Skocz do zawartości

Kierownica MTZ



W innym położeniu.
Zastanawiam się czy obrazu orbitrola nie założyć w kabinie.

  • Like 1



Rekomendowane komentarze

plusy tego że założysz orbitrol pod pulpitem to to że odpada krzyżak ale jak pod małym kątem to równo będzie chodził. Ale czy będziesz miał dobre dojście do przewodów :huh: , bo jakby z czasem ciekł orbitrol ( na podłogę nie nakapie to nie przeszkadza że pod deską) czy któryś przewód będziesz miał dobre dojście  :o 

 

Ps sam wymieniałem już 2 orbitrole i dojście kiepskie albo dużo blach do rozkręcania

Krzyżaki w tym patencie jeszcze nie są tak kłopotliwe jak wielokliny. W oryginale jest orbitrol pod deska rozdzielczą z regulowaną kolumna i jednym podwójnym krzyżakiem. Kiedyś ta podstawa była do kupienia.

A jaki lepszy.... na żadnym nie będzie lżej oba pracują tak samo różnica będzie w ilości obrotów od skrajnego lewo do skrajnego prawo. 160-ka zrobi ich mniej. Możesz ocenić typ swojego po grubości pierścienia w którym chodzi zębatka. Osobiście założył bym 160-kę.

Orbitrol i pompę dobiera się do wielkości (objętości) siłownika

Kiedyś zrobiłem w arkuszu kalkulacyjnym taki kalkulator do doboru elementów układu

Przykład:

 

obroty koła kierownicy    nv    125    1/min
objętość geometryczna orbitrola    Cu    80    ccm/obr
minimalny wydatek pompy    Qi=Cu*nv/1000    10    l/min
Siłownik            
Tłok    D    4    cm
Tłoczysko    d    2    cm
Skok    H    20    cm
objętość siłownika od L do R     Vt1=H*pi*(D^2-d^2)/4    188    ccm
objętość siłownika od R doL     Vt2=H*pi*D^2/4    251    ccm
Ilość obrotów kierownicy L>R    Nv1=Vt/Cu    2,36    obr.
Ilość obrotów kierownicy R>L    Nv2=Vt/Cu    3,14    obr.
Ilość obrotów kierownicy cros        5,50    obr.
 

Ja na twoim miejscu bym założył od razu za kolumną na prosto bez zbędnych krzyżaków. Masz pewność sprawnego działania i masz więcej miejsca do regulacji położenia kierownicy ograniczyć cię mogą jedynie węże. Orbitrol zależy od tego jaki siłownik planujesz montować 100 lepiej na pewno sprawdzi się w transporcie ale masz więcej obrotów 160 lepszy np. do tura bo mniej obrotów ale na drodze może okazać się za "czuły". No i pompa jak oryginał to lepszy będzie 100 bo na 160 na wolnych obrotach ciężej i wolniej będzie chodzić.

No zależy jaki masz siłownik bo jak dasz siłownik cieńszy niż 60mm i orbitrol 160 to tak jak pisze ansu jedziesz jak rowerem. Ja ja w moim też będę zakładał i na pewno 160tki nie wsadzę 100tkę ew 125 lub 80tkę ale wtedy siłownik niewiem jak to się fachowo nazywa co z dwóch stron wychodzi tłoczysko i to jest najlepsze rozwiązanie bo najlepiej się prowadzi gdyż niema różnicy objętości i to ma jechać nie pływać a ruski nie jest żadnym ciężkim sprzętem żeby nie wydołał mały siłownik. 

 

Jak myszkuje to raczej wina orbitrola lub nieszczelności w siłowniku. A siłownik z bizona czyli pewnie standard 28/50/200 taki montował kuzyn w swoim i orbitrol 100 prowadzi się ładnie nie myszkuje i oczywiście orbitrol stary danfoss nie jakaś nowy nawet droższy tego nie warto zakładać.

Oznaczenie orbitrola 80 czy 100 czy więcej to oznacza ilość oleju na obrót Cu w ccm czyli 80ccm 100ccm 160ccm

 

Pompę wydajność Qi dobiera się do obrotów kierownicy nv 100do150 1/min czyli Qi=Cu*nv/1000

 

Ilość obrotów kierownicy Nv od max do max nie mniej jak 3, nie więcej jak 5

Dla zwykłego siłownika

objętość siłownika od L do R     Vt1=H*pi*(D^2-d^2)/4
objętość siłownika od R doL     Vt2=H*pi*D^2/4
Ilość obrotów kierownicy L>R    Nv1=Vt/Cu
Ilość obrotów kierownicy R>L    Nv2=Vt2/Cu

Dla siłownika o którym pisze Milosz27 Vt1=Vt2=H*pi*(D^2-d^2)/4 i analogicznie Nv1=Nv2

 

 

Kabina robiona pod jakie szyby?

No zależy jaki masz siłownik bo jak dasz siłownik cieńszy niż 60mm i orbitrol 160 to tak jak pisze ansu jedziesz jak rowerem. Ja ja w moim też będę zakładał i na pewno 160tki nie wsadzę 100tkę ew 125 lub 80tkę ale wtedy siłownik niewiem jak to się fachowo nazywa co z dwóch stron wychodzi tłoczysko i to jest najlepsze rozwiązanie bo najlepiej się prowadzi gdyż niema różnicy objętości i to ma jechać nie pływać a ruski nie jest żadnym ciężkim sprzętem żeby nie wydołał mały siłownik.

 

Jak myszkuje to raczej wina orbitrola lub nieszczelności w siłowniku. A siłownik z bizona czyli pewnie standard 28/50/200 taki montował kuzyn w swoim i orbitrol 100 prowadzi się ładnie nie myszkuje i oczywiście orbitrol stary danfoss nie jakaś nowy nawet droższy tego nie warto zakładać.

Ja mam siłownik z tych bizonow co były na wąskich kołach i tam jest cienki siłownik a orbitrol jakaś używka ale coś przepuszcza olej bo podczas jazdy kierownica trzeba lekko kręcić cały czas w lewo a jedziesz na wprost ale to minimalnie. Jak już robię to chce i z tym zrobić porządek bo powiem że jak się szybko jedzie i rzuci w prawo albo w lewo to trochę nie ciekawie to wygląda.

z tym krzyżakiem to luzów nie ma ale jak za mocno złamiesz to nie równo chodzi , kierownicą ruszysz 5 stopni a orbitrol 10 stopni albo odwrotnie zależy jak się ustawi krzyżak

 

http://zssplus.pl/publikacje/publikacje/17_18_19/3-005.jpg

 

  • przy kącie odchylenia γ=10º zmiany prędkości kątowej wejście/wyjście wynoszą ±3 %
  • przy kącie odchylenia γ=15º zmiany prędkości kątowej wejście/wyjście wynoszą ±6,9 %

 

tagże krzyżak jak najbardziej tylko nie złam za mocno ;) albo daj dwa na stałej podporze w odległości 10 cm i orbitrol dasz przed czy nad zbiornikiem oleju pod szybą

 

Co do orbitroli to one tak mają ;[  w jednym ciagniku mi siadł to na rozgrzanym sam sobie skręcał przy ok 40 km/h na środek drogi :ph34r: 

 

a w drugim odwrotnie w prawo ciągneło ale cały czas delikatnie skręcał a nie raptownie

ale  jak kręciłem delikatnie w lewo to jechał prosto. Czuć było luz (orbitrol przepuszczał) przy skręcaniu teraz mam nowy to nie leje się z niego ale też potrafi coś mu nie tak być w prawo skręca ale co jakiś czas ruszę kierownicą i prosto jedzie

 

PS Niby nowy nie chiński ale za 600 zł :huh: znalazłem co prawda za 2000 tyś ale na zdjęciu nie różnił się niczym oprócz ceny, a oryginału to nie kupię bo tylko 9000 tyś :o

 

Ja miałem ten niby nie chiński ale go od razu wywaliłem kupiłem danfossa. Ja jestem zdania że lepiej kupić używany renomowanej marki za 200-400 i nawet w razie potrzeby oddać go do regeneracji w dobrym zakładzie chociaż może nie będzie już ideałem ale na pewno nie gorszy od no name niewiadomego pochodzienia czy chińskich ulepów i duuuużo dłużej będzie działać. 

z tym krzyżakiem to luzów nie ma ale jak za mocno złamiesz to nie równo chodzi , kierownicą ruszysz 5 stopni a orbitrol 10 stopni albo odwrotnie zależy jak się ustawi krzyżak

 

http://zssplus.pl/publikacje/publikacje/17_18_19/3-005.jpg

 

  • przy kącie odchylenia γ=10º zmiany prędkości kątowej wejście/wyjście wynoszą ±3 %
  • przy kącie odchylenia γ=15º zmiany prędkości kątowej wejście/wyjście wynoszą ±6,9 %

 

 

To zjawisko występuje na jednym krzyżaku a ruskim  jest podwójny jak wałek wom czy krzyżaki w przednich mostach. Kreci się płynnie. 

w starym mtz z małą kabiną był pojedynczy krzyżak

 

żebym znalazł danfossa to bym może i kupił nowy , a ten co mam to tylko made in europ <_<

 

a o regeneracji to jeszcze nie słyszałem żeby ktoś dawał , a i po regeracji pomp hydraulicznych to jeszcze nikt nie był zadowolony (ale zębatych)

 

zresztą nie bardzo jest co tam regenerować -_-


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v