Skocz do zawartości

Ursus C-330M Problem Z Podnosnikiem



Witam.
Mam taki problem, dzisiaj chciałem pod ośnieżać podwórko C-330M gdy podjechałem pod obciążnik okazało się że podnośnik nie chce podnieść.
Na pusto pomalutku tylko podniósł a jak opuściłem to opadał bardzo szybko podnośnik a ładowacz nawet nie ruszył się.
Ciągnik nie był odpalany przez miesiąc a gdy ostatnio mieniałem przewody od rozdzielacza oryginalnego do rozdzielcza sterującego ładowaczem na początku zamiast płynnego oleju z oryginalnego rozdzielacza wylatywała (galareta) i ogólnie przy tych zmianach przewodu w skrzyni ubyło tak z 8l oleju. Ogólnie z takim stanem długo nie jeździłem bo tylko trochę przetestowałem krokodyl.
Filtr przy blokadzie został przemyty jest on trochę już wgnieciony i spękany dolałem olej, ze stan jest już w normie ale podnośnik niestety tylko minimalnie lepiej podnosi a tur tylko z 5 cm podszedł do góry.
I czy to nie jest wina ze gdy było mało oleju to rozdzielacz został przytkany tym brudem z spodu skrzyni i czy wystarczy żeby trochę dłużej ciągnik pochodził by olej się rozgrzał. Dodam ze przed miesiącem było wszystko dobrze (pompa ma niecałe 6 lat ) czy to wina rozdzielacza ?

Co widzimy na zdjęciu Ursus C-330M Problem Z Podnosnikiem?

Ursus C-330M z serii lekkich ciągników 2x4 współpracuje z ładowaczem czołowym typu TUR podczas prac polowych, co mocno obciąża tylny podnośnik i hydraulikę zewnętrzną, często ujawniając problemy z podnoszeniem narzędzi, np. pługa zawieszanego. Model C-330M był produkowany w latach ok. 1986–1993 i wyposażony jest w dwucylindrowy silnik wysokoprężny Andoria S-312C o pojemności 1960 cm³ i mocy około 30 KM, współpracujący z mechaniczną skrzynią biegów 6 2. Masa własna ciągnika to około 1900–2000 kg, a udźwig tylnego TUZ sięga w granicach 800–900 kg, co pozwala na agregowanie lekkich pługów i maszyn uprawowych, choć wymaga sprawnej pompy hydraulicznej i szczelnego rozdzielacza. Na rynku wtórnym w Polsce używany Ursus C-330M w zależności od stanu technicznego i wyposażenia osiąga przybliżone ceny rzędu 25 000–40 000 zł.


Rekomendowane komentarze

No mam nadzieję że przyjdzie wiosna to wróci do normy, bo wczoraj już miałem najgorsze myśli przed oczami.  :wacko:  B)

Ale olej  mocno stary nie jest bo ma te 6 lat max, A w C-360 raz był zmiany olej a w 2014 spuszczony  i 10l dolanego nowego bo już wiaderku na spodzie był szlam, ale tak to ogólnie wszystko dobrze chodzi.  ;)

A W C-330M latem wymienię  olej zapewne.  ;)

jak olej zamarznie a dokładniej woda to nic nie działa tzn podnosnik i tur , hipol wiaże  wodę sam też się wkurzyłem i zalałem 330 utto z orlenu taki sam leje do skrzyni w fiacie , a dlatego zalałem bo raz spuszczałem olej z fiata a tam leci mi woda :o tak z 2 l a to ten utto nie miesza się z wodą

 

Tagże teraz jak mam w 330 utto to zima -10 czy -15 i wszystko chodzi (podnosnik czy tur) nie to co na hipolu lód w filtrze

 

Pamiętaj jak już mrozy odpuszczą na miarce olej jak bedzie taki srebrny czy siwawy to zmieszany z wodą (czy to silnik czy skrzynia)

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v