Skocz do zawartości


Inne zdjęcia w Ursus C-385 - 1954

12 komentarzy

Rekomendowane komentarze

Przestańcie z tą polską mocą. W tym jak i każdym dużym ursusie siedzi siknik produkowany przez zetora a polski to on nie jest.

  • Like 1

w orce szedł nawet dobrze tylko najgorzej było nawracać na poprzeczkach, chociaż jakby był przedni napęd to robota by szła o wiele lepiej

Silnik nie był produkowany przez Zetora tylko przez słowackiego ZTSa. I polecam co niektórym dobrze poszukać informacji a nie powtarzać ciągle ten mit że ciężka seria jest Zetora. Nie ona jest nasza, polska.

Ciężka seria to głównie dzieło polskich konstruktorów. Pracami nad tymi ciągnikami kierowali: Eugeniusz Ajzenberg (silnik) i Jerzy Stożek (układ napędowy). Silniki były produkowane przez Słowacką firmę Martin, skrzynie biegów w Czechach, a tylny most w Polsce.

  • Like 1

Ciężka seria to głównie dzieło polskich konstruktorów. Pracami nad tymi ciągnikami kierowali: Eugeniusz Ajzenberg (silnik) i Jerzy Stożek (układ napędowy). Silniki były produkowane przez Słowacką firmę Martin, skrzynie biegów w Czechach, a tylny most w Polsce.

 

Dlatego, w moich ciężkich Ursusach (pochodzących z fabryki Ursus, nie żadnych dziwnych przeszczepach), na silniku widnieje napis "Zetor", na skrzyni pośredniej "Zetor", na skrzyni biegów "Zetor", a na tylnym moście, dla odmiany "Zetor"    :D

 

Ciężko tu mówić o Polskiej konstrukcji -  nasza była tylko część inżynierów. ;)  To trochę tak, jakby Polski inżynier  dostał posadę w np: fabryce Forda i nadzorował prace nad nowym modelem, na terenie USA, a następnie  FSO zaczęło tłuc ten model    <_<

Silniki do 75 roku były produkowane w Brnie a następnie w nowo wybudowanej fabryce silników Zetor w Martinie na Słowacji. Skrzynie montowało ZVL Považské strojárne a także doszukałem się informacji, że montowano je również w Pradze. U nas tylny most w Ursusie w Warszawie oraz hydraulika w Agromet Archimedes Wrocław, podobno przednią oś nienapędzaną, napędzaną w UTB - Rumunia, następnie Stetex - Czechy

  • Like 1

Wszystkie nie były licencyjne , C-330 były polskie jako jedyne :) <_<

 

Przecież gdy pisze "c-45 i wszystkie licencyjne" mam na myśli- "taka sama polska moc jak c-45 wszystkie ciągniki produkowane na licencji" 

Nie rozumiem jak można było to tak zinterpretować...

Przecież gdy pisze "c-45 i wszystkie licencyjne" mam na myśli- "taka sama polska moc jak c-45 wszystkie ciągniki produkowane na licencji"

Nie rozumiem jak można było to tak zinterpretować...

Już usuwam komentarz .

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×