Massey ferguson 390 i mf 675

Mikruss

Dzisiejszy nabytek obok ze starszym bratem ktory idzie na sprzedanie. Wiernie sluzyl ponad 6 lat.

  • Like 1

Informacje o zdjęciu Massey ferguson 390 i mf 675

Zrobione z samsung SM-J500FN

  • 3,7 mm
  • 1/206
  • f f/1.9
  • ISO 64
Wyświetl informacje EXIF o wszystkich zdjęciach



Rekomendowane komentarze

  • Zaawansowany
  • extrabyk
  • 2304 5481

Seria 3XX bardzo udana i powinieneś być zadowolony !

Mam do zbycia 698 bez przedniego napędu. Jest w nim trochę do ogarnięcia ale cena atrakcyjna :D

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • margoo78
  • 125 1143

Czy w tym 390 podnośnik i kiper trzeba przełączać jak 255 i jak szybko idzie na drodze?

    • Like 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Mikruss
  • 152 2567

390 zjechala tydzien temu z francji w stanie jak na foto bo go ogladalem jak zjezdzal z lawety. U mnie to juz 3 ciagnik od jednefo handlarza
Chorowalem na ten model od dawna a sam wpadl w rece nieoczekiwanje. Hmm co do ceny to to co wisi w nwcie w takim stanie jest o kilka tysi drozsze. Plus ze ma mocowania do ladowacza stoll. 675 jest w dobrym stanie. Jechac w pole i robic. Jedyne co przydaloby sie zrobic to luz na sworzniu na osi ale to bedzie zrobione albo cena do negocjacji 26500 zl 1987 rok akrzynia 12/4 ze wzmacniaczem ktory byl zalozony nowy i ma obecnie ok 1000mth. Jak cos to na pw opisze wiecej co bylo w nim robione. U nas w domu podad 6 lat.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Mikruss
  • 152 2567

Czy w tym 390 podnośnik i kiper trzeba przełączać jak 255 i jak szybko idzie na drodze?

Jest normalnie 2 pary wyjsc jak w normalnym ciagniku. W 675 tez mam 2 pary wyjsc. W 390 jest inna pompa oleju na rozrzadzie a w 675 w skrzyni podwojna pompa jedna od kipra druga od podnosnika ale mozna wydatek obu polaczyc i mamy max wydatek oleju na kipra i w tedy trzeba uwazac na weze bo slabe strzelaja

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Thomas2135
  • 2680 13244

Ceny są zróżnicowane od 35 tyś do ponad 50 tyś jak np ten.https://www.olx.pl/i2/oferty/q-massey-ferguson-390/?page=235 tyś to dobra cena, ale 50 to przegięcie a jest takich kilka.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • extrabyk
  • 2304 5481

Czy w tym 390 podnośnik i kiper trzeba przełączać jak 255 i jak szybko idzie na drodze?

Jeśli jest to ostatnia wersja po modernizacji z dźwignią biegów po prawej i rewersem mechanicznym przy kierownicy to pleci ok. 37km/godzinę a jeśli starszy to ok. 32km/godzinę.

Wajchę do przełączania hydrauliki to tylko w MFach z Ursusa spotkasz bo te dziady potrafili kupić licencję ale nie potrafili wyprodukować ciągnika tak jak w oryginale tylko wprowadzili masę oszczędnościowych zmian.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Mikruss
  • 152 2567

u mnie jest rewers przy kierownicy i biegi z prawej strony i jedzie ok 30 km/h. Były rożne wersje skrzyń, 40 km/h czesciej sie zdarzały w wersjach turbo.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • hubertuss
  • 633 4839

Skrzynia 30 km/h może się trafić bo swego czasu we Francji były takie ograniczenia. Sporo ciągników z tamtych lat miało skrzynie 30 km/h. Hydrauliki do kiprowania nie trzeba przełączać bo w serii 300 są dwie pompy hydrauliki.  Można sumować ich wydatek. Wtedy kiprować będzie szybciej lub tur będzie działał szybciej.

    • Like 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Thomas2135
  • 2680 13244

Do tego z Ostrołęki mam tyle samo co do tego w tym ogłoszeniuhttps://www.olx.pl/i2/oferty/q-massey-ferguson-390/?page=2Opony nie takie najgorsze a vat mógłbym odliczyć. Ten wyżej ma gorsze, tylko ładowacz podnosi cenę. Niechby bez ładowacza kosztował 45 tyś to jest to realna wartość tego ciągnika? Czy nie w podobnych pieniądzach są modele np 3060? Tak pytam i zbiera opinie, bo niewykluczone, że w przyszłym roku będę chciał coś być może kupić do 80 KM.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Mikruss
  • 152 2567

Seria 3xxx jest serią wieksza, mi az tak na gabarytach nie zależało bo to jest pomocnik, czyli zgrabiarka, rozrzutnik (na razie), opryskiwacz, rozsiewacz itp. Komfort mi w tym ciągniku wystracza, a do ciężkich robót mam Valtre która i tak najwięcej smigam. Do tego ciągnika wpadnie jedynie prawdopodobnie pneumatyka i zaloze ładowacz.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • hubertuss
  • 633 4839

Seria 3000 może i jest serią większą. Ale ze względu na to że są to ciągniki stare. To seria 300 ze względu na moim zdaniem bardzo wysoką bezawaryjność jest droższą serią. Zresztą potwierdzają to ceny rynkowe. Mało tego sporo części jest takie same jak popularnych w Polsce MF i Ursusów licencyjnych.

Mam 390 2 wd 89 r jako pomocniczy. Przewód wysokiego ciśnienia od pompy do wtryskiwacza kupiłem. Nie wiem od czego po wygięciu pasował. Simering tylnej zwolnicy od 255. Przerywacz kierunków od golfa 3. Pokrywki przednich łożysk/łożyska od 255. Końcówki drążka kierowniczego lewa prawa od iveco. To wszystko co w nim naprawiałem przez 9 lat. Nie wiem ile on am przebiegu. Ale wszystko działa jak trzeba.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Thomas2135
  • 2680 13244

Tylko weź tak szukaj i przymierzaj. Komu przyszłoby do głowy, że końcówki z iveco będą pasować do ciągnika. W sklepie nie są normalnie dostępne takie części na zamówienie?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • hubertuss
  • 633 4839

To było 9 lat temu, gdy sklepów z częściami do maszyn z zachodu nie było za dużo. A u korbanka kosztowały po 200 lub więcej za sztukę. Wziąłem jedną i zaszedłem do sklepu z częściami do ciężarówek. Koleś wcale nie latał po półkach. Tylko wziął suwmiarkę obmierzył moją. Wyjął katalog z końcówkami a w nim były opisane wszystkie kluczowe wymiary. I tak znalazł mi potrzebny model. Dopiero potem zapytałem od jakiego to auta są. To mi powiedział, że np do iveco pasują ciężarowego.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Mikruss
  • 152 2567

Wystarczy ze nr koncowki wklepiesz w neta i znajdziesz. 13 lat temu jak ojciec kupil mf 3080 to kocowki w sklepie z czesciami do ciezarowek kupowalismy tak samo fitr oleju bo pasuje z dafa chyba. Krzyzaki do ladowarki manitou kupowalem to pasowaly znowu z transita hehe. Co do zakupu jakby pewnie byl 3065 albo same explorerII to tez bym nie pogardzil, a najbardziej to chyba by mnie uszczesliwil fiat z koncowki prodykchi przez wejsciem new hollanda bo to tez twarde sztuki a bardzo niedocenione u nas.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • extrabyk
  • 2304 5481

Seria 3xxx to bardzo fajne ciągniki ale jak są już wylatane a które nie są to więcej z nimi problemów i to kosztownych. Natomiast seria 3xx to chyba najlepsza seria w historii MFa w klasie ciągników 60-90 KM. Prosta w obsłudze oraz w naprawach. Najważniejszą różnicą w porównaniu do starszych serii 1xx, 2xx, 5xx i 6xx z których się ta seria wywodzi jest to, że ma pompy hydrauliczne zębate przy silniku z prawej strony a nie tak jak do tej pory bardzo dobre ale drogie pompy tłoczkowe upakowane na dodatek w w skrzyni biegów tuż przed tylnym mostem. Do tego bardzo fajna jak na tą klasę ciągnika kabina gdzie siedzi się sporo niżej w stosunku do tego co we wcześniejszych seriach a to przekłada się na komfort bo zwłaszcza w lekkim ciągniku im wyżej się siedzi tym większe siły działają na nasze kręgosłupy. Sam ciągnik też jest dość niski co powoduje,że nadaje się jako ciągnik do prac w niskich budynkach. Dzięki temu,że z przodu szyba nie ma żadnych poprzeczek jest super widoczność. Po dodaniu rewersu (mechanicznego) przy kierownicy ciągnik stał się bardzo dobry do prac z ładowaczem. Te wszystkie zalety docenili zachodni farmerzy i te ciągniki są dość rzadko sprzedawane a jak już to ceny są bardzo wysokie. Owszem zdarzają się tanie ale to egzemplarze już bardzo dobite lub z poważną usterką, którą polski handlarz usunie "na sznurki" aby tylko sprzedać i zarobić. Na ciągniku w idealnym stanie z tej serii nie da się zarobić bo taki egzemplarz już na zachodzie jeśli jest do kupienia to w przeliczeniu na złotówki ciężko o cenę niższą niż 50 tyś. a gdzie zarobek importera ?

To samo jest ze wspomnianą przez kolegę wyżej serią 90 ze stajni Fiata. Seria obejmowała ciągniki od 60 do 180 KM. i są to do dziś pancerne ciągniki, które w idealnym stanie potrafią na zachodzie kosztować dwa razy więcej niż coś z młodszych o 10-15 lat serii w podobnym stanie.

Co do części to już nie ma problemu a zwłaszcza do ciągników takich jak te popularne serie. Wszystko jest do dostania choćby z oferty Granitu. Jedynym wyjątkiem są części do skrzyń biegów ale to jest problem wszystkich zachodnich marek.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Mikruss
  • 152 2567

Zamisat tego moglem tez brac 4255 z 2000 roku z turem itp w dobrej cenie ale niestety to juz za duzo by bylo a to seria która zastapila 3xx. No nic zobaczymy hak sie bedzie sprawowac. Mam nadzieje ze dobrze bo widac ze ciafnik byl refularnie serwisowany a przedni napew swiezo po przegladzie bo ma nowe krzyzaki niektore swoznie i niektore lozyska chyba

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • extrabyk
  • 2304 5481

Lać dobre paliwo, wymieniać oleje i smarować tu i tam a będziesz zadowolony z tego ciągnika. Zresztą miałeś już MFa to wiesz co i jak a ten model jest pod każdym względem jeszcze lepszy od poprzednich mimo dość małych różnic. Seria 4xxx to następca i w podstawowych wersjach też nie ma z nim problemów ale z racji wyższych roczników i dobrej opinii są jednak droższe od serii 3xx. Tak więc nie żałuj tylko ciesz się z tego co masz i "będzie pan zadowolony" :D

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.