Skocz do zawartości

Belarus MTZ-82 + UG4


Gość
  • 6203 wyświetleń

MTZ w końcu wrócił od mechanika w tamtym tygodniu, to jeszcze w piątek i sobotę zdążyłem zaorać na zimę :) MTZ był remontowany z każdej strony, zostało zrobione w nim naprawdę wiele rzeczy, ale idzie teraz jak burza, aż się nie spodziewałem, choćby 15 koni dostał więcej :D w takiej kondycji nigdy go nie widziałem, jak wracałem od mechanika to na 9tym biegu wkręcał się na 2400obr co dawało jakieś 36km/h aż strach było tak zapiać :D zostało jeszcze kilka rzeczy do roboty ale zrobi się to na wiosnę :)




Rekomendowane komentarze

@Landfarmer rok 1995 czyli 20tka już mu stukła widzi mi się taki nowy tylko, że w wersji 1025 :D

 

@kevin25 robiona była: pompa wtryskowa, skrzynia (reduktory, kilka kół zębatych i łożyska), jakieś łożyska w tylnym moście, w przednim moście były wycieki uszczelniane, hydraulika była uszczelniana (pompa, rozdzielacz i siłownik tylny, orbitrol uszczelniany, kilka detali wizualnych było zrobione, jak klapka na masce, elektryka była robiona od świateł po kierunki, czujniki itp. nawiewy były robione, pewnie dużo rzeczy pominąłem ale dużo tego było a do zrobienia jeszcze kilka rzeczy zostało takich jak: prostowanie drzwi, z przodu rama przy moście jest pęknięta, halogeny trzeba dorobić i przydało by się go omalować. Koszt naprawy moim zdaniem niewielki jak na robotę która zostałą zrobiona - 4100zł, za tyle to nawet 1 rzeczy z wymienionych nie zrobił bym w zachodnim, dlatego jeżeli takiego poszukujesz polecam!

 

@kitowiak zgadza się 95r :D turbo raczej nie będę zakładał, bo fabrycznie go nie miał, ale bardzo chciałbym nabyć trochę nowszego 1025 :) na moich glinach każdy dodatkowy koń się liczy :D

 

@Setik przednie koło jest orginalne i go nie rozmontowywałem do orki je dzwigam, a jak pług stawiam to robi za stopkę żeby się nie przewrócił :) A MTZ nigdy na nic nie wymienie, praca jest nim znacznie wygodniejsza jak ursusami i na dzień dzisiejszy chyba nie ma nic tańszego w eksploatacji, choć nie powiem marzy mi się jego większy brat 1025 :)

 

@yahooo777 tak głównie pompa, wcześniej już go wkręcić powyżej 1800 nie mogłęm, a teraz powyżej 2000 to nie problem, biegi mam wszystkie zrobione, to idzie jak dzik :D przednie koło pługa służy jako stopka :) w orce jest podnieśione na maxa

 

@pp1208 a co Ci mam nagrać? :D licznik, który po obrotach silnika oblicza prędkość jazdy raczej ciężko żeby kłamał :D oczywiście może być odchyłka +/- 2km/h ale jak by się przyjżeć to na 2400obr na 9tym biegu wychodzi właśnie 36km/h

 

@yahoo0777 no tak 952 nie jechałem, ale z tego co wiadomo ma mniej biegów i skrzynia trochę wolniejsza :D no ale w polu ma te 15km więcej i skrzynia jest zsynchronizowana :)

tak przed remontem było 8zółw chociaż często redukowałem do 7 jak w glinie po górkę :D a teraz mam odblokowanego zająca, to orałem na 4-5 zając prędkość trochę niższa bo 8 zółw to 10-14km/h, a 5 zając to 7-11km/h ale orałem, wolniej tylko dlatego, że trzymać się ksiązkowych 7-9km/h przy orce. Już nie chciałem biedaka tak ujeżdżać :D chociaż na 7 zając może i też by poszedł, nie próbowałem, ale pewnie czarny dym by z komina szedł. Weźmy też pod uwagę że teraz oram na wyższych obrotach to też prędkości na danych biegach mam większe :)

@himen dokładnie :D mi mechanik powiedział, że mam orginalnie orbitrol a ja takie oczy by myślałem, że w nich serwo montowali :lol: ten traktor ogólnie ma swoje bolączki i czasami się coś zepsuje, ale silnik pojedzie nawet na najgorszym paliwie i na najgorszym oleju, po prostu wszystkoodporny :D

 

@Uziu92 nie miałem niebieskiego, ale to są te nowsze co jak składali w polsce to się podobno do tego nie przykładali i trzeba na start wszystko dokręcić :D

tam nie to ze zle bylo krecone, tam np obudowa wałka ataku czy tzw przystawka nie pasowała do przedniego mostu, podobnie cała pochwa, trzebabyło sie nakombinowac, odlewy jakos ze soba nie byly wyosiowane, materiał glina itp, caly czas mam wrazenie ze pronara robili z odrzutu ktory przychodzil z minska i nie został zapakowany do belarusów.


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v