Skocz do zawartości

KubaMF

Zapraszam na małą historyjkę o c-330 z naszej szkoły ;) To więc tak pewnego dnia na praktykach mieliśmy zmienić olej w skrzyni biegów. Dziwne było to że na zimno strasznie biegi ciężko wchodziły, ale po odpaleniu chwilę pochodziła i w miarę to działało. Po krótkiej jezdzie w celu rozgrzania oleju zajechaliśmy na warsztat. Przygotowaliśmy wszystko potrzebne do spuszczenia oleju ze skrzyni, po odkręceniu śruby spustowej ukazał się bardzo dziwny olej. Zdziwił nas jego kolor i obrzydliwy zapach... Po spuszczeniu całego oleju ze skrzyni już było wiadome że bez płukania skrzyni biegów się nie obejdzie. Jednak okazało się że olej najprawdopodobniej ma już dobre parę lat (pewnie koło 10-20, nikt tego nie wie), w każdym razie wyglądało na to że chyba stracił już swoje wszystkie właściwości smarne jakie chyba tylko miał. Najlepsze co po spuszczeniu oleju biegi nie chciały w żaden sposób wchodzić, przyczyną tego wszystkiego jest ten olej... Przez tak długi czas jak nie był wymieniany stworzył taką powłokę że praktycznie można powiedzieć zakonserwował wszystkie części w skrzyni w 100% więc automatycznie utrudnił pracę wielu elementom w skrzyni.

Co widzimy na zdjęciu Ursus C-330?

Ursus C-330 podczas prac serwisowych przy skrzyni biegów, ustawiony na placu gospodarstwa, należy do lekkich, prostych konstrukcyjnie ciągników rolniczych produkowanych w latach 1967–1987 w Zakładach Mechanicznych Ursus. Maszyna wyposażona jest w dwucylindrowy silnik wysokoprężny S-312C o pojemności 1960 cm³, rozwijający około 30 KM, co w zupełności wystarcza do lżejszych prac polowych i transportowych. Mechaniczna skrzynia biegów oferuje 6 przełożeń do przodu i 2 wsteczne, a przy masie własnej około 1900 kg ciągnik zachowuje dobrą trakcję z prostymi maszynami zawieszanymi. Tylny trójpunktowy układ zawieszenia kategorii I osiąga udźwig w granicach 800–1000 kg, co pozwala na współpracę z pługiem dwuskibowym, niewielkim kultywatorem czy opryskiwaczem. Na rynku wtórnym w Polsce przybliżone ceny Ursusa C-330 zależą od stanu technicznego i wyposażenia i mieszczą się zwykle w przedziale od 15 000 do 30 000 zł.

  • Like 1

Rekomendowane komentarze

@Prorok Mówili niby że oni jeszcze nic przy niej nie robili, więc już sam się pogubiłem :D Zdjęcie tego nie oddaje co jest w rzeczywistości ... Jak zacząłem śrubokrętem to dopiero ta warstwa zaczęła schodzić, a najlepsze co zapomniałem dodać, że na kole talerzowym które łączy się z mechanizmem różnicowym za pośrednictwem śrub na 8 śrub tylko 3 się ostały. Co najlepsze nakrętki były migiem połapane :) Ciekawe ile przejezdził na tych 3 śrubach ;) 

To nie wina za długiego eksploatowania tego oleju tylko jego jakości. Ja miałem u siebie podobne problemy ze zmianą biegów już po roku od zalania skrzyni świeżym olejem. Zimą nie dało się ruszyć dźwigni dopóki ciągnik trochę nie pochodził. Też rozgrzałem skrzynię, spuściłem to dziadostwo, ile się dało wymyłem ropą i rozpuszczalnikiem i dopiero zalałem nowy olej. Teraz biegi chodzą bez problemów nawet jak jest mróz.

@Landfarmer No strasznie i do tego troszkę dziwna :) Jak na razie trzeba będzie tą skrzynie w środku umyć bo inaczej biegi nie będą wchodzić a co dalej będzie to zobaczymy, po feriach się dopiero dowiem co zrobili ;) 

@Prorok Szkoła nie jest pierwszym właścicielem Ciapka najprawdopodobniej wcześniejszy właściciel to zrobił bo niby nie zaglądali do niego odkąd go mają. 

@Karol No właśnie jak się przyjrzysz to widać ją na zdjęciu ;) 

@DTaras Konserwacja części do końca życia ciągnika zapewniona w 100% ;) 

@Marian Ty znasz przynajmniej historię co jak było, a w tym przypadku nikt nie wie jak było... Tak jak kolega niżej piszę @Mani najprawdopodobniej wlany był olej jakiejś słabej jakości i to zrobiło robotę. Do tego jeszcze dolewali co jakiś czas i jak to wszystko się zmieszało to wiadomo. Szkolny Ciapek to identyczny przykład jak u kolegi, te same objawy. W szkole też planują to zrobić chodz najlepszym rozwiązaniem byłby karscher z ciepłą wodą to wtedy bez problemu by to dziadostwo puściło :) 

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v