Skocz do zawartości
Co widzimy na zdjęciu Kubota M9960?

Ciągnik rolniczy Kubota M9960 to przykład zaawansowanej technologii w sektorze maszyn rolniczych. Wyposażony w silnik o mocy znamionowej 100 KM oraz pojemności skokowej 3,8 litra, zapewnia odpowiednią wydajność podczas intensywnych prac polowych. Sześciocylindrowy silnik wysokoprężny jest wspierany przez mechanicznie zsynchronizowaną skrzynię biegów, która oferuje 12 biegów do przodu oraz 12 wstecz. W warunkach orki, ciągnik Kubota M9960 efektywnie współpracuje z płogiem, co czyni go niezastąpionym narzędziem w przygotowywaniu gleby pod uprawy. Jego maksymalny udźwig tylnego TUZ wynoszący 4100 kg umożliwia podłączenie różnorodnych maszyn rolniczych. Cechy te sprawiają, że Kubota M9960 jest idealnym rozwiązaniem dla rolników poszukujących wydajności i niezawodności w codziennych pracach na polu.


Rekomendowane komentarze

Kubota na testach wypada słabo pod względem spalania dlatego, że testowana jest jak wszystkie inne ciągniki przy mocy maksymalnej. Którą silniki kuboty osiągają na wysokich obrotach. Tym bardziej, że test kuboty robiony jest z work cruise. Który to co prawda powoduje, że moc i moment obrotowy jest wyższy. Choć i tak Nm jest przeważnie mniej niż u konkurencji. To niestety ten program powoduje też znacznie wyższe zużycie paliwa. Podsumowując moc na wysokich obrotach mały moment obrotowy i work cruise powodują wzrost spalania.

Wielu użytkowników przy lekkich pracach nie korzysta z work cruise dodatkowo pracują na niskich obrotach, gdzie deklarowanej mocy jest 50 czy 60 % dlatego osiągają małe spalanie. Ale podobnie niskie spalanie da się osiągnąć w innym ciągniku z większym momentem i mocą max na niższych obrotach. Stosując wyższy bieg a co za tym idzie obniżając obroty. Podsumowując Kubota w lekkich pracach nie pali jakoś szczególnie mało na tle konkurencji o podobnej mocy i gabarytach. Za to w ciężkich pracach z wykorzystaniem mocy maksymalnej jest paliwożerna.

Jestem z podlaskiego :)
Co do spalania Kubota miałą mniejsze od johna 5100 m  :>
dzis skonczyłem test 'Emki' wrzuce zdj :)
kubota spisywała sie łądnie, najwiekszym zaskoczeniem byl półbieg, oraz dało się zauwazyc wyzsza pojemnosc niz np case, gdy z pługiem znizasz obroty do 900 i wciskasz nie było takiej przerwy czy powolnego zanim to nabierze sily tylko od razu wyrywa i rusza wiec powiem ze czuc jej moc :)
 

 

@pp1208 porównaj pojemności i systemy zasilania. Porównujesz współczesny ciągnik z ciągnikiem z lat 80...

 

Co nie zmienia faktu że przy współczesnych ciagnikach Kubota pod względem zużycia paliwa wypada bardzo słabo.

Ale test w top agrar bedzie się bardzo różnić od testu u każdego z nas w gospodarstwie w zależnosci od potrzeb, maszyn itp :) wiec według mnie te testy to taka moze bardziej promocja niż informacja poniewaz różnia sie wyniki :)

Wiadomo ze w tych testach jest sporo promocji. ważne jednak jest to ze tam testy odbywają się w maksymalnie zbliżonych warunkach, na tych samych maszynach przy podobnej metodyce-dlatego są bardziej obiektywne. opinie pisane przez użytkowników tutaj są zbyt subiektywne i nie można ich w żaden sposób porównac bo każdy używa sprzętu inaczej. Na poprzedniej stronie @hubertus napisał dlaczego Kubota w cięższych pracach będzie palić więcej.

Szymon93   a jakie inne ciągniki bierzesz pod uwage ? 

 Jedynie John Deera, min ze względu na pojemność silnika to raz a dwa cena :>

Fakt w johnie i kubocie nie mam ehr-u ale to ma byc traktor min pod ładowacz oraz pomoc przy transporcie zboża moze jeszcze kosiarka :)

Johnem osiagam prawie 43 km/h tyle wskazuje komputer jak lece, kreci sie w obrotach około 2200 , zaś kubota dużo wyrzej sie kręci :>

New hollanda i case miałem oferty lecz zrezygnowałem po dłuższym przemyśleniu, zaś df mniejszy ma silnik farmotion a nie deutza wiec tez nie chce bo ja dealer powiedzial te silniki krótko sa  na rynju i cięzko cokolwiek powiedziec o nich :)

a lambo hm ładny, rewers dobrze sie sprawuje, ale jakoś nie przekonał mnie słabym przywiazaniem do jakosci w srodku, wszystko sie telepie, podczas przejazdzki tlumik sie telepie tuu cos trrzeszczy troszke nniedbale, no i pojemnosc mniejsza od kuboty i johna :>

 

Co do testów nie ma tam żadnej promocji. Są mierzone obiektywnie. W porównaniu do testów robionych samodzielnie na polu są na pewno bardziej obiektywne. Ktoś pisał, że sprawdzał reakcje silnika na gaz od 900 obrotów. Wystarczy, że przełożenie jednego z ciągników będzie minimalnie wolniejsze i silnik zareaguje szybciej. Tak samo może być gdy jeden ciągnik będzie miał mniejszą przyczepność, np dlatego, że ma węższe opony czy wyższe ciśnienie itd.

Pług od reni przy kubocie na pewno  nie zmniejszy spalania. Wręcz odwrotnie. Po pierwsze kubota 8560 to ciągnik za lekki do obrotowej 4. Po drugie za słaby. Przyjmując, że renówka nie ma już 110 koni a jedynie 100 To i tak jest to moc podana w DIN. W której to normie kubota będzie miała ledwie 85 KM.

ciekawe tylko że nie patrzysz tu na moment oraz pojemnosc silnika która to ma decydujacy wpływ na to :>
poza tym z mniejsza pojemnoscia 3.4l na 107 km np case nawet na nizszym biegu ciezko mu sie wkrecic do momentu zalączenia turbo. zas w JD przy predkosci wyzszej niz w case wkręca sie on bez problemu oraz poslizgu, wiem o co Ci chodzi ale troche pojecia na ten temat tez mam i wiem co od czego jest zalezne :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v