Skocz do zawartości



Rekomendowane komentarze

Już popadacie w jakąś paranoję, spalanie stukowe  powodem  większego kolektora  :lol:

Taki kolektor z pewnością nie zaszkodzi silnikowi, gdyby miał przekroje mniejsze niż być powinno to  na dobre by nie wyszło tak jak zapchany filtr powietrza (dla przykładu) ,

ale takie coś to najwyżej rozrzutność w ilości użytego materiału  :P

Gra nie warta świeczki...w doładowaniu ważna jest turbina oraz kształt  (gładkie bez załamań powierzchnie) i długość kolektorów dolotowych..przykład ..silnik Zetor 72, 77. Chłodzenie powietrza znacznie poprawia doładowanie. Bezpośrednie kolektory dolotowe winny mieć lekkie przewężenia aby zwiększyć prędkość przepływu gazu...itd. - dużo jest tych czynników.

Ale taka "robota" ma jeden plus- poprawia nastrój użytkownika. Szczerze pozdrawiam kolegę.

Co jeszcze zapomniałem dodać. W dużych ursusach kolektor dolotowy zawsze był ten sam a zmieniał się tylko filtr (występowały w 3 rozmiarach) nawet jak dochodziło turbo.

Kolektor   napewno zmniejszy pulsacje  przepływu przez fitr mokry a co za tym idzie zmniejszy spadek przez niego , mało widoczny bedzie wpływ ale z 2 % mocy przybędzie szczególnie koło 1800 obr/min

Jednego jestem pewien, robiąc coś takiego dla świecy płomieniowej  więcej dobrego przyniesie niż płomieniówka w zwykłym kolektorze lub zamiast tego psikanie samostartem.

Co do przyrostu mocy to znaczenie ma może symboliczne o ile nie żadne. 

Tak jak napisałem przyrost mocy bedzie  w okolicach 1800 obr/min (  oczywiście przyrost momentu )

objetość  zwiekszyła sie prawie 4 krotnie   i zmieniła się częstośc  drgań własnych  gazu w kolektorze  .

Przyrost mocy i to o 2% ?

Nie masz żadnych podstaw  to takich teorii, poza tym filtr ten sam, rury doprowadzające te same, kanały w głowicach jak i zawory również bez zmian więc skąd takie myślenie i wyliczanie. 

Edit, widziałem że jednak metalową rurę nad chłodnicą zmienił i jest nawet zagięcie o 90*  by to wszystko zmieścić. 


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v