Skocz do zawartości

Ursus C-360



Na razie nie zapowiada się na atak zimy więc zacząłem długo odkładany zimowy remont Ursusa. Na pierwszy strzał idzie przednia oś...były już w niej straszne luzy ale dopiero jak wszystko rozebrałem to widać skalę problemu...ale mam nadzieję ze nowe tulejki i sworznie załatwią sprawę i nie trzeba będzie "ruszać " Macie jakieś rady na co zwrócić szczególną uwagę przy takiej regeneracji? Jak już uda się ogarnąć oś to biorę się za silnik...muszę ściągnąć głowice i oddać je do sprawdzenia i planowania...pompa wtryskowa też pojedzie do regeneracji.

Jeszcze jedna rzecz mnie trochę niepokoi..ostatnio zauważyłem pewną rzecz...Jak jadę i nacisnę gwałtownie sprzęgło to słychać pisk..najczęściej dzieje się to jak jadę do tyłu...myślałem że to coś ze sprzęgłem ale dźwięk wydobywa się tak jak by z lewej zwolnicy(siedząc na ciągniku) albo jak jadę na 5 biegu i nacisnę sprzęgło i hamulec to też coś potrafi zgrzytnąć w okolicach zwolnicy...Tylko i w jednym i w drugim przypadku nie dzieje się to cały czas tylko "od czasu do czasu" ale ostatnio trochę się te objawy nasiliły..Miał ktoś z Was taki przypadek? Może coś podpowiecie bo nie specjalnie chce mi się przeglądać wszystko i szukać po "omacku" ;)




Rekomendowane komentarze

@Ursusek-360

 

Powiedziałem tylko że chcę wentylator od zetora i sprzedawca o więcej nie pytał tylko podał mi coś takiego : )

 

@Izydor6280

 

Dokładnie nawet mi troszkę sprzedawca w sklepie rozradzał że nie ma sensu jak stary jest dobry ale postawiłem na swoim i nie żałuję...:)

 

@Songo

 

U mnie ostatnimi czasy była tendencja wzrostowa jeśli chodzi o temp...jak zawsze było na zielonym i ani wyżej nie drgnęło tak z czasem temp przy ciężkiej pracy zaczynała podchodzić poza zielone...chłodnica była czyszczona regularnie...pompa wody była już kiepska i puszczała trochę wody.. i może to też było powodem tego że się troszkę grzała ale po wymianie pompy wody i wentylatora ustało jak ręką odjął i w lecie przy wysokich temp też widać że trochę wolniej osiąga optymalną temperaturę ale jak się już zagrzeje to nie ma takiej opcji żeby wskazówka chociaż na chwilę weszła poza zielone pole..a na starym wentylatorze czasem się to zdarzało :) Ogólnie czuć nawet jak rękę przyłożysz z przodu chłodnicy że lepiej" wieje jak przy tym starym :) 

 

@Izydor6280

 

Mimo wszystko i tak warto go wymienić...W lecie o wiele trudniej przegrzać silnik...a w zimniejsze dni faktycznie dłużej się grzeje ale u mnie problemu z niedogrzaniem nie ma...może dłużej ale i tak silnik wcześniej czy później osiąga tą optymalną temperaturę ;) 

 

@Uziu92

 

Ciekawe porównanie ;) 

 

@Marcel9797

 

Co było w oryginale to nie wiem...ale najprawdopodobniej była prądnica bo od kiedy go Tata użytkował to była przy nim prądnica potem alternator z poloneza a teraz mam już drugi alternator Bosha z Forda i jestem z niego mega zadowolony ;) 

 

@Songo 

 

Prawdopodobnie tak :) 


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v