Skocz do zawartości

Kubota M128X kolektor wydechowy



Zauważyłem delikatny wyciek może bardziej zapocenie kolektora wydechowego z pierwszego cylindra. Według was jaka to może być przyczyna? Dodam że oleje wymieniane w silniku co 300 godzin. Pierwszy raz zauważyłem ten wyciek w te duże mrozy. Miał ktoś podobny przypadek?

Co widzimy na zdjęciu Kubota M128X kolektor wydechowy?

Ciągnik Kubota M128X w trakcie naprawy kolektora wydechowego na farmie. Ten wszechstronny model dysponuje mocą 128 KM, co czyni go wysoce efektywnym narzędziem w pracach rolniczych. Napędzany silnikiem Kubota o pojemności 6,1 litra i 4-cylindrach, oferuje niezawodność i wydajność, istotne przy wymagających zadaniach. Skrzynia biegów mechaniczna 16/16 zapewnia precyzyjne dostosowanie prędkości do warunków pracy. W scenie na zdjęciu Kubota M128X sugeruje przygotowania do współpracy z innymi maszynami, co podkreśla jego niezastąpioną rolę w gospodarstwie. Naprawa elementów wydechowych wskazuje na dbałość o utrzymanie optymalnej wydajności silnika.


Rekomendowane komentarze

Może spod pokrywy zaworów się sączy akurat w tym miejscu?

Pod pokrywą jest sucho nie ma przecieku

 

wyciek z kolektora wydechowego ? a to nie spaliny ?

Ewidentnie olej a nie spaliny

 

 

według mnie albo uszczelniacze zaworowe puszcają, albo pierścienie lub turbo ale te dwa ostatnie nie dają charakterystycznych objawów czyli raczej odpadają.

Jak by turbo puszczało to byś miał kolektor dolotowy zalany olejem nie wydechowy .Chyba że by dosłownie  lała turbina ciurkiem ;) Od kiedy to silnik wypluwa olej który przepuszczają pierścienie ? Jak by przepuszczały to pierścienie to by go  musiał spalić-czyt .dymić  ;) A żeby tak chlapał olejem to by musiał chyba wcale pierścieni nie mieć ;) Mi to wygląda jak typowy wyciek w Belarusach .Tam masz śruby kolektora wkręcone w głowice ,otwory są na wylot do kanałów oleju i jak poluzuje ci się śruba to cieknie  .Po mojemu to u Cb też była luźna i ją dokręcałeś bo się podejrzanie świeci ;)

 

 

 

Tak naprawdę ciężko powiedzieć. MI kiedyś w mf 255 przepaliło uszczelkę pod głowicą między dwom cylindrami przez kanał olejowy. Też wyciekało z pod uszczelki kolektora. Zdziwiony byłem, że nie wypluwało wydechem, górą. Ale ciekło ewidentnie z pod uszczelki kolektora. Tak jak piszą na razie jeździj i obserwuj. Może skończy się tylko na wydmuchanej uszczelce. Którą za jakiś czas będziesz musiał wymienić. Może to zwiastun czegoś poważniejszego.

Podbny objaw czyli plucie olejem z kolektora mam w sieczkarni silnik Volvo penta, ale tam jest to typowy problem z uszczelniaczami popychaczy i po długim postoju potrafi praktycznie kapac olej z kolektora ,a po odpaleniu biało ale po chwili juz oki  i silnik oleju nie łyka :) Nic z tym nie robił poprzedni włąsiciel ani ja nie mma zamiaru robic :) 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v