Skocz do zawartości

Pronar 5440


MgrLukash

Szepietowo 25.06.2016


Rekomendowane komentarze

co Wy się boicie tego mocznika? To lepsze niż egr... W razi czego można z nawozu zrobić. Ktoś wyjaśni?

Odnośnik do komentarza

scr napewno a egr? W każdym razie wtryskiwanie mocznika było lepszą metodą ze względu na brak konieczności recyrkulacji. To że jest kat to wiadomo. Fakt - na zimę trzeba garaż bo to wodny roztwór. Bardziej chodziło mi o wypowiedź kogoś kto styczność z tym systemem w ciągnikach.

Odnośnik do komentarza

Nie trzeba garażu, nie wiem jak rozwiązali to w pronarze, ale w valtrach przez kilka minut po prostu nie podaje adblue aż grzałką go rozmrozi i tyle... po drugie rozłączenie adblue to pestka, większość serwisantów zrobi ci to za 500-1000 zł, wywalenie dpf to jest dopiero koszt i trudność...

Odnośnik do komentarza

tylko, że mocznik po zamrożeniu nie chce się odwrócić. Są informacje, że należy płyn wymienić. Chyba, że pompa miesza roztwór to inaczej ale wtedy musi byc pompa co zwali cały płyn z układu.

Odnośnik do komentarza

co do wyłączeń to taki sobie argument. Dla mnie podstawowym jest ustawienie silnika do pracy na wyższej temperaturze co wpływa na zwiększenie jego parametrów oraz fak, że kolektor i olej nie będzie tak zasyfiany. Ale niewiem - może ktoś się wypowie co z tym więcej pracuje.

Odnośnik do komentarza

Egr był stosowany juz w latach 90 może nie w ciągnikach ale w autach tak więc tu musi.Ad blue dla mnie znacznie lepszy niż dpf bo to gowno jak się nie dopali to silnik tylko w awaryjnym trybie chodzi i wszystko się zatyka.Pierwszy roztwór miał podobno problemy z szybkim zamsrazaniem teraz to poprawili

Odnośnik do komentarza

ale egr to zupełnie inna para kaloszy, inne zjawisko tu wchodzi w grę. DPF czy FAP to także co innego ale ustawienie silnika na wyższą temperaturę spalania obniża zawartość pm10 i pm6 w spalinach i w silnikach z dodatkiem mocznika filtr wytrzyma więcej i nie wpływa tak mocno ma pogarszanie osiągów, że o mniejszym zapotrzebowaniu na paliwo do konserwacji tego filtra nie wspomnę. Mi chodzi o rzeczywiste interwencje serwisu do ad blue. Może jakiś specjalny post założyć?

Odnośnik do komentarza

W valtrze jest tak że po zgaszeniu ciągnika pompka wypopowuje z układu adblue i wtedy bez problemu rozmraża go w zbiorniku, zresztą w Polsce jak w Polsce ale np. W finlandii gdybu był z tym problem to oni wgl. nie mogli by na tym jeździć...

Odnośnik do komentarza

słusznie. Tylko czy Pronar robi tak samo? Miejmy nadzieję, że tak. Czy oczyszvzania filtra cząstek nie masz czasem elektrycznie u siebie?

Odnośnik do komentarza

musi cofać płyn inaczej uszkodzi układ. adblue zamarza poniżej 10-12 stopni poniżej zera ale co gorsza to się krystalizuje i bez cofania płynu zatkało by zaworki albo przewody. Ciekawy jestem jaki układ siedzi w tych pronarach chyba nie czasami denoxtronik 2 z Boscha jeśli tak to układ jest banalnie prosty. ciężarowe volvo i Renault to ma case i nh też.

Odnośnik do komentarza

valtra też ma ten z Boscha, odłączenie go to góra 5 min bez wywalania żadnych błędów związanych z adblue, ograniczenia mocy itd.

Odnośnik do komentarza

miejmy nadzieję że Pronar maksymalnie uprościł ten układ i da się włączyć cały ten wymysł ekoterrorystów w bardzo prosty sposób

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v