoto to po prostu odpuszczam.Metalowy bardziej mi pasuje do mtz...ale zawsze można zrobić uniwersalny stelaż pod błotnik czy to metalowy czy plastikowy :))

@Agrest

Fakt faktem filmik nie do końca oddaje to co faktycznie słychać w rzeczywistości..pasowało by się faktycznie w kabinie przejechać i wtedy masz pełny obraz sytuacji :) Jak by koleżanka była w kabinie to albo by latała z aparatem albo śmigała Mtz  :) Ujęcia wtedy na pewno były by ciekawsze :)

Siedzenie jakiś mechanik niemiecki bo stamtąd ciągnik był sprowadzony. Niestety już się kończy. Szukam coś w pobliżu z pneumatyka ale nic nie ma na razie i z lekka mnie to drażni.

Błotnik oryginał blaszany też jest dość nisko i łatwo go rozwalić.  Mocowanie do zrobienia jest proste. W przyszłości masz przednie koła i tak do wymiany na większy rozmiar bo te nie pasują ci do tylnych kół to też musisz uwzględnić.

 

 


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v