Skocz do zawartości

Tuleja wału napędowego przedniego napędu w Lampo 70



Prezentuję sposób na spowolnienie zużycia tulei wału przedniego napędu. Jako, że u mnie w jednej tulei zostały całkowicie ścięte zęby, a w drugiej zwężone o połowę postanowiłem zrobić takie oto hermetyczne złącze ala przegub. Tuleja i końcówka wału i wałka zostały dokładnie przesmarowane smarem do przegubów (akurat miałem) następnie naciągnąłem dętkę rowerową i zamknąłem hermetycznie trytytkami. Nie wiem na ile to wytrzyma ale jak wytrzyma to powinno zdać egzamin idealnie. Nowa tuleja 220zł, od strony skrzyni prawie 300zł- dziękuję bardzo za taki biznes, tylko czekać aż następnym razem pójdą też zęby na wałku atakującym przedniego mostu- około 1000zł, tym razem na szczęście tylko trochę przewęziło mu frezy. Pozdrawiam!


Rekomendowane komentarze

U siebie w massey'u wymieniłem tuleje na takie z otworami pod kalamitki do smarowania. Wewnątrz tuleja ma wyfrezowany kanał i ładnie szybko można nasmarować w każdej chwili bez tego kondona :D

 

Gratki za pomysł, zawsze to lepiej niż nic jednak przodek do zrobienia szybciej czy później będzie.

___________________________________________________________________________________________________________

AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca :)

Edytowane przez andrewk

Luzu na moście nie ma, właściwie to nie ma ich nigdzie, traktor jest smarowany co chwilę, ma 3800 motogodzin. Gdyby były problemy z osiowością tuleje byłyby rozbite/ zniekształcone, tutaj mają jedynie starte/przewężone frezy na skutek tarcia, po prostu od pracy przenoszenia napędu. Może przyczyną było to że jakiś czas jeździliśmy non stop z włączonym przednim napędem bo przycięła się dźwignia i nie dało się go rozłączyć. Może też stało się tak dla tego, że traktor pracuje w chmielnikach gdzie trzeba wiele razy nawracać i nie ma za dużo miejsca na uwrociach więc po kilka razy zmiana kierunku przód-tył.

Jeszcze uściślając, ponieważ jest znaczna różnica w średnicy tulei i wału, dętka rowerowa była najlepszą, albo najłatwiejszą opcją ze względu na swoją elastyczność. Naciągnięcie na tuleję jakiejś mocniejszej gumy, która jednocześnie byłaby na tyle ścisła by utrzymać szczelność na wale byłoby bardzo trudne.

przyczyną jest to, że ten ciągnik główną siłą uciągu ma na przednim moście, tył tego ciągnika jest strasznie lekki i bez przodu nic nie idzie nim zrobić, przyczepy z pola lepiej wyciąga 360 niż ten bez załączonego przodu, miałem rollera 70, oszczędny ciągnik i niestety na polskę strasznie ogołocony z wyposażenia

przyczyną jest to, że ten ciągnik główną siłą uciągu ma na przednim moście, tył tego ciągnika jest strasznie lekki i bez przodu nic nie idzie nim zrobić, przyczepy z pola lepiej wyciąga 360 niż ten bez załączonego przodu, miałem rollera 70, oszczędny ciągnik i niestety na polskę strasznie ogołocony z wyposażenia

Z całym szacunkiem... wymień tuleje przedniego sworznia - dużą i małą.. oszczędzisz sobie zakup ponownie ściętych tulei łączących wałek . Jest taka zasada, ścina ci tulejkę... wymieniasz od razu tuleje sworznia.. inaczej historia się powtórzy.. Jak byś miał przeniesienie napędu na wałku z krzyżakiem możesz jezdzic az przód odpadnie.. tutaj niestety.. lub stety od razu oznaką jest ścinanie tulejek. Pozdr.

Nie mam akurat zdjęc uszkodzenia, ale nie zawsze widać przesunięcie szczeliny na wejsciu wałka atakującego, ogolnie te tuleje sie zużywają, jestem juz po 5 takich wymianach , spokojnie mozesz w ciemno wymieniać..  jak ścina to tak jak piosałem =tuleje sworznia zużyte. Czasem jak dobrze sie przypatrzysz mozesz zauwazyc różnice szczeliny, lub wypadające listki mosiężnej tulei z tej szczeliny.. Akurat u mnie w agroplusie70 po 7 latach pierwszy raz padła tuleja pierwszy raz i tez nie ma tura.. i chodzil w lekkich rzeczach i byla smarowana z przodu i spodu.. to sie zużywa.. wymieniaj w ciemno :) bo za każdym ścinaniem cierpi frez na wałku atakujacym.. a wałek jest drogi.. zrób to za razem.. koszt tulei to ok 350-400zł + ok 200zł wymiana

Chcę podziękować kolegom za naprowadzenie mnie na trop tulejek przedniego mostu, po konsultacjach z mechanikiem podniosłem przód traktora za podporę czopu czy jak to się zwie, ważne aby nie za most bo nie będzie widać. Podniosłem i opuściłem i tak parę razy i ładnie widać jak podpora opadając siada na moście, luz wynosi ok 2mm i nawet to słychać przy szybkim opuszczaniu. Także chyba sobie zawczasu wymienię i te tulejki. Czy miały one wpływ na zużycie tulei napędu? Nie wiem... myślę że sam metal uderzający o metal między tuleją a wałem podczas przenoszenia napędu oraz dodatek rdzy jaka była na wewnętrznej stronie tulei tworzyły wystarczające tarcie by wytrzeć i ściąć frezy. Pozdrawiam!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v